Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Laddningar till .222 Rem

Featured Replies

Publicerat

Inte en susning, har inte kollat :rolleyes:

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Inte en susning, har inte kollat :rolleyes:

Mvh!

och dina laddningar ska jag lita på? :D

Publicerat

V-max med 1mm friflykt och moderat laddning sprider inom en fotboll på 100 meter... det lär väl inte ens vara lönt att försöka några andra laddningar med dom kulorna i min bössa...

Barnes TSX höll dock ihop inom en femkrona med fem skott så den kanske jag ska labba lite med. Ni som skjuter med Sako Vixen i .222REM kanske har några tips i ämnet... är 1mm friflykt åt helvete för lite? Vill bössorna vara snudd på överladdade?

jag har laddat lite vixen och ja den gillade höga tryck. Du kan testa lägre krutvikt och sätta kulan i bommarna eller ladda max och sätta kulan ner till hylsbröstets början. Något av dom borde funka bättre.

Det går att hitta precision under max också men det göttigaste har jag hittat vid max och över tyvärr.

Publicerat
  • Författare

Nu måste jag ju sälja bössan men jag ska nog i alla fall testa det där med lite högre laddtryck... misstänkte att det kunde ha med det att göra eftersom kopparkulorna gick så pass mycket bättre.

Publicerat

och dina laddningar ska jag lita på? :D

Tycker jag inte :lol:

Kan mäta en pil vid tillfälle. Men vafan ska du sälja den?? Den mest optimala rävmularen genom tiderna?

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Tycker jag inte :lol:

Kan mäta en pil vid tillfälle. Men vafan ska du sälja den?? Den mest optimala rävmularen genom tiderna?

Mvh!

ja, jag fick erbjudande om en fin Husqvarna 1900 i kaliber 6,5x55 och behöver platsen i garderoben :( Räven märker inte om det är en husqvarna eller sako som säger till den att spela död...