Publicerat Augusti 5, 201114 yr Tjena ska ut och försöka ta en räv idag men undrar om ni har några tips? vilken tid man ska gå ut camo, muspip eller harskrik jag sitter på ett stort hygge Tack på förhand
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Såhär har jag gjort för att inte lyckas få några rävar hittills i augusti: http://lipoptena.blogspot.com/2011/08/nara-skjuter-ingen-hare.html Ändå tycker jag att jag har tänkta ganska rätt....
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Författare Såhär har jag gjort för att inte lyckas få några rävar hittills i augusti: http://lipoptena.blogspot.com/2011/08/nara-skjuter-ingen-hare.html Ändå tycker jag att jag har tänkta ganska rätt.... du har haft lite otur ser det ut som
Publicerat Augusti 5, 201114 yr du har haft lite otur ser det ut som Det har i alla fall varit fina kvällar.... Och jag har fått utlopp för lite av springet i benen. Sedan är det ju alltid skönt att få plocka fram bössan för något annat än övningsskytte! Äh, nog med påhittade bortförklaringar. Jag klantade till det. Och är djävligt frustrerad över det!
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Författare Det har i alla fall varit fina kvällar.... Och jag har fått utlopp för lite av springet i benen. Sedan är det ju alltid skönt att få plocka fram bössan för något annat än övningsskytte! Äh, nog med påhittade bortförklaringar. Jag klantade till det. Och är djävligt frustrerad över det! jodå alltid lika kul att plocka fram bössan.
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Som sagts tidigare i tråden så är det ett bra spår om det har funnits räv vid tidigare tillfällen,, uppenbart De börjar röra sig tidigt åtminstone där jag håller till så det kan löna sig att vara ute ganska tidigt särskilt om du vet var det finns gryt närliggande. Om du vet var de varit så kan det dessutom löna sig att inte locka, eftersom det drar rävens intresse mot dig så måste du vara extra stilla annars så kommer de inte fram utan lock kan de komma ändå , helt ovetande (bättre chans att undgå upptäckt). om möjligheten finns så kan du ta med lite rester från matbordet och kasta någonstans i närheten där du kan skjuta för de unga rävarna är inte alltid så nogräknade och kan komma till uppdukat bord med mindre vaksamhet än en vuxen (gå inte runt för mycket bara). Detta från mig som hittills fått skjuta lika mycket räv som föregående herre Skitjakt på er!
Publicerat Augusti 5, 201114 yr De börjar röra sig tidigt åtminstone där jag håller till så det kan löna sig att vara ute ganska tidigt särskilt om du vet var det finns gryt närliggande. bra tips. mitt problem är ju att jag brukar natta ungarna den kritiska perioden 20.00-21.00.......
Publicerat Augusti 5, 201114 yr bra tips. mitt problem är ju att jag brukar natta ungarna den kritiska perioden 20.00-21.00....... Samma här one down one to go de vill inte gärna gå och lägga sig samtidigt för flickan är 2 år äldre än grabben och ska med ålderns rätt vara upp några sekunder längre
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Samma här one down one to go de vill inte gärna gå och lägga sig samtidigt för flickan är 2 år äldre än grabben och ska med ålderns rätt vara upp några sekunder längre ha ha ha. Vi har åxå en tös som är 2 år äldre än sin bror. Men de har insett att jag bara läser en saga en gång så de är så illa tvungna att lägga sig samtidigt om de vill höra godnattsaga.
Publicerat Augusti 5, 201114 yr ha ha ha. Vi har åxå en tös som är 2 år äldre än sin bror. Men de har insett att jag bara läser en saga en gång så de är så illa tvungna att lägga sig samtidigt om de vill höra godnattsaga. Vissa har det bra
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Första räven för Säsongen trillade dit igår kväll Liten ungräv som kom knatande efter ett par timmars slagsmål med kluvna känslor och mygg. mer om det på Redfoxhunting.se inom kort.
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Första räven för Säsongen trillade dit igår kväll Liten ungräv som kom knatande efter ett par timmars slagsmål med kluvna känslor och mygg. mer om det på Redfoxhunting.se inom kort. Jag semestrade på Tjörn förra helgen och såg 2-3 rävar så visst finns det fler hos dig =) //Mekus
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Författare Första räven för Säsongen trillade dit igår kväll Liten ungräv som kom knatande efter ett par timmars slagsmål med kluvna känslor och mygg. mer om det på Redfoxhunting.se inom kort. vilken tid var du ute och körde du mus pip eller har skrik vilken pipa ?Grattis till räven
Publicerat Augusti 7, 201114 yr vilken tid var du ute och körde du mus pip eller har skrik vilken pipa ? Grattis till räven Tack! Jag körde lite muspip vid ett gryt men räven kom när jag bytt pass och satte mig vid en äng! enda locket jag fick till var ett par muspip med munnen för att få stopp på räven som travade på i rask takt.
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Författare Tack! Jag körde lite muspip vid ett gryt men räven kom när jag bytt pass och satte mig vid en äng! enda locket jag fick till var ett par muspip med munnen för att få stopp på räven som travade på i rask takt. gött vilken tid var det då jag har ju inte lyckats skjuta någon en bara sett en när det inte va lovligt att skjuta då jag skulle testa min pipa:)
Publicerat Augusti 7, 201114 yr gött vilken tid var det då jag har ju inte lyckats skjuta någon en bara sett en när det inte va lovligt att skjuta då jag skulle testa min pipa:) Jag knäppte den vid ca 22:00 och jag kommer troligen sitta av en stund där ikväll också
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Författare Jag knäppte den vid ca 22:00 och jag kommer troligen sitta av en stund där ikväll också Fan va gött hoppas du får skjuta då är jag sitter på ett hygge som är typ 100x150m ska jag sitta på torn eller på marken :blush:
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Avrundade semestern med att skjuta två räfwar ikväll. Kändes gott och minskar jobbångesten något. Svågerns bror fick en grävling också. Bra utdelning på några timmars väntande!
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Författare Avrundade semestern med att skjuta två räfwar ikväll. Kändes gott och minskar jobbångesten något. Svågerns bror fick en grävling också. Bra utdelning på några timmars väntande! riktigt gött vilken tid ?
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Tja, dålig koll på klockan men första räven vid ca 21.30 å den andra kanske 22.15 ungefär.
Publicerat Augusti 7, 201114 yr Författare Tja, dålig koll på klockan men första räven vid ca 21.30 å den andra kanske 22.15 ungefär. gött att du fick skjuta
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Jag trodde att jag hade tagit alla rävar på min gård men så nu på morgonen tog jag en vända och spana av alla ställen med lera,sand etc (mjukt underlag som man ser spår i) och hitta vad jag misstänker är rävspår på badstranden. Den har gått längsmed strandkanten över sommarstugetomterna och sedan gått precis i vattenlinjen, det som avslöjade den först var ett ställe där den mumsat i sig en fisk och då lämnat fjäll efter sig som fångade min uppmärksamhet, jag noterade sedan att den trampat runt lite där fiskresterna låg, antagligen fångade den väl fisken i strandkanten, jag spårade sedan noggrant av hela strandkanten och hittade spår lite till och från, mycket hade sköljts bort av vattnet och den hade gått ner till strandkanten i en vassrugge. Dom är listiga och försiktiga nästintill paranoida, det är vad som gör dom till värdiga motståndare, man ska väl inte ta ut segern i förskott men det blir nog en augustiräv för mig också, jag har alldeles för mycket höns och katter på gården för att vilja ha en räv inom den magiska 200 metersgränsen vilket 6 rävar redan fått erfara i år.
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Fan va gött hoppas du får skjuta då är jag sitter på ett hygge som är typ 100x150m ska jag sitta på torn eller på marken :blush: Igår slängde jag ut en handfull kotlettrester på måfå nedför ett berg på ett ställe som såg ok ut! lyckligtvis låg där ett gryt med grävlingar precis där .. 10min väntan så kom första grävlingen nosande och fick smaka bly, en ung sådan. 30min senare hördes ett klonkande ljud av stenar som vickade och ett huvud blev synligt vid stupets fot ca 15m rakt ner skott lossades men bommen var ett faktum, man ska ju inte skjuta rakt ner utan att kompensera 2 stycken grävlingar i större storlek rusade därifrån innan jag fick kornat in dem Senare kom en Älg och travade förbi och mötte en råget på samma ställe. Rena autostradan verkar det som. Tipset släng inte kotlett resterna Vad gäller tornets vara eller inte så är jag inte så van vid sådant! Jag brukar sitta där rumpan landar men har full förståelse för de som vill ha torn för överblick och kulfång. om det är bra för rävjakten beror nog på läget och hur skyddat du sitter i tornet.