Publicerat Augusti 8, 201114 yr Författare Igår slängde jag ut en handfull kotlettrester på måfå nedför ett berg på ett ställe som såg ok ut! lyckligtvis låg där ett gryt med grävlingar precis där .. 10min väntan så kom första grävlingen nosande och fick smaka bly, en ung sådan. 30min senare hördes ett klonkande ljud av stenar som vickade och ett huvud blev synligt vid stupets fot ca 15m rakt ner skott lossades men bommen var ett faktum, man ska ju inte skjuta rakt ner utan att kompensera 2 stycken grävlingar i större storlek rusade därifrån innan jag fick kornat in dem Senare kom en Älg och travade förbi och mötte en råget på samma ställe. Rena autostradan verkar det som. Tipset släng inte kotlett resterna Vad gäller tornets vara eller inte så är jag inte så van vid sådant! Jag brukar sitta där rumpan landar men har full förståelse för de som vill ha torn för överblick och kulfång. om det är bra för rävjakten beror nog på läget och hur skyddat du sitter i tornet. ok tack grattis till grävlingarna
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Det tog fan hela natten men vi fick den tillslut. Räven gäckade oss sedan kl 2215 igårkväll tills runt 0400. För den som vill läsa mer, kolla jaktdagboken.
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Det tog fan hela natten men vi fick den tillslut. Räven gäckade oss sedan kl 2215 igårkväll tills runt 0400. För den som vill läsa mer, kolla jaktdagboken. Kul läsning Otroligt att den kommer tillbaka efter att ha fått en svärm hagel över ryggen Grattis i varje fall att du fick den till slut
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Kul läsning Otroligt att den kommer tillbaka efter att ha fått en svärm hagel över ryggen Grattis i varje fall att du fick den till slut Ja den var verkligen envis. Skrämd upprepade gånger, jagad av hundar, beskjuten och endå kommer den tillbaka, måste vara vitlökssillen.
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Va ut en sväng nu på kvällen för ett försök att lura någon räv. Blev tyvärr ingen den här gången men påväg dit jagade jag två rådjur på ett hygge så då vet man var man ska locka bocken den 16e (: men efter en haltimmes lockande kommer det 2 stora ugglor, troligtvis slagugglor rakt på mej. Lite skoj faktiskt för går ugglor på de så går nog räven på det med tillslut (:
Publicerat Augusti 10, 201114 yr Ja den var verkligen envis. Skrämd upprepade gånger, jagad av hundar, beskjuten och endå kommer den tillbaka, måste vara vitlökssillen. Troligen! Det är det som man ska gnugga rävfällan därhemma med då alltså
Publicerat Augusti 10, 201114 yr Ja den var verkligen envis. Skrämd upprepade gånger, jagad av hundar, beskjuten och endå kommer den tillbaka, måste vara vitlökssillen. Troligen! Det är det som man ska gnugga rävfällan därhemma med då alltså Edit: Blev visst en dubbel avfyrning här
Publicerat Augusti 10, 201114 yr Troligen! Det är det som man ska gnugga rävfällan därhemma med då alltså Ja tydligen, kyckling brukar funka fint annars, hela små gula alltså.