Publicerat April 1, 200620 yr Här kommer en bild på min 10-taggare skjuten i Korpikå, Kalix på trädan vid korsningen Vitvattensvägen-Lilla Lappträskvägen. [/img]
Publicerat April 1, 200620 yr Författare ojdå, fint horn, långa taggar Det var långa taggar och jag kan ju tillägga att det var sista dagen innan brunstuppehållet i sept. jag sköt den. Slaktvikt 279 kg, mager och luktade tabasco.
Publicerat April 2, 200620 yr Författare Nice!Runt Göteborg e de glest me såna! Men skam den som ger sig... Tack för kommentarerna till hornet! Ja, det kan jag tänka mig. Vi skjuter någon/några 8-16 taggare varje år. Det brukar bara bli en av dom större men ibland kan det bli någon mer.
Publicerat April 3, 200620 yr Får väl lägga in en bild på min 10-taggare också, bara för att visa att det finns hyfsade tjurar i södra sverige också... 8) 8)
Publicerat April 3, 200620 yr Här kommer en udda tiotaggare som min far sköt, två mil norr om borås, slaktvikt 266 kg, utlägget är 106cm...
Publicerat April 3, 200620 yr Författare Här kommer en udda tiotaggare som min far sköt, två mil norr om borås, slaktvikt 266 kg, utlägget är 106cm... Sjutton också, den är ju 14 cm bredare än min. Min var 92 som bredast i utlägget.
Publicerat April 4, 200620 yr Sjutton också, den är ju 14 cm bredare än min. Min var 92 som bredast i utlägget Sorry lsjonsson, min var 98 cm, var bara tvungen att säga det. ;D ;D ;D
Publicerat April 4, 200620 yr Författare Sorry lsjonsson, min var 98 cm, var bara tvungen att säga det. ;D ;D ;D Din är ju fortfarande större än min. >
Publicerat April 4, 200620 yr Författare Sorry lsjonsson, min var 98 cm, var bara tvungen att säga det. ;D ;D ;D Vems är snyggast? Ditt el. mitt ??? ;D
Publicerat April 4, 200620 yr Vems är snyggast? Ditt el. mitt Tja, ditt är ju ialla fall mer symetriskt än mitt, men jag trivs med mitt... Skönheten spelar ju ingen roll heter det ju... ;D ;D
Publicerat April 4, 200620 yr Författare Alla horn är snygga och har sin egen historta ;D Tja, ditt är ju ialla fall mer symetriskt än mitt, men jag trivs med mitt... Skönheten spelar ju ingen roll heter det ju... ;D ;D Jepp på bägge svaren! :D :D
Publicerat April 4, 200620 yr Författare Kopikå..Jagar du med Johan Svensson? Jag gjorde det då. Det fanns far och son som jagade då medans jagade där, och dom är väl kvar där fortafarande, tror jag. Sonen var en rackare till att locka älg.
Publicerat April 4, 200620 yr Författare Kopikå..Jagar du med Johan Svensson? Är det någon Du känner?
Publicerat April 4, 200620 yr Jag gjorde det då. Det fanns far och son som jagade då medans jagade där, och dom är väl kvar där fortafarande, tror jag. Sonen var en rackare till att locka älg. Ja. Vänner till mig. Då känner du också Polisen som jagar där...va fasen vad det han nu hette? Tävlings skytt...
Publicerat April 4, 200620 yr Författare Ja.Vänner till mig. Då känner du också Polisen som jagar där...va fasen vad det han nu hette? Tävlings skytt... Johan Ribom, polis 1 och polis 2 Nils-Olof Johansson tror jag han hette. Jag vet inte om det har tillkommit någon mer där på senare år. Hälsa till dom. Pappan till Johan heter väl Per om jag inte minns fel. Det är länge sedan jag träffade dom.