Publicerat Augusti 24, 201114 yr Ja vad säger man om det här ? http://www.youtube.c...h?v=sPYBeGtM5-A Mvh
Publicerat Augusti 24, 201114 yr Absolut inte aceptabelt varken etiskt eller säkerhetsmässigt. Vad vet vi om personeran i filmen? Är den gjord i sverige? Hur vanligt är detta i sverige?
Publicerat Augusti 24, 201114 yr Ja det va helt otroligt! Och visst pratar dom svenska i filmen. Det finns ett gäng puckon som förstör för oss "Vanliga" jägare.... /Nicke
Publicerat Augusti 24, 201114 yr Helt förkastligt etiskt och samtidigt kriminellt på en massa olika sätt
Publicerat Augusti 24, 201114 yr Nu är det ju inte speciellt svårt att identifiera minst en av lirarna på båten. (inte för att jag vet vem det är men man ser ansiktet) Nej, detta var verkligen inte snyggt och borde polisanmälas å det snaraste!
Publicerat Augusti 24, 201114 yr Den siste idioten är inte född... Så utomordentligt korkat o lägga ut en film på olaglig jakt från motorbåt...
Publicerat Augusti 24, 201114 yr Inte jägare, bara brottslingar. Blanda inte samman de två... /Christian
Publicerat Augusti 24, 201114 yr Den siste idioten är inte född... Så utomordentligt korkat o lägga ut en film på olaglig jakt från motorbåt... Ja...vad är det man brukar säga..."Darwin at work"...hoppas de åker dit!!!
Publicerat Augusti 24, 201114 yr Vilka jävla puckon!!! HUR tänker man (eller inte) när man gör något som detta och sedan på "toppen" lägger ut beviset för jaktbrottet på Youtube //Niclas
Publicerat Augusti 24, 201114 yr Det är inte första eller sista gången, tidigare i vår var det en ung man som la upp sin beskjutning av gäss med fyrverkeripjäser, sitt plågeri av småfåglar (Fridlysta) samt en del andra jaktbrott och exempel på bristande jaktetik. Efter att en annan forumist anmält honom till polisen har han stängt sitt FB konto, sitt Youtube konto och upphört att posta inlägg, detta på ett annat fora. /Christian
Publicerat Augusti 24, 201114 yr Eh fyfan vilka vidriga människor. Räcker med en sådan här grej så kommer dom dra in skyddsjakten på skarv igen.
Publicerat Augusti 24, 201114 yr Vet någon mer om vilka dessa personer är? Vet någon om det är jägare (personer som innehar jägarexamen och licens på vapen för jakt)
Publicerat Augusti 25, 201114 yr Den siste idioten är inte född... Så utomordentligt korkat o lägga ut en film på olaglig jakt från motorbåt... Nu vet jag inte hur det är i sankt anna, men länsstyrelsen i östergötland tillåter skyddsjakt på skarv, från båt på andra ställen iaf. http://www.sommen.nu/pdf/SKMBT_C25311031507230.pdf Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Publicerat Augusti 25, 201114 yr Under vilkor står även att jakten ska bedrivas med största möjliga hänsyn till såväl berörd art som övrig fauna och den rekreationssökande allmänheten. Att åka och skjuta skarv från motorbåt på det viset (där man kör i hög fart samtidigt som man skjuter) gör det svårare att träffa (ökar risken för skadeskjutning) gör det svårt att avgöra vad som finns bakom djuret där hagelsvärmen landar (inte särkilt hänsynsfullt mot den rekreationssökande allmänheten) och lär vara ett onödigt stressmoment för skarven (inte särkilt hänsynsfullt mot den berörda arten) Det finns andra sätt att jaga skarv på som är både säkrare och mindre stressande för djuret.
Publicerat Augusti 25, 201114 yr Ja absolut. Jag försvarar inte deras handlingar på något sätt. Men tyckte att det var värt att nämna att själva båten KAN vara legitim. Vilket kanske inte alla var helt på det klara med. Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Publicerat Augusti 25, 201114 yr Jag känner att även om det skulle vara lagligt att jaga med båt så är deras beteenden ljusår ifrån jägarens/viltvårdarens. Ingen respekt för djuren.
Publicerat Augusti 25, 201114 yr Ja absolut. Jag försvarar inte deras handlingar på något sätt. Men tyckte att det var värt att nämna att själva båten KAN vara legitim. Vilket kanske inte alla var helt på det klara med. Sent from my GT-S5830 using Tapatalk Bra då är vi på samma linje. Jag tror dock inte att man med det tillståndet avser att båten ska användas på det sätt som den används. Kanske någon som är mer insatt kan säga dock? Jag känner att även om det skulle vara lagligt att jaga med båt så är deras beteenden ljusår ifrån jägarens/viltvårdarens. Ingen respekt för djuren. Är helt klart med dig och om länsstyrelsen gett tillstånd till att använda båten på det sätt som den används så hoppas jag den handläggaren inte blir långvarig på sitt arbete.
Publicerat Augusti 25, 201114 yr Måste inte båtens motor ha varit avstängt i minst 1 minut innan man får skjuta från den ? Vill jag minnas att jag läst någonstans.
Publicerat Augusti 25, 201114 yr Med tanke på vilket arbete som läggs och lagts ner på att försöka få till en anständig skyddsjakt på skarv, så blir man heligt förbannad på sånt här. Otaliga timmar med ideella krafter och tjänstemannatid (fråga Hans Geibrink!) inom Jägareförbundet har lagts på detta. Antalet Östgötar i Sankt Annas skärgård med tillstånd till att utföra skyddsjakt på skarv är ganska begränsat. Detta borde tas till sin spets!