Publicerat Augusti 25, 201114 yr Tillstånd att skjuta från motorfordon finns ju, tex komunjägare har ofta det,. men inte fan får man köra efter viltet för att skjuta. Vill minnas att det va åror som gällde när farsgubben sköt sträckande ejder i kamlarsund. Jag va med som roddare... Ändrades sen till att motorn va tvungen o va avstängd viss tid innan man fick skjuta. Dessa tillstånd för skyddsjakt på skarv.. då är det tydligen ok att skjuta från motorbåt men inte fan tror jag andemeningen med det är at köra ifatt skarven med snabb båt och skjuta. Skicka en länk till länsstyrelsen så blir det kanske ändring..
Publicerat Augusti 25, 201114 yr även om dom har tillstånd att skjuta i från en båt i fullfart så tvivlar jag att dom har lov att köra över dom när dom har blivit vingade se från 0:10 och framåt så nej detta är nog rent jaktbrott från första sekunden
Publicerat Augusti 26, 201114 yr Man kan ju hoppas att nån känner igen dom här idioterna och polis anmäler dom .. Såna psykon ska inte ha vapen..
Publicerat Augusti 27, 201114 yr Samer jagar varg med skoter,fiskare jagar skarv med båt! Det kan vi nog inte ändra på. IDIOTER däremot lägger ut bevismaterialet på Youtube....... Suck, låt dom åka dit!