Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rekordpris Norma Oryx 180gr 308win

Featured Replies

Publicerat

Nu jävlar. Var förbi min lokala handlare och kollade pris på Norma Oryx 180gr i 308win.

Jag höll f-n på att svimma, 836:- för 20 smällar!!! :blink:

Och det värsta är att näst närmaste handlare ligger 10mil bort.

Måste nog fan börja handladda. Man skulle ju spara minst 20:- per smäll.

Det borde vara förbjudet att ha såna marginaler. Blir så jävla förbannad att jag håller på att spricka. :angry: :angry: :angry:

Publicerat

Norma oryx kula på vapex 690kr för 100st alltså 6,90 kr /st en dutt krut = nån spänn ,tändhatt 50öre och en hylsa som du redan har = gratis summa MAX 10kr smällen mot 41.80kr smällen fabriksladdat :D ganska lätt att motivera handladdningskittet eller hur :D:lol:

Publicerat

Kände likadant idag och då betalade jag "bara" 750kr för en ask om 20 skottar

Publicerat

Och jag laddar 20 oryx för 137 kronor och då betalar jag för krut, tändhatt och kula... klart värt att handladda lite...

Publicerat
  • Författare

137 spänn! Kan inte ens köpa jaktmatch för det priset. Samma butik tar 495 för Norma jaktmatch.

Får nog allvarligt överväga att ladda själv.

Publicerat

Får nog allvarligt överväga att ladda själv.

Eller flytta! Karlssons Jakt i Enköping tar 340 pix för en ask Norma övning i 6,5... :P

/Må

Publicerat

Eller flytta! Karlssons Jakt i Enköping tar 340 pix för en ask Norma övning i 6,5... :P

/Må

6,5 är billigare än 308

Publicerat

/Må

300kr här i halland sist jag köpte så ;)

fabriksladdat är otyg med tanke på priserna. jag skjuter glatt en stubbe eller mindre sten när jag är ute då ammopriset ändå är så snorbilligt när man laddar själv så det svider inte i fickan lika mkt då B)

Publicerat

Har valt att gå på Sakos Super hammerhead som är likvärd Oryxen men för ett pris på 420 kr asken för 20 st. Det är också dyrt men fortfarande ok. Oryxen kostar ca 730 kr i Örnsköldsvik.

Publicerat

Så länge folk betalar ett pris för en vara finns det ingen anledning att sänka - enkel matematik dessvärre...

Dock verkar Norma ha som plan att tillverka den absolut dyraste ammunitionen i världen på sistonde. African PH och Kalahari är tydliga tecken på det samt att priserna inte sjunker på de andra produkterna direkt...

Publicerat

Så länge folk betalar ett pris för en vara finns det ingen anledning att sänka - enkel matematik dessvärre...

Dock verkar Norma ha som plan att tillverka den absolut dyraste ammunitionen i världen på sistonde. African PH och Kalahari är tydliga tecken på det samt att priserna inte sjunker på de andra produkterna direkt...

+1

Publicerat

Gissningsvis så lägger de sig medvetet i översta prissegmentet och hävdar att de har världens bästa ammo och kan då ta betalt för det. Hellre det än att köra budgetammo och få samma rykte som S&B :D

Publicerat

Gissningsvis så lägger de sig medvetet i översta prissegmentet och hävdar att de har världens bästa ammo och kan då ta betalt för det. Hellre det än att köra budgetammo och få samma rykte som S&B :D

Det har du helt rätt i!

Publicerat

Hellre det än att köra budgetammo och få samma rykte som S&B :D

Nu är det väl inte bara prislappen som gett S&B dess rykte... ;)

Men jag håller med - laddträsket är väldigt nära nu!

Publicerat

Har valt att gå på Sakos Super hammerhead som är likvärd Oryxen men för ett pris på 420 kr asken för 20 st. Det är också dyrt men fortfarande ok. Oryxen kostar ca 730 kr i Örnsköldsvik.

Samma här. Har lessnat på Normas prissättning så jag kör också Hammerhead nu.

Publicerat
  • Författare

Det är ju ett känt faktum att vi människor uppfattar allt som är dyrt som bättre kvalitet.

Levis jeans minskade sin försäljning när dom sänkte priserna bara för att konsumenterna uppfattade dom som sämre än dom dyrare konkurrenterna.

I det har fallet är det den enskilda handlarna som jag blir upprörd av. Det är ett tydligt sätt att utnyttja det lokala monopolet dom har. Konkurrensen är satt ur spel helt och hållet. Men mig ska dom inte få skinna. Lägger hellre pengarna på bensin och åker nån annanstans och handlar.

Publicerat

Samma här. Har lessnat på Normas prissättning så jag kör också Hammerhead nu.

Jag med (dock SUPERHammerHead, men iaf)!

Publicerat

Hej.

Hur tycker ni (som grejsar med olika ammon och säkert förstår det här bättre än vad jag gör) hur Remingtons ammo presterar? Jag har den till jakt och nu har jag köpt den för övning också.

Vh//Matte.

Publicerat

Hylte Lantmän tar ca 570 kr/20 ask för Oryx! ;) Det är inte dyrt för 20 grisar... :P

• 1 month later...
Publicerat

I vilken butik i Örnsköldsvik köper ni Sako Hammerhead?

Publicerat

Med kupong köper ni med :-200 rabatt på Huntyard & Berras i Vårby fram till nästa vecka.

Publicerat

Kan rekommenderara lapua mega 12 gram i .30-06, mkt bra effekt i viltet och i min tikka t3 skjuter den mkt bra, 430 kr eller något liknande för en ask på 20 skott. Inte helt oskäligt. Sako super hammerhead rekommenderar jag inte då jag en gång inte ens fick genomslag på rådjur med lungträff, rådjuret sprang helt piggt iväg, har också för mig att flera andra på nätet skrivit om att kulan inte fått önskad effekt i viltet. T ex har Barnes vor-tx nu kommit till jaguargruppen. 445 kr för 9,7 grams 30-06. 475 för 168 grains 308w. 550 kr för 300 win mag... Ni kan matte själva, inga 20 skott i standardkaliber bör kosta 600 spänn och uppåt! Norma gör bra ammo, men alla varor ska ha ett skäligt pris, i mitt tycke har norma INTE det. Amerikansk eller finsk kvalitets-ammo är mycket billigare än norma och de är riktigt bra också. För att de ska fortsätta att finnas kvar på den svenska marknaden kan man stödja dem genom att köpa dem. Och stöd inte ockerpriser genom att betala för mycket för en vara, fast än den är bra. Visst ska kvalitet kosta mer, men inte oskäligt mer! Blir varor med ockerpriser osålda kan man hjälpa till att få ner priserna på dem.

Publicerat

Jaktia har kampanj på Lapua Mega, 349:-//20st 6,5 ,308. 30.06. I allafall i Örebro.

Publicerat

Ladda själv är det bästa alternativet.

Publicerat

Med kupong köper ni med :-200 rabatt på Huntyard & Berras i Vårby fram till nästa vecka.

Och var får man tag i kupongen? I butiken?