Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Inställningar SG550M MMS

Featured Replies

Publicerat

Du har rätt, det går inte då man gör det i kameran, men det går att fylla i om man gör det via datorn

Man behöver inte skriva in account och password, ska funka utan

Publicerat

Jag har en känsla av att min 'ibland' inte fungerar då jag redigerat config-filen via datorn, men den har alltid funkat när jag knappat manuellt...

Publicerat
  • Författare

Satt i kortet i en annan telefon, och det går inte att ringa till simkortet :/. Numret kan inte nås. knäppt

Publicerat
  • Författare

Satt i kortet i en annan telefon, och det går inte att ringa till simkortet :/. Numret kan inte nås. knäppt

Men det går att sms och att ringa ifrån.

Publicerat

Det viktigaste då :lol:

Går det att mms:a då

Publicerat
  • Författare

Det viktigaste då :lol:

Går det att mms:a då

Nu går det att ringa, smsa och mmsa ifrån det sim kortet med nya inställningar till telefon. Det funkar nog inte i kameran eftersom att inställningarna inte följer med :/

Publicerat
  • Författare

Går inte att skicka, jävla skit. Aja godnatt

Tack för all hjälp!!!!

Publicerat

En kanske dum fråga men har du sparat alla inställningar på minneskortet i den profilmappen som kommer upp när du kopplar kameran till datorn? Lättast att testa om den kan skicka är att ställa kameran i test och manuell sändning. Välj sedan ett kort och skicka.

Micke

Publicerat
  • Författare

Nu har jag fått det att fungera så den skickar till min telefon. Men jag prova att gå framför kameran och då knäpper den inte nå kort :/. Och slår jag av den och på igen då knäpper den och skickar direkt.

Vad är felet?

Publicerat

Jag hade oxå problem med att den inte alltid fotade men efter jag kopplade in ett externt 6v batteri så har det inte varit några problem. Om du inte har externt batteri se till att de vanliga batterierna är av hög kvalité.

Publicerat
  • Författare

Jag hade oxå problem med att den inte alltid fotade men efter jag kopplade in ett externt 6v batteri så har det inte varit några problem. Om du inte har externt batteri se till att de vanliga batterierna är av hög kvalité.

Vart finns dem att köpa?

Publicerat

Vart finns dem att köpa?

Kjell & co sök på 32822 ett panasonic 6v 4,2Ah. Läste hos en återförsäljare att en annan kamera inte klarade så höga Ah. Jag har inte hittat någon sådan info om SG och enligt säljaren där jag köpte min kamera ska det inte vara några problem med för höga Ah men jag kör med ett 4,5Ah batteri, vågade inte chansa.

Det blir billigare i längden med ett externt batteri som du laddar än att köpa nya bra batterier några ggr/år. För MMS funktionen drar mer ström så är det bara.