Publicerat September 17, 201114 yr Hallå!! Jag är spekulant på en mark mellan Österbybruk och Östhammar som ser riktigt bra ut. Nu skulle jag vilja ha lite info från Er som jagar i området ang. vilttillgång, bra skjutbanor.....tja, ALLT som intresserar oss jaktfrälsta Allt Ni kan berätta (good or bad) tas tacksamt emot. Mvh!/
Publicerat September 18, 201114 yr Hallå!! Jag är spekulant på en mark mellan Österbybruk och Östhammar som ser riktigt bra ut. Nu skulle jag vilja ha lite info från Er som jagar i området ang. vilttillgång, bra skjutbanor.....tja, ALLT som intresserar oss jaktfrälsta Allt Ni kan berätta (good or bad) tas tacksamt emot. Mvh!/ Du har möjligtvis ingen mer exakt position på marken? Mvh/ Christer
Publicerat September 18, 201114 yr Då jag jobbar som rese-svetsare så är jag ofta här uppe i dessa trakter (kärnkraftverket forsmark) de dagarna då jag varit ledig har jag gått runt bland annat vid örbyhus golfbana. I de skogarna så har jag sett en jädrans massa spår samt åtelplatser för vildsvin. Rådjur har jag sett den del då vi åker till jobbet, samt några älgar. Så vilt finns det säkerligen. var ligger marken, kan ju tänka på det nästa gång jag är ute och åker på morgonen/kvällen.
Publicerat September 18, 201114 yr Hade nog inte heller varit särskilt specifik om jag var spekulant... ett bra sätt att få många konkurrenter. Grovt sett (mycket) borde du ha goda förutsättningar att ha eller kunna få en bra vildsvinsstam, älgstammen är något bättre på den kanten än här i Tierps kommun (bor och jagar för övrigt nära Örbyhus golfbana som nämndes ovan), medan rådjursstammen förstås påverkas av att vi har tio ggr så hög täthet på lodjur i Uppsala län som någonannanstans. Dovhjort kan finnas liksom kron; beror på var marken ligger. Det finns hyfsat med skogsfågel på många av de marker jag jagar eller jagat på i området, men det beror mycket på hur långt norrut i området marken ligger. Och hur den ser ut, förstås. Det är fina områden...