Publicerat September 17, 201114 yr Hallå!! Jag är spekulant på en mark mellan Österbybruk och Östhammar som ser riktigt bra ut. Nu skulle jag vilja ha lite info från Er som jagar i området ang. vilttillgång, bra skjutbanor.....tja, ALLT som intresserar oss jaktfrälsta Allt Ni kan berätta (good or bad) tas tacksamt emot. Mvh!/
Publicerat September 18, 201114 yr Hallå!! Jag är spekulant på en mark mellan Österbybruk och Östhammar som ser riktigt bra ut. Nu skulle jag vilja ha lite info från Er som jagar i området ang. vilttillgång, bra skjutbanor.....tja, ALLT som intresserar oss jaktfrälsta Allt Ni kan berätta (good or bad) tas tacksamt emot. Mvh!/ Du har möjligtvis ingen mer exakt position på marken? Mvh/ Christer
Publicerat September 18, 201114 yr Då jag jobbar som rese-svetsare så är jag ofta här uppe i dessa trakter (kärnkraftverket forsmark) de dagarna då jag varit ledig har jag gått runt bland annat vid örbyhus golfbana. I de skogarna så har jag sett en jädrans massa spår samt åtelplatser för vildsvin. Rådjur har jag sett den del då vi åker till jobbet, samt några älgar. Så vilt finns det säkerligen. var ligger marken, kan ju tänka på det nästa gång jag är ute och åker på morgonen/kvällen.
Publicerat September 18, 201114 yr Hade nog inte heller varit särskilt specifik om jag var spekulant... ett bra sätt att få många konkurrenter. Grovt sett (mycket) borde du ha goda förutsättningar att ha eller kunna få en bra vildsvinsstam, älgstammen är något bättre på den kanten än här i Tierps kommun (bor och jagar för övrigt nära Örbyhus golfbana som nämndes ovan), medan rådjursstammen förstås påverkas av att vi har tio ggr så hög täthet på lodjur i Uppsala län som någonannanstans. Dovhjort kan finnas liksom kron; beror på var marken ligger. Det finns hyfsat med skogsfågel på många av de marker jag jagar eller jagat på i området, men det beror mycket på hur långt norrut i området marken ligger. Och hur den ser ut, förstås. Det är fina områden...
Publicerat September 18, 201114 yr Författare Tack alla för feed-back! -Outdoorsman: Du slog huvudet på spiken beträffande markens exakta position Fortsätt gärna fylla på med info. Mvh! / En tacksam Borderjägare
Publicerat September 19, 201114 yr Hojta till om du vill ha jaktkompis. Ja alltså jag har också lite jaktmöjligheter som jag kan dela med mig av. Många bäckar små... Kul att variera sig. Jag kan rekommendera Östhammars Vapen, Rådhustorget 4 i Östhammar, för inköp av ammo osv. Grym service och bra priser. Men framför allt service. Damen bakom disken kommer aldrig glömma ditt namn, vad du köpte sist osv. Kundvård så det heter duga.
Publicerat September 19, 201114 yr Författare Ja alltså jag har också lite jaktmöjligheter som jag kan dela med mig av. Många bäckar små... Kul att variera sig. Jag kan rekommendera Östhammars Vapen, Rådhustorget 4 i Östhammar, för inköp av ammo osv. Grym service och bra priser. Men framför allt service. Damen bakom disken kommer aldrig glömma ditt namn, vad du köpte sist osv. Kundvård så det heter duga. Jag kommer garanterat att hojta till. Det gäller att få med frugan på tåget nu bara. Men det ser inte omöjligt ut på något sätt. Jag har inte lagt något bud ännu, då jag är en försiktig general. Jag vill kolla upp ALLT först. Men sådana svar som jag fått från Dig, är ju precis det man vill höra Förresten, har Östhammars Vapen handladdningsprylar? (kulor,krut och verktyg) Mvh!/
Publicerat September 19, 201114 yr Alicia är one of à kind, hörselkåpor rekomenderas :-) +1!! Maken till intensiv kvinna får man leta efter.. Har hon inte handladderipryttlar så fixar hon helt säkert
Publicerat September 19, 201114 yr Författare +1!! Maken till intensiv kvinna får man leta efter.. Har hon inte handladderipryttlar så fixar hon helt säkert Det låter som att jag måste åka dit oavsett om jag köper marken eller inte......
Publicerat September 24, 201114 yr Författare Hallå!! Jag är spekulant på en mark mellan Österbybruk och Östhammar som ser riktigt bra ut. Nu skulle jag vilja ha lite info från Er som jagar i området ang. vilttillgång, bra skjutbanor.....tja, ALLT som intresserar oss jaktfrälsta Allt Ni kan berätta (good or bad) tas tacksamt emot. Mvh!/ Bump!! Nu behöver jag verkligen hjälp! Frugan är svårflörtad och tycker det är långt att åka medan jag är toksugen. Vad finns det i omgivningarna som jag kan locka Frun med? Ni får överdriva hur mycket Ni vill bara det säljer in området. Mvh!/
Publicerat September 24, 201114 yr En kul grej som kan slå lite åt båda hållen är ju kärnkraftsverket.. ryggigt imponerande anläggning mitt i skogen! Smågatorna i Östhammar ned mot vattnet går inte av för hackor heller men undvik Hallstavik Mvh!
Publicerat September 24, 201114 yr Österbybruk har världens äldsta bevarade vallonsmedja och fantastiskt vacker bruksmiljö, fina bad finns samt att det är en hel del aktiviteter och evenemang på bruket... Googla lite bilder på det får du se om det säljer... Sen är det ju bara ett stenkast från 08- land om det är där du huserar! Fina vägar upp oxå.
Publicerat September 28, 201114 yr Författare En kul grej som kan slå lite åt båda hållen är ju kärnkraftsverket.. ryggigt imponerande anläggning mitt i skogen! Smågatorna i Östhammar ned mot vattnet går inte av för hackor heller men undvik Hallstavik Mvh! Österbybruk har världens äldsta bevarade vallonsmedja och fantastiskt vacker bruksmiljö, fina bad finns samt att det är en hel del aktiviteter och evenemang på bruket... Googla lite bilder på det får du se om det säljer... Sen är det ju bara ett stenkast från 08- land om det är där du huserar! Fina vägar upp oxå. Thnx guys! Var uppe och kollade igen igår och jag börjar bli smått optimistisk. Frugan är förälskad i stället oxå nu(här skulle jag vilja haft en smiley som gnuggar händerna, ha ha). Nu gäller det bara att få henne att begripa att det är inte "långt ute i skogen" Mvh! /
Publicerat September 28, 201114 yr Boka in en övernattning med henne på ngt av bruken som kör hotellstuk...
Publicerat September 28, 201114 yr Boka in en övernattning med henne på ngt av bruken som kör hotellstuk... Låter smart... http://www.gammeltammen.se/
Publicerat September 29, 201114 yr Jag vet ju nu inte hur långt du har hit, men ikväll är det jägarträff i kretsen. Se inbjudan -> Länken Alla välkomna! Saxat ur hemsidan "JÄGARTRÄFF Rovdjur och älgförvaltning i framtiden Biträdande riksjaktvårdskonsulent Daniel Ligné berättar och svarar på frågor. Torsdagen 29 september kl 19.00 i Uppskedika bygdegård. Alla hjärtligt välkomna! Östhammars Jaktvårdskrets" Här är Uppskedika bygdegård http://kartor.eniro.se/m/aRcHX
Publicerat September 29, 201114 yr Författare Jag vet ju nu inte hur långt du har hit, men ikväll är det jägarträff i kretsen. Se inbjudan -> Länken Alla välkomna! Saxat ur hemsidan "JÄGARTRÄFF Rovdjur och älgförvaltning i framtiden Biträdande riksjaktvårdskonsulent Daniel Ligné berättar och svarar på frågor. Torsdagen 29 september kl 19.00 i Uppskedika bygdegård. Alla hjärtligt välkomna! Östhammars Jaktvårdskrets" Här är Uppskedika bygdegård http://kartor.eniro.se/m/aRcHX Tack för hinten! Det hade jag gärna gått på, men jag har försökt komma loss till landet för lite jakt i en månad nu. Idag är första tillfället att kunna åka. Hur intressesant det än skulle vara, drar jakten hårdare nu Mvh!/
Publicerat September 29, 201114 yr Tack för hinten! Det hade jag gärna gått på, men jag har försökt komma loss till landet för lite jakt i en månad nu. Idag är första tillfället att kunna åka. Hur intressesant det än skulle vara, drar jakten hårdare nu Mvh!/ Klart jakten går först. Jag kan se om jag kan göra något sammandrag och lite bilder. Får se hur trött man är efter. Kör hårt i skogen.
Publicerat November 4, 201114 yr Författare Nu börjar det brännas! Vi var uppe för en FJÄRDE titt i idag och Frun har mjuknat betänkligt. Nu ska det grunnas ytterligare en stund över helgen, sen ska det mynna i ett bud på onsdag ELLER no deal. Själv är jag så sugen nu att jag ser mig själv på traktorn i full färd med att bygga viltvatten på någon av de tre åkersystemen. (Samtliga har hyggliga vattendrag rakt igenom). Sen får väl Hippen komma upp och hjälpa mig med andutsättningen Mvh!/
Publicerat November 4, 201114 yr Nu börjar det brännas! Vi var uppe för en FJÄRDE titt i idag och Frun har mjuknat betänkligt. Nu ska det grunnas ytterligare en stund över helgen, sen ska det mynna i ett bud på onsdag ELLER no deal. Själv är jag så sugen nu att jag ser mig själv på traktorn i full färd med att bygga viltvatten på någon av de tre åkersystemen. (Samtliga har hyggliga vattendrag rakt igenom). Sen får väl Hippen komma upp och hjälpa mig med andutsättningen Mvh!/ har fru borderjägare mjuknat så är det bara att köra på.... tror nog att hippen även kommer när det är dags att ta ner änderna för säsongen
Publicerat November 4, 201114 yr Författare har fru borderjägare mjuknat så är det bara att köra på.... tror nog att hippen även kommer när det är dags att ta ner änderna för säsongen Hon har bara mjuknat, hon är inte helt mjuk än. Men feelingen är att det kommer att bli affär HeHe. Mvh!/