Publicerat September 19, 201114 yr Denna gångna månad har varit rörig med en flytt på halsen och en massa hundgådsbyggen..Lite omstrukturering och nya rutiner gjode att Tiger var satt i hundhägnet tillsammans med unghundarna... Jag for och handlade och under tiden har något hänt som orsakat ett slagsmål Tiger vart så svårt biten att han avled i mina armar kort efter att jag tagit in honom... Fruktansvät jobbigt med många "tänkom" tankar som snurrar.. Minnena är många med Tiger många roliga och många som man kunde varit utan .. men aldrig en sorgsen min över den hunden han viftade glatt på svansen efter att ha fått en mordhotelse över någon soppåse som han rivit ut över hela tomten för 111gången Det spelade ingen roll om man hängde upp dom och låste in dom ...på någe sätt kom han åt det han inte skulle komma åt... Tiger kom till mig under en skjutperiod på Utö då vi var där och övade med stridsvagnarna.. Jag satt som säkchef i Bevakningstornet och hade mycket begränsad rörlighet.. man hade väl sina dubier om hur det skulle gå med en lite valp när man var så begränsad i att gå ut annat än under lunchen.. Tiger fann sin plats direkt i en snurrfotölj bredvid mig där han rullade ihop sig som en kanelbulle..Det gick kanonbra jag tror inte det skedde mer än någon liten olycka ... Sedan den veckan på Utö för 7 år sedan har tiger ´varit vid min sida varje dag.. Saknaden är enorm .... Otaliga är dom eftersök som Tiger rett ut för att inte tala om hans outröttliga apporteringsvilja... Senast denna gångna veckan så sköt jag en älgko på ståndskall för Tiger för att sedan ta en tur och skjuta mig en orre för han.. han var ingen expert på någe men han var en fullfjädrad generalist så som en bra vorsteh ska vara... Min fina goa glada Tiger!... Husse saknar dig och kommer aldrig glömma dig.. Vem ska nu apportera alla rävar ?....
Publicerat September 19, 201114 yr Så sorgligt, Jensa sörjer med dig. Det är tungt att ta farväl av våra vänner. /Christian
Publicerat September 19, 201114 yr Beklagar sorgen Försök att släppa alla "tänkom" tankar alltid lätt att göra rätt med facit i handen.
Publicerat September 19, 201114 yr Beklagar oerhört, var mindre än en månad sedan han var med mig upp på fjället och trots hans brister så var han speciell, trots många mil i benen så var han den som fortfarande sprang medans de andra lunkade. Riktigt trist. /Matte
Publicerat September 19, 201114 yr F-n vad trist Jensa. Lider med dig. Kunde dock skett när o var som helst utan att du kunde förhindrat det
Publicerat September 19, 201114 yr Instämmer med dom andra Jag beklagar sorgen Jensa det är trist o förlora en jaktkamrat!
Publicerat September 19, 201114 yr Fy fan vad tråkigt att höra att tigerpojken inte finns längre. kommer ihåg första gången jag träffa honom på unghundsderbyt på biby. det var en riktig Vorsteh det. /Roger
Publicerat September 19, 201114 yr Han var som en vorsteh ska vara dvs välanvänd och då blir de bra. Undrar hur många jyckar som fixar att apportera en räv på vad var det.. 170 meter? Både Madeleine och jag vart riktigt genuint ledsna här, förstår så väl hur du känner dej nu.. fy fan / Rikard
Publicerat September 19, 201114 yr Känner dig inte men vill ändå beklaga sorgen. Det finns inga ord som räcker till. Med vänliga hälsningar annasgl
Publicerat September 19, 201114 yr Tragiskt, beklagar verkligen. Hundslagsmål i "flock" kan bli riktigt otäckt, sett det själv när jag va en tvärhand hög. några gaddar ihop sig mot en hund och då kan det gå väldigt illa. Tror att det nartuliga att sluta bita om en ger sig försvinner i en "flock" Lider med dig.
Publicerat September 20, 201114 yr Beklagar usch vad det är tungt att förlora en kamrat... Jösses då, beklagar verkligen. //Lasse D.
Publicerat September 20, 201114 yr Denna gångna månad har varit rörig med en flytt på halsen och en massa hundgådsbyggen..Lite omstrukturering och nya rutiner gjode att Tiger var satt i hundhägnet tillsammans med unghundarna... Jag for och handlade och under tiden har något hänt som orsakat ett slagsmål Tiger vart så svårt biten att han avled i mina armar kort efter att jag tagit in honom... Fruktansvät jobbigt med många "tänkom" tankar som snurrar.. Minnena är många med Tiger många roliga och många som man kunde varit utan .. men aldrig en sorgsen min över den hunden han viftade glatt på svansen efter att ha fått en mordhotelse över någon soppåse som han rivit ut över hela tomten för 111gången Det spelade ingen roll om man hängde upp dom och låste in dom ...på någe sätt kom han åt det han inte skulle komma åt... Tiger kom till mig under en skjutperiod på Utö då vi var där och övade med stridsvagnarna.. Jag satt som säkchef i Bevakningstornet och hade mycket begränsad rörlighet.. man hade väl sina dubier om hur det skulle gå med en lite valp när man var så begränsad i att gå ut annat än under lunchen.. Tiger fann sin plats direkt i en snurrfotölj bredvid mig där han rullade ihop sig som en kanelbulle..Det gick kanonbra jag tror inte det skedde mer än någon liten olycka ... Sedan den veckan på Utö för 7 år sedan har tiger ´varit vid min sida varje dag.. Saknaden är enorm .... Otaliga är dom eftersök som Tiger rett ut för att inte tala om hans outröttliga apporteringsvilja... Senast denna gångna veckan så sköt jag en älgko på ståndskall för Tiger för att sedan ta en tur och skjuta mig en orre för han.. han var ingen expert på någe men han var en fullfjädrad generalist så som en bra vorsteh ska vara... Min fina goa glada Tiger!... Husse saknar dig och kommer aldrig glömma dig.. Vem ska nu apportera alla rävar ?.... Skönt att du hann hem innan Tiger gick vidare. Beklagar det djupaste,vilket grymt sätt att förlora en vän på. kram från Lena.
Publicerat September 21, 201114 yr Författare Tack Alla! för eran omtanke.. Det är fortfarande väldigt tungt bitvis men man får glädjas åt den tid som var och gå vidare. Det blir någon ny unghund som får träda fram och få Tigers uppmärksamhet. Det brukar leda till att unghunden växer och får en ny roll i flocken om man ska se det från den ljusa sidan.. Tack än en gång!