Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundfoder

Featured Replies

Publicerat

Vad kör ni med för hundfoder?

Jag har bytt till Doggy Professional Extra Aktiv 30/20

Kört de nu i cirka 3 månader

Är mycket nöjd med våran hundmat

Går inte åt lika mycket mat heller

Inte så dyr heller drygt 450 på Lantmännen för 18 kilo

Så får dom givetvis matrester och burk mat ibland med :P

Publicerat

Burkmat kan du slopa, det är samma som torrfoder fast med vatten, kolla hur mycket du betalar för vattnet..

Doggy prof är bra mat, själv använder jag Mästers Jakt det funkar bra till mina hundar..

/Håkan

Publicerat
  • Författare

Sant det.

Men är lite för skämma bort dom.

Blir mest matrester för dom

Mäster Jakt är ett bra foder med

Hade det till min Jämte

De var inte så dyrt och funka bra på han med.

Mvh Micke

Publicerat

använder Tello och Carrier till våra hundar

funkar riktigt bra och är riktigt nöjd med det

och kostar 350 för 15kg

Publicerat

Troll från Norge. Bästa mat jag provat på hundarna.

400:- för 20kg

Publicerat

Använder rasfoder från Royal Canine som jag är riktigt nöjd med.

De får även ankägg och gåsägg från vår egen äggproduktion vilket ger en fin lyster i pälsen samt gör dem mer lättborstade (upplever jag i alla fall)

Givetvis vankas det även rått kött minst en gång i veckan och det brukar vara hjort, älg eller får.

Äpplen och päron har de självplock på :blush:

Publicerat

Färskfoderet Nordic!

Publicerat

Använder Robur Performence hela året. Ökade hävor och fettillskott under jaktsäsongen. Har använt det i två år nu och är nöjd.

Publicerat

Gett Royal canin sedan valpåldern. Men nu har jag bytt till torrfodret Standardt och är supernöjd. Ska komplettera med att ge lite Vom og hundemat så fort jag flyttat och fått en extra frysbox. Jag tror färskfodren är bland det bästa en hund kan äta, ser dock nackdelarna med fryst mat och vill därför ha honom inkörd även på torrfoder av praktiska skäl, när man ska iväg och bo i någon strömlös koja några dagar osv. :)

Detta med hundfoder är verkligen en djungel.

Publicerat

Doggy Prima kör vi till vår tysk. Funkar bra. Han är inget matvrak men får i sig det han behöver för att hålla sig i trim. Har provat både Royal canin och några andra men inte märkt nån skillnad.

Publicerat

Kör med advance adult. För att få ut max av ett hundfoder tar det ca 6 månader. Håller absolut med om att färskfoder oftast är i en klass för sig . Många av dagens foder är av god kvalite men det finns också mycket skräp. Om man då köper det billigaste får man ge mer foder då de inte har lika bra råvaror.

Publicerat

Kör med Standart Extra på Weimaranern medans Taxen får Royal Canine (valpmat) tills påsen är slut, sedan blir det Standart där med.

Kompisen började med Sportsmans Pride som onekligen verkar väldigt interresant osså. Billigt och riktigt bra foder så som Standart men lite mer för pengarna.

Publicerat
  • Författare

Sportsmans Pride har jag hört ska vara bra från vänner med.

Maten får ju kosta lite tycker jag

För bra foder är ju A och O

Vet en som ger sina hundar Axess hundfoder

Men så är dom tunna och har ingen motion lider med dom hundarna faktiskt

Står konstant i hundgården och äter sitt bajs.

Ända gången dom kommer ut därifrån är när dom ska jaga

Men då sticker dom så fort dom får möjligheten

Tycker så synd om dessa hundar.

Är inte humant för 5 öre

Publicerat

Har visserligen ingen jakt hund men väl en älg intresserad Boxer och där är det Doggy Professional som gäller. Gett henne det i 2 år nu och det funkar kanon, väldigt drygt foder med då en 18kg säck vara 1 och 3/4 månad.

Publicerat

Kör med fodax färskfoder det är det bästa jag provat genom alla år.... Testat och varit nöjd med många olika torrfoder men bytt av olika anledning, nu har jag blivit fast vid färskfoder och har inga planer att byta tillbaka till torrfoder :rolleyes:

Publicerat

Rekommenderar att Ni köper fryst "färskfoder" via Fodax.se. De har månadsvisa leveranser till de flesta svenska orter - till bra pris. Själv kör jag med 1 kilospaket till mina - är både smidigt och billigt.

Ända nackdelen är att man måste hålla fodret i frys samt tina det innan servering. Garanterat friskare och snyggare hundar..

//RG

Publicerat

Hejsan !

Jag ger hunden färskfodret: Klass

MVH: Tjäder

Publicerat

Har nyligen bytt från Doggy till Mästers jakt pga bättre pris 180kr/15kg. Funkar bra. :)

Vad jag inte fattar är hur man kan tro att fina "märkes foder" som är skeppade halva jorden är bättre än svensk hundmat :wacko:

Publicerat

Kör med Specific (har bra inköpspris på det via jobbet)...funkar helt tillfyllest:

Specific CXD-M (standardfoder) som underhållsfoder.

Toppad med Specific CAD ("racehundfoder") under jaktsäsong (28% protein, 30% fett).

Specific Lunch blötfoder (framtaget för jagande hundar) i småblister som tillskottsfoder under hårdare jaktdagar.

Publicerat
  • Författare

Specific är ett bra foder det.

Men tyvärr inte så många som säljer det här

Brukar handla på lantmännen då jag har företagskonto där.

Publicerat

Har nyligen bytt från Doggy till Mästers jakt pga bättre pris 180kr/15kg. Funkar bra. :)

Vad jag inte fattar är hur man kan tro att fina "märkes foder" som är skeppade halva jorden är bättre än svensk hundmat :wacko:

Finns mycket bra svensktillverkad mat, dock skiljer det mycket innom de svenska vad gäller inehållet. Tex Doggy som är spannmåls baserat vilket inte är sådär jätte bra för hundar rent generellt. Men det gäller väl å hitta nåt som funkar för hunden.

Publicerat
  • Författare

Ja det är sant det.

Viktigaste att hunden gillar det och att han mår bra av det.

Publicerat

Tjena, kör själv med Mästers jakt och Komplett och måste säga att jag är grymt nöjd med detta foder!

Mvh

Marcus

Publicerat

Har kommit fram till att den enda kombinationen som funkar till min laika under jaktsesongen är royal 4800 + klass köttkross. Har tidigare provat olika foder men då har han blivit för tunn under hösten.

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.057001,17.011884

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Att många väljer att köpa foder som tillverkas i usa beror på att de måste ha bättre info vadfodret pga risken att bli stämda för felaktigt innehåll. Var för många år sedan i nutros fabrik å blev mkt imponerad! Vilken elitidrottsman äter bara skitmat? För mig är jakthunden en elitidrottsman vilket ska ha träning året om,kondition spår etc.