Publicerat Oktober 5, 201114 yr Författare Daviken1 håller med dej Självklar är en jakthund som en elitman Min får bra mat Bra motion och konditons träning även träning Även mycket med kärlek Då jag anser att hunden är famljemedlem med
Publicerat Oktober 5, 201114 yr Min fru kallar hunden å blasern för mina älskare! Undrar varför??? min fru kallar hunden och mina bössor för mina flickvänner eller älskarinnor. och som du kan jag inte förstå varfö
Publicerat Oktober 5, 201114 yr Författare Daviken1 och Kenneth Som min fru allså Förstår er verkligen:)
Publicerat Oktober 5, 201114 yr btw....kör hemma med hemma blandat foder och på jobbet kör jag magnussons meat&bisqit (ursäkta stavning) funkar fint för min hund
Publicerat Oktober 5, 201114 yr Författare Okej där ser man. Tycker min hund fått mera konditon sedan jag byte till extra aktiv.
Publicerat Oktober 5, 201114 yr har inte vågat släppa min lös än då hon är bara 15 mån och tycker allt annat än husse e kul. funderingar på att skaffa pejl på henne...då vi har en järnväg som granne och motorväg ca 3 km ifrån. men när hon är lös i gård kan hon springa i timmar
Publicerat Oktober 5, 201114 yr Författare Okej Hundar kan ju springa rätt snabbt med Pejl är bra att ha till sin hund tycker jag Finns många olika att välja på Det bästa är man kollar runt på olika och läser om dom innan man köper en sådan då dom kostar en del Men jag tränar dagligen inkallning på min För få han lyssna bättre Taxar är kända för vara väldigt envisa Min är bara lös när jag jagar i skogen Annars är det koppel som gäller Hemma har vi staket så kommer han inte någon vart
Publicerat Oktober 5, 201114 yr tränar inkallning hemma både inne och ute,då i långt koppel som är ca 12 meter...då funkar det bra. jobbar just nu på en pråm och då är hon med och är lös...följer mig till 99%...men först vill hon dra iväg och kolla läget.
Publicerat Oktober 5, 201114 yr Författare Okej hundar brukar vilja dra iväg och kolla läget Men man får bara träna och träna till slut lyder dom till 100 procent
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Författare Tyvärr inte. Och vissa jakthundar lyder bara husse under jakten
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Tyvärr inte. Och vissa jakthundar lyder bara husse under jakten många är en manshundar..
Publicerat Oktober 6, 201114 yr många är en manshundar.. Eukanuba jakthunds foder under säsong, under jakt uppblandat med något smaskigt för att få undarna att äta. Förövrigt så är det bäst att ha pejl på hunden inte minst under injagning för utan pejl får du inte något grepp om söket. //Lasse
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Författare Jo det har man märkt att dom jakthundar jag haft är en manshund Det är sant det LEHD Visst det en pejl kostar en del Men de är en investering tycker jag med
Publicerat November 5, 201114 yr Jag måste bara få fråga.. Varför väljer så många ett foder som mest innehåller spannmål och då oftast vete dessutom. Vete måste ju vara den absolut sämsta bukfyllaren man kan trycka i hunden och är rätt ofta boven i dramat om hunden visar tecken på allergi. Man märker ofta ganska lätt vilka hundar som får ett ett foder med mycket vete. Dom skiter ju 3-5 gånger per dag medan hundar som får bättre kök bajjar kanske 2 gånger. Jag är visserligen partisk i frågan då jag är återförsäljare här i Umeå av ett hundfodermärke (nej, jag säger inte vilket. Ingen gerillamarknadsföring här inte)