Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vill ha riktigt bra laddprylar.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Då så har jag i stort bestämt mig för vad jag ska köpa för prylar.

REDDING BIG BOSS PRO PAK KIT

Lee Perfect Powder Measure

Lee Auto Prime

Redding dies set 222 Remington

Redding Neck Die 222 Remington

Är det något annat ni tycker att jag ska köpa eller något ni tycker att jag ska byta ut?

Om jag ska ladda 222 så måste jag köpa ett helt Dies set även om jag har tänkt att halskalibrera

Publicerat

Jag skulle bytt Lee tändhattssättaren mot rcbs dito. Bättre på allt och marginellt dyrare enligt mitt tycke.

Publicerat
  • Författare

Jag skulle bytt Lee tändhattssättaren mot rcbs dito. Bättre på allt och marginellt dyrare enligt mitt tycke.

Då gör jag det.

Finns det något annat du tycker att jag ska beställa nu när jag ändå beställer

Publicerat

Då gör jag det.

Finns det något annat du tycker att jag ska beställa nu när jag ändå beställer

Jag tror inte jag har bytt en .222 hylsa för att jag har laddat slut på den.

jag har ingen erfarenhet av Neck die så jag kan inte uttala mig om det.

Jag kör alla mina .222 med helkallribreringsverktyget justerat lite lagom, funkar skit bra o du sparar lite pengar.

//

Publicerat
  • Författare

Jag tror inte jag har bytt en .222 hylsa för att jag har laddat slut på den.

jag har ingen erfarenhet av Neck die så jag kan inte uttala mig om det.

Jag kör alla mina .222 med helkallribreringsverktyget justerat lite lagom, funkar skit bra o du sparar lite pengar.

//

Det är ju helt klart en tanke

Publicerat

Reddings T7 turretpress är det bästa köp jag gjort.

marginellt dyrare men smidigast.

chargemaster hade jag nog velat ha en.

tumlare är helt ovärderligt. har hornady själv som är tyst och fin samt tar 250 hylsor.

Publicerat
  • Författare

Reddings T7 turretpress är det bästa köp jag gjort.

marginellt dyrare men smidigast.

chargemaster hade jag nog velat ha en.

tumlare är helt ovärderligt. har hornady själv som är tyst och fin samt tar 250 hylsor.

Tyvärr har bara smartreloader sina egna tummlare

Vart hittar man att läsa om den T7an

Vilket märke skulle du ta på chargemastern?

Publicerat

Tyvärr har bara smartreloader sina egna tummlare

Vart hittar man att läsa om den T7an

Vilket märke skulle du ta på chargemastern?

smartreloader har T7 om jag minns rätt. RCBS hade jag tagit för laddviktsprylen.

Publicerat
  • Författare

Satt och kikade lite på Sinclair och såg detta paket som lockar en hel del. Vad tror ni om den'? http://www.sinclairintl.com/.aspx/pid=38410/Product/Redding-Big-Boss-Pro-Pak-Deluxe-Reloading-Kit

Kikade även på en tvätt eller en tumlade. Vilket och varför skulle ni välja det?

Dom jag har kikat på är http://www.sinclairintl.com/.aspx/pid=42929/Product/Lyman-1200-Auto-Flo-Tumblers

Eller en sån här http://www.sinclairintl.com/.aspx/pid=43774/Product/Lyman-Turbo-Sonic-Ultrasonic-Case-Cleaner

Sen blir det även en sån här tändhattsisättare http://www.sinclairintl.com/.aspx/pid=36055/Product/RCBS-Hand-Priming-Tool

Sen är det vilket verktyg jag ska välja till 222?? Skulle ni valt ett halskalibreringsverktyg eller ett helkalibreringsverktyg eller båda två. Jag kommer att ladda egenskjutna patroner

Publicerat

Ett par spridda tankar,

Redding är otroligt bra,

Mellan valet av våt/torr trumling, googla stainless media och kolla resultaten, vill minnas att det var någon på RS som börjat med det också, otroligt fina resultat.

Verktyg,

efter att ha flirtat med halskalibering en längre tid i livet kan jag bara säga att Redding Match S-Die set med bussningar är nr 1 och nr 2 är deras vanliga verktyg,

Mike gillar Bonanza verktyg som förefaller vara bra/mycket bra, alltid helkalibrering.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Hmm har du kört med en liknande eller vet du någon som har gjort det.

Det låter ju onekligen som att det funkar riktigt bra för det var en sånhär du menade va? http://www.sinclairintl.com/.aspx/pid=42994/Product/Thumler-s-Tumbler-Model-B-High-Speed

Ser ju onekligen riktigt bra ut ju. Gött att man kan använda samma media om och om igen

Publicerat

Jo då känner ett par som använder grejerna och de förefaller otroligt nöjda,

själv är jag bara avis, ;)

vill ha en chargemaster o en sådan där tumlare.

/Christian

• 3 months later...
Publicerat

Forster Co-Ax , jag har laddat med en sådan i 30år och laddat mycket, har en Harrell Combo också som jag använder til

.22Hornet, 308 och den är mer portabel att ta till banan, Harrell krutmått om du vill ha ett bra.

/kalle

Publicerat
  • Författare

Det ska jag ta och kolla på. Hade plockat ihop ett helt kitt från sinclair men så kom huset före och det hela vart på is tills vidare dock han jag beställa en SMT tummlare innan det blev för mycket med huset. Det är en sådan som Christian har länkat till men jag har inte ens hunnit att packa upp den än. Eller den har varit uppe och vänt men inte mer

• 3 weeks later...
Publicerat

Vartifrån tycker herrarna att man bör införhandla en handladdningsutrustning smidigast? Utomlands? :)

Publicerat

Smidigast vet jag inte men att ropa in de laddprylar du vill ha på Egun var min melodi. Facit på vilka grejer du ska ha har väl redovisats tidigare i tråden.

/R

Publicerat

Smidigast vet jag inte men att ropa in de laddprylar du vill ha på Egun var min melodi. Facit på vilka grejer du ska ha har väl redovisats tidigare i tråden.

/R

Isf måste man ju blanda in skoltyskan också... :wacko::lol:-_-

Jo, is.. Får nog hålla ett öga på smartreloaders priser. :)

Publicerat

Isf måste man ju blanda in skoltyskan också... :wacko::lol:-_-

Jo, is.. Får nog hålla ett öga på smartreloaders priser. :)

Gör så! :)

Publicerat
  • Författare

Här har jag kikat på grejerna men det har legat lågt med laddprylar nu ett tag då det är mycket som ska göras i och runt ett nybyggt hus

http://www.sinclairintl.com/