Publicerat September 30, 201114 yr Hur kan det komma sig att det inte finns någon tråd om detta än? I morgon bitti släpper vi lite hundar för att se hur våran Rådjursstam ser ut. Hoppas att det blir riktigt bra jakter i morgon och Söndag. Gammel hunden blir äldre för var dag o till råga på allt så är hon lite skendräktig just nu så hon får vara reserv. Ingen mer som ska ut i morgon? //
Publicerat September 30, 201114 yr Hur kan det komma sig att det inte finns någon tråd om detta än? I morgon bitti släpper vi lite hundar för att se hur våran Rådjursstam ser ut. Hoppas att det blir riktigt bra jakter i morgon och Söndag. Gammel hunden blir äldre för var dag o till råga på allt så är hon lite skendräktig just nu så hon får vara reserv. Ingen mer som ska ut i morgon? // :lol: Jag satt precis och skulle starta samma tråd när det slog mig att jag såg ju att du skrev i "småvilt" så jag gick tillbaka för att kolla att vi inte fick 2 trådar om det med en minuts mellanrum. Självklart så ska jag/vi ut. Någon gång efter 8 snåret så sitter jag och smuttar termoskaffe i Lôckdaln och väntar på upptag. Såg i dag själv 4 rådjur när jag åkte förbi marken, och kompisen så flera grupperingar av rådjur igår där. Fan jag är som ett barn kvällen före julafton
Publicerat September 30, 201114 yr Jo men visst ska man ut.Men det blir nog bara kid och bock lovligt. Jag är med bjuden som hundförare på en mark med mycket älg. Så det blir nog ett och annat fel drev. Men vad skönt att det äntligen är säsong!!!!!! Vänligen Mattis.
Publicerat September 30, 201114 yr Självklart blir både lördag och söndags race med Wachtel och Hippidrever. Lasse
Publicerat September 30, 201114 yr kanske på söndag.... beror rätt myckt på familjen. lördag är körd, då har jag förpliktelser gentemot mina pom-pom bröder (en fjällfiskeklubb har årsmöte)
Publicerat September 30, 201114 yr Författare Vilken tur att du tittade efter vad jag höll på med Vi blir inte många i morgon o tur är det, jag älskar att jaga med få deltagare. Det blir jag o frun samt svärfar som ger oss ut vid 7,30. Tanten fick för sig att hon skulle på nått vid 12 snåret så vi kör inte så länge. Radio på laddning: check Pejlar på laddning: check Resten har varit ute x antal ggr redan så de grejorna vet jag var jag har. Sitter med en wirre o funderar lite på var vi ska släppa o var jag ska postera. Har en satans massa uppväxta hyggen som inte längre går att vara på, ev funkar det när löven ramlat av men just nu är det tok kört. //
Publicerat September 30, 201114 yr Vilken tur att du tittade efter vad jag höll på med Vi blir inte många i morgon o tur är det, jag älskar att jaga med få deltagare. Vi blir troligtvis 3st. Alldeles lagomt, man kan smyga runt lite och byta pass utan att någon bryr sig. Markägaren går med jycken och den andra är inte så glad i att röra sig Så då har jag fritt spelrum att välja pass som jag vill nästan.
Publicerat September 30, 201114 yr Vi blir troligtvis 3st. Alldeles lagomt, man kan smyga runt lite och byta pass utan att någon bryr sig. Markägaren går med jycken och den andra är inte så glad i att röra sig Så då har jag fritt spelrum att välja pass som jag vill nästan. Med andra ord du tar förpassen en specialletet som min bror är proffs på. Lasse
Publicerat September 30, 201114 yr Författare Man ska ju kunna glida runt lite efter drevet o inte behöva sitta som en stenfigur i felar timmar. Kör din best Rå med lasse? //
Publicerat September 30, 201114 yr Man ska ju kunna glida runt lite efter drevet o inte behöva sitta som en stenfigur i felar timmar. Kör din best Rå med lasse? // SJÄLVKLART så jag går med hund men mistänker att vi kommer få ett par älgdrev också. för älg har vi mer än rådjur. Kommer det gris så tar han dom också provade honom i Fredskog förra söndagen och han fick mer än godkänt. Lasse
Publicerat September 30, 201114 yr Författare SJÄLVKLART så jag går med hund men mistänker att vi kommer få ett par älgdrev också. för älg har vi mer än rådjur. Kommer det gris så tar han dom också provade honom i Fredskog förra söndagen och han fick mer än godkänt. Lasse KUL. Alltid roligt när det kan variera lite vad som kommer framför hunden. Se nu till o rasta Zäpo ordentligt i helgen, o du. Man får inte skjuta Älg ännu :-) //
Publicerat September 30, 201114 yr Med andra ord du tar förpassen en specialletet som min bror är proffs på. Lasse Klart man ska ha dom bästa passen. Smiter det fel första resan så tar det ofta en annan väg tillbaka och då ska man ju stå där :lol:
Publicerat September 30, 201114 yr Jag ska ut imorgon och då blir det första året jag får stå själv blir väl jakt efter dovvilt och rådjur mest men även gris om det kommer nån (dock inte för hunden)
Publicerat September 30, 201114 yr KUL. Alltid roligt när det kan variera lite vad som kommer framför hunden. Se nu till o rasta Zäpo ordentligt i helgen, o du. Man får inte skjuta Älg ännu :-) // Kan var en trafikälg kan halta med lite tur. Lasse
Publicerat September 30, 201114 yr Vet inte om jag ska ut i morgon.. eller ska jag säga som de är så har frun protesterat lite.. ska på 50 kalas o sköta leruduvekastarn vid 14.00 men nog fan ska jag hinna släppa hund innan dess. Fast lilla frun känner mig allt för väl antar jag... hänt både en o tre.. ggr man kommer in lagom till desserten iförd jaktmundering o blöta hundar o somnar i soffan efter nån timme.. Men Söndag blir det Öland och där kryllar det av rådjur numera. förra året såg vi tolv i första såten. Den jakten missar jag inte ens om jag har 40 graders feber... Men jag hinner ut ett par dar till i veckan som det ser ut så jag ska nog hinna med ett o annat Släpp hundarna loss nu är det strax oktober !
Publicerat September 30, 201114 yr Sjukt taggad! Ska bli så jäkla gött att det drar igång på riktigt.
Publicerat September 30, 201114 yr självklart så ska hundarna luftas, ny mark så det blir intressant. har haft en hel del gris & dov på åtel kamerorna. J. ( & en otålig tjt)..
Publicerat September 30, 201114 yr Visst ska man ut släpper taxen klockan åtta imorgon, lite tjock men det springer han snart av sig
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Jag är uppe för att packa men min jä-la migrän vill fan inte släppa så jag kryper till kojs igen... Hade sett fram mot denna morgonen för polaren kör sista säsongen med sin tyskterrier och hon är en fröjd att jaga med, trots hennes höga ålder! Kanske gör ett försöka på söndagen men då får det bli på andra marker... Skitjakt på er!
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Var jobbigt för taxen idag fick upp get med två kiddar och det gick en timme sen var han trött, men problemet var att det höll sig mesta tiden ute på ett gudrunhygge och där var det jobbigt för en kortbent och överviktig tax att ta sig fram. blev ingen lång runda precis
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Soprent på skogen idag Så det blir at ta nya tag nästa helg. Jycken var väl lite ringrostig så han ville inte söka ut som han brukar. Men jag fick i alla fall njuta av naturen och kaffe.
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Författare Ingen bra jakt. Dimman låg tät så sikten var ca 30-40m, det tog nästan 1 timme innan upptag o sen gick det bara i ca 10 min innan hon bröt igen Sen roade sig hundskrället med att springa mellan mig o bilen o ge fullständigt faan i att pilla visslade på henne. Nya tag i morgon och då med Gammelhunden. Pejlfan la av med men nu är den uppdaterad o ligger på provning. //
Publicerat Oktober 1, 201114 yr även tät dimma här men vi hade iaf tre drev och en liten bock sköts även jag fick se en drevdjur idag på 60 meter och hundratjugi knyck
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Va ute vid 10 haket... jag själv o wachteln. tog en stund med hon fick iallafall fart på ett djur, troligen rådjur som gick ett varv innan hon bröt. (otränad o tjock som husse..) Spelar ingen roll jag hade ändå inte tänkt skjuta om det gått i pass. Rådjurstammen på den marken är katastrofalt dålig. Men nu är mackorna bredda o allt packat inför ölandsjakten i morgon. Lite trist för de har redan skördat majsen men o andra sidan så blire lättare o veta vart rådjuren står. För rådjur finns det i parti o minut. Får se om vi slår förra årets rekord med 12 observerade rådjur i första såten Tror vi sköt 6 på två timmar förra året. Skit samma förresten om vi skjuter eller inte, grabben ska med o det värmer en gammel man mer än o ta ur rådjur..
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Författare Skitjakt på er alla. I morgon tar frun o jag med båda barnen ut. // Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk