Publicerat Oktober 5, 201114 yr Hej! Har fortfarande inte lyckats att hitta mark att jaga på ännu och har vart massa på skjutbanan och känner mig nu redo att prova på att jaga. Har fått 2 nr till kortmarker men ena är avstängd och andra har inte svarat på 5 försök olika dagar. Undrar om någon kan tipsa mig om kortmark eller långvarigt arrende runt Umeå och byarna utanför? Vill enbart jaga småvilt med fokus på fågel och rådjur. Tacksam för all hjälp jag kan få! Mvh
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Författare Jaså det sket sig? Ska kolla vidare lite så återkommer jag. Hej! Ja ingen lycka ännu. Tusen tack för din hjälp! Mvh
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Har ett annat område på g, ska bara få ordning på hur det ser ut där med årsarrenden.
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Har ett annat område på g, ska bara få ordning på hur det ser ut där med årsarrenden. Kolla på jaktformedling.se Har för mig att dem arrenderade ut 3 jakträtter runtom Umeå där tidigare.. Även om det står uthyrd kan det vara bra att kolla... Har du lite tur så kanske du den vägen kan få ett årsarrende på småvilt medans nån tokig Stockholmare har älgjakten och står för dem stora "fiolerna"
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Författare Kolla på jaktformedling.se Har för mig att dem arrenderade ut 3 jakträtter runtom Umeå där tidigare.. Även om det står uthyrd kan det vara bra att kolla... Har du lite tur så kanske du den vägen kan få ett årsarrende på småvilt medans nån tokig Stockholmare har älgjakten och står för dem stora "fiolerna" Tack för tipset! Men har haft den sidan som startsida sedan 2 månader tillbaka och ringt på allt som kommit upp. Senaste arrendet verkade super med 10 min från Umeå. Jag skickade mail som inte blev besvarat samt ringde 10 gånger minst och inget svar nån gång. Konstig ide att annonsera ut och sen göra sig oanträffbar.
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Författare Har ett annat område på g, ska bara få ordning på hur det ser ut där med årsarrenden. Låter hur bra som helst är intresserad av minsta lilla plätt jag kan komma över Bara jag får börja jaga nu, börjar bli dyrt att vara på skjutbanan flera gånger i veckan.
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Tack för tipset! Men har haft den sidan som startsida sedan 2 månader tillbaka och ringt på allt som kommit upp. Senaste arrendet verkade super med 10 min från Umeå. Jag skickade mail som inte blev besvarat samt ringde 10 gånger minst och inget svar nån gång. Konstig ide att annonsera ut och sen göra sig oanträffbar. Har du kolla med skogsbolagen ? Ytterligare ett tips kan vara att kolla på jaktformedlingen.dk ( den danska sidan )
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Författare Har du kolla med skogsbolagen ? Ytterligare ett tips kan vara att kolla på jaktformedlingen.dk ( den danska sidan ) Är inskriven på sveaskog om dels intresse av jaktlag samt arrende. Finns inget nära Umeå där på listan just nu att arrendera dessvärre. Dessutom verkar det som man behöver vara nån sorts förening för att få arrendera. Har även postat i ett skogsägarforum och en kille svarade att jag kunde jaga på hans mark men så hördes vi på telefon veckan efter och då hade han gett det till nån annan tydligen. Har du tips på fler skogsbolag?
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Är inskriven på sveaskog om dels intresse av jaktlag samt arrende. Finns inget nära Umeå där på listan just nu att arrendera dessvärre. Dessutom verkar det som man behöver vara nån sorts förening för att få arrendera. Har även postat i ett skogsägarforum och en kille svarade att jag kunde jaga på hans mark men så hördes vi på telefon veckan efter och då hade han gett det till nån annan tydligen. Har du tips på fler skogsbolag? Jag vet tyvärr inte vilka skogsbolag som finns runt er men... Holmenskog ? ett riktigt långskott är att sätta in annons i ATL ( Bonn-tidning ) och i morgontidningen ( kan finnas folk som äger skog som bara har för älgjakten och är söder ifrån )... Sånt kan funka... Klura lite på om det finns Invest bolag eller sågverk runt dig ( mindre sågverk kan ha en invest del som handlar i skog, ser bra ut på papper och gör dem mer kredit dugliga )... Nu har du fått mina tips som jag kan komma på.. Hör av mig om jag kommer på mer
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Författare Jag vet tyvärr inte vilka skogsbolag som finns runt er men... Holmenskog ? ett riktigt långskott är att sätta in annons i ATL ( Bonn-tidning ) och i morgontidningen ( kan finnas folk som äger skog som bara har för älgjakten och är söder ifrån )... Sånt kan funka... Klura lite på om det finns Invest bolag eller sågverk runt dig ( mindre sågverk kan ha en invest del som handlar i skog, ser bra ut på papper och gör dem mer kredit dugliga )... Nu har du fått mina tips som jag kan komma på.. Hör av mig om jag kommer på mer Tack för tipsen!
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Tack för tipsen! Lycka till ? Har du hund ? och i såntfall vad ? Jag kan kanske bjuda med dig om du skulle ha träskällare ?
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Författare Lycka till ? Har du hund ? och i såntfall vad ? Jag kan kanske bjuda med dig om du skulle ha träskällare ? Hehe kul att du frågar. Jag har en jämthund/gråhund/norrbottenspetsvalp som jag håller på att få till trädskällare, han är 5 mån idag och vi har vart i skogen mycket. Han får leka en del med tjäder fjädrar som han gillar och är helt klart intresserad av fågel. Men inget har skjutits för han ännu.
Publicerat Oktober 6, 201114 yr Hehe kul att du frågar. Jag har en jämthund/gråhund/norrbottenspetsvalp som jag håller på att få till trädskällare, han är 5 mån idag och vi har vart i skogen mycket. Han får leka en del med tjäder fjädrar som han gillar och är helt klart intresserad av fågel. Men inget har skjutits för han ännu. Ok.. Ja 5 månader är ju ingen ålder... Jag har tillgång till mycket jakt både på älg och småvilt men det ligger ju tyvärr i Jämtland ... Har en jakträtt ledig
Publicerat Oktober 7, 201114 yr Författare Ok.. Ja 5 månader är ju ingen ålder... Jag har tillgång till mycket jakt både på älg och småvilt men det ligger ju tyvärr i Jämtland ... Har en jakträtt ledig aha ok en bit bort
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Hej! Har fortfarande inte lyckats att hitta mark att jaga på ännu och har vart massa på skjutbanan och känner mig nu redo att prova på att jaga. Har fått 2 nr till kortmarker men ena är avstängd och andra har inte svarat på 5 försök olika dagar. Undrar om någon kan tipsa mig om kortmark eller långvarigt arrende runt Umeå och byarna utanför? Vill enbart jaga småvilt med fokus på fågel och rådjur. Tacksam för all hjälp jag kan få! Mvh Känner du till några VVO som jagar älg? Dom brukar sälja småviltskort. Finns annars mkt mark att jaga på runt lycksele där jag själv bor, om du inte tycker det är för långt bort.?!?
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Författare Känner du till några VVO som jagar älg? Dom brukar sälja småviltskort. Finns annars mkt mark att jaga på runt lycksele där jag själv bor, om du inte tycker det är för långt bort.?!? Hej! Nej känner inte till någon jag mailade dock Umeå VVO för 2mån sen och inte fått svar ännu. Lycksele är líte långt bort! Hade vart fint att hitta något iaf inom drygt 5 mil.
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Hörde nåt om degernäs jaktklubb när jag sökte mark men kollade aldrig upp det. Kan vara värt att kolla. bara att googla:-)
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Författare Hörde nåt om degernäs jaktklubb när jag sökte mark men kollade aldrig upp det. Kan vara värt att kolla. bara att googla:-) Tack! Skall se efter
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Tack! Skall se efter Sök vvo västerbotten. Kan vara värt att åka längre än 5mil för en bra mark tycker jag. Dessutom är det ju bättre tillgång på fågel.
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Författare Sök vvo västerbotten. Kan vara värt att åka längre än 5mil för en bra mark tycker jag. Dessutom är det ju bättre tillgång på fågel. Hur menar du åka längre? Jag sökte på degernäs från Umeå med google maps och det var 10km bara
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Hur menar du åka längre? Jag sökte på degernäs från Umeå med google maps och det var 10km bara Du skrev tidigare att önskvärt vore inom 5 mil. Min närmsta mark ligger 5 mil från stan den andra är 8mil. Håller alltid ögonen öppna för bra fågelmarker innom 15 mil. Visst blir det en tidig uppstigning om man åker över dan men tar man med tältet på helgen funkar det för en helg så länge man har en bra vilttillgång. /Johan
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Författare Du skrev tidigare att önskvärt vore inom 5 mil. Min närmsta mark ligger 5 mil från stan den andra är 8mil. Håller alltid ögonen öppna för bra fågelmarker innom 15 mil. Visst blir det en tidig uppstigning om man åker över dan men tar man med tältet på helgen funkar det för en helg så länge man har en bra vilttillgång. /Johan Då är jag med på noterna Är det bättre tillgång på fågel generellt i inlandet? Jag äger en del mark i Vilhelmina men har aldrig jagat där, det har dock min morbor ´han jagar uteslutande toppfågel samt trädskällarjakt och det hörs vara väldigt bra där och det är ju långt västerut.
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Då är jag med på noterna Är det bättre tillgång på fågel generellt i inlandet? Jag äger en del mark i Vilhelmina men har aldrig jagat där, det har dock min morbor ´han jagar uteslutande toppfågel samt trädskällarjakt och det hörs vara väldigt bra där och det är ju långt västerut. JO det kan man säga, Men Vilhelmina är ju kanon, lite långt över dagen kanske men för helgen funkar det.
Publicerat Oktober 8, 201114 yr Författare JO det kan man säga, Men Vilhelmina är ju kanon, lite långt över dagen kanske men för helgen funkar det. Tack! Hoppas hitta något in mot vindeln eller liknande det är ju en bit in iallafall och rimligt avstånd!