Publicerat Oktober 23, 201114 yr Författare ok, var ut igår för att testskjuta! det första jag märkte var att det var lite knepigt att mata in patroner i den, klämde tummen x-antal gånger och patronerna fastnade lite. förhoppningsvis bara en vanesak. sköt på 50 meter och alla skott tog lågt och till vänster, så fick polaren testa ( som aldrig skjutit förrut) och satte alla skott mitt i?! funderade om ang hur jag ska sikta och testade igen och fick till det bra i höjdled men fortfarande 1 ½ decimeter till vänster... attans, det var svårare än jag trodde att sikta med öppna riktmedel, kornet täcker ju en snusdosa på 50 meter! får ge mig ut och testa mer men har inte bestämt om jag ska försöka ställa om siktet så att det blir mer centrerat för mig eller om jag bara ska skjuta mer och lära mig hur siktet funkar och anpassa mig ( lära mig sikta) bättre... funkar ju uppenbarligen då polaren sköt bra.
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Jag antar att bössan är ny för det var samma sak med min 45-70, det gick trögt att ladda in patronerna. Efter lite pangande så går det numera mycket lättare. Mvh Einar
Publicerat Oktober 23, 201114 yr Författare Jepp språjlans, matar du in en patron åt gången helt och hållet eller trycker du in den första den sista biten med den andra patronen?
Publicerat Oktober 31, 201114 yr Trycker in sista biten med nästa patron. Mvh Einar Jag gör också så. De byglar jag har som är nyare, dvs tillverkade på 2000 talet, är ganska hårda i laddluckan fortfarande, medans min 336:a från 1971 är som en smekning att ladda, och repetera också för den delen, så härligt insliten.
Publicerat Oktober 31, 201114 yr Författare Ok, då är det bara att slita vidare då, idag kom ju scabbarden från voodo tactical så då måste man ju ut och testa hur den är att bära runt på också... :-)
Publicerat Oktober 31, 201114 yr Laddlucke-inslitningen är ju en god anledning till att övningsskjuta mycket.