Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

T3 Sporter under förändring

Featured Replies

Publicerat

Det är bara guldgossar som Janne som har råd att köra köpes,

å andra sidan tror jag att man inte ser den sanna potentialen i en puffa som denna före det att man kört igenom ett antal pilar som är tillverkade för just den,

en annan sak Janne, har du skjutit Lapuas Scenar, fabriks i riggen?

/Christian

Publicerat
  • Författare

Jag är väl lite bortskämd med att flera av mina tidigare bössor skjutit riktigt bra med fabriks ammo.

Min 695:a 6,5x55 skjuter snuskigt tätt med fabriks ammo både jaktmatch och NDL. Min tidigare 6xc sköt ännu bättre med NDL.'

Jag har testat Norma Jaktmatch och NDL samt Remington FMJ i denna rigg.Orsaken till att jag skjuter fabriksammo är att jag helt enkelt inte har tid att ladda själv, har försökt mig på detta ett antal ggr, men tiden räcker helt enkelt inte till.

Är medveten om att det oftast inte funkkar med fabriks ammo, men hade ju hoppats på att den hade skjutit såpass bra att jag kunde ha skjutit lite fält iaf.

Har inte testat Scenar fabriks till denna, har inte hittat det nånstans ännu.

Men tyvärr för min egen del så blir det aktuellt att göra mig av med bössan om den inte skjuter tillräckligt bra med 6xc pipan, har inte möjlighet(tid) att sjabba med laddning för att få bössan att prestera.

Publicerat
  • Författare

Så just för tillfället är jag så djävla less på skiten så den är till salu, så lägg ett vettigt bud om ni är intresserade så är det inte omöjligt att jag säljer skiten.

Dvs: Tikka T3 sporter kal.308

Roedale AICS underbeslag

1st 10-skottsmagasin

1st 5skottsmagasin

Och om det är av intresse så säljes även

Nightforce NXS 5,5-22x56 MLR/Mrad

Optilock fästen till detta.

Ska köpa mig en slangbella så man slipåper fundera på precision mm, bara plocka stenar på gatan och skjuta på :rolleyes:

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Tur att bössan suger såpass mycket att ingen är intresserad av att köpa den, eller jo jag fick ett erbjudande på 13000kr med reservation att bössan måste vara i perfekt skick och inte skjuten speciellt mycket :rolleyes: