Publicerat April 18, 200620 yr Ja, efter månader av längtan så är vi på väg...VUOGGA nu kommer vi. Men...man var ju lite trött... :
Publicerat April 18, 200620 yr Författare Detta är den första jaktdagen av 5st helt underbara dagar i strålande sol. Märk väl skotern denna dag...
Publicerat April 18, 200620 yr Författare Dagarna var helt underbara, trotts att det var mest is och sten.
Publicerat April 18, 200620 yr Författare Vi hittade en och annan ripa, men...det var många mil skidor för varje ripa.
Publicerat April 18, 200620 yr Författare Jaha...efter ett skoterhaveri dag två mitt uppe på kalfjället, så blev det till att hyra. :-
Publicerat April 18, 200620 yr Författare Detta blev sista dagen, en underbart varm fjälldag. Tack vädergudarna. :-*
Publicerat April 18, 200620 yr Författare Jakt resultatet, det kanske inte blev så många ripor på 5st jaktdagar, men fullt tillräckligt
Publicerat April 18, 200620 yr Författare En liten misslyckad bild, ;D (det var så mycket sol att jag hade svårt att se ripan i kameran 8)) men den får bli med i alla fall.
Publicerat April 18, 200620 yr Författare Jag kastar in ett par bilder till, de kan ju aldrig bli för många. 8)
Publicerat April 18, 200620 yr Underbara bilder... 8) Det är sån här verksamhet som legitimerar en lååång mörk vinter. OCH betänk, bara 4 månader kvar till fågeljakten startar! (nästan) Dessutom en skojig tid dit fram med t.ex. fiske och annan trevlig verksamhet att fördriva tiden med. ;D
Publicerat April 18, 200620 yr HÄÄÄÄRLIGT! ;D Tror nästan jag känner igen vissa ställen! Undrar om jag inte sprang på nån av er uppe i Vougga! Va lite disträ just den dagen. Han såg spenig ut o me lite ljust ansiktsfjun Den ende på hela resan som såg ut så! Ang haveri så välte vi den lånade pulkan första dagen o spräckte rutan. Dock inga skador på personen i, tack o lov! Men som jag hört ska de j..las lite de första gångerna för att man ska lära sig Tror jag ska ta mig en tur upp till Mavas i Höst. (7-14dar) Behöver ge unghunden mkt tid på fjället. En bra ursäkt till sambon om inte annat Får bli blandad jakt o fiske resa!
Publicerat April 19, 200620 yr Författare Ja nog längtar man tillbaka alltid. Men här väntar en rolig tid även för mig. Snart hämtar jag valpen, fiske + årliga fjällfisketuren till vårat nyfunna rödingsvatten 8). Så inte går man sysslolös tills jakten börjar.
Publicerat April 19, 200620 yr Helt underbart!!! Lite haveri får man dock räkna med ;D Hur kul vore det om allt gick "smärtfritt" : Kom ju hem från Vuogga igårkväll.....inte kul att lämna fjällen och en klarblå himel bakom sig medan mammsen och pappsen och övrig släkt stod med ett stort leende och vinkade när jag for. Pappa hade torrköttet i ena handen och "gott att dricka" i den andra.......suck......där snackar vi frestande att ringa och sjukskriva sig!!!!! ;D
Publicerat April 19, 200620 yr Författare frestande att ringa och sjukskriva sig!!!!! Jag har full förståelse, även fast att jag är arbetsförmedlare. ;D
Publicerat April 20, 200620 yr Oj vad fina bilder Tomas. Jag har massor att fylla på med, bara jag skulle hinna... Nåja, tid kommer nog ska ni se. Åh vad jag lägtar tillbaka. :-
Publicerat April 23, 200620 yr Författare Härliga och fina bilder grabbar! Det ser verkligen skönt ut. Härligt är det och man längtar tillbaka så fort man har lastat bilen och kör ut från Vuogga. :P
Publicerat April 23, 200620 yr Härligt är det och man längtar tillbaka så fort man har lastat bilen och kör ut från Vuogga. :P Även jag börjar bli sugen att prova på den här jaktformen. ;D Det är nog dags att man börja söka efter en 22:a i någon kaliber.