Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jämthundsvalpar

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Sitter o väntar på valpning under helgen, är idag det är beräknat men jag tror inte det händer nått idag...

• Svar 100
  • Visningar 20k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Sitter o väntar på valpning under helgen, är idag det är beräknat men jag tror inte det händer nått idag...

Vad trevligt Boogieman! :) A-C filmar väl hela förlossningen nu?

Vid bägge valpkullarna som min gammeltik hade gick jag en promenad och rätt som det var så gick vattnet så då var det bara att vända om hem.

5-10 min efter hemkomst kom första och sedan gick det av bara farten i den första kulle. Den andra tog lite längre tid på sig.

Publicerat
  • Författare

Har tempat hon och än så länge ingen dipp, är det något som är klockrent det här med tempsänkningen eller finns det individer som ej får denna dipp?

Publicerat

Har tempat hon och än så länge ingen dipp, är det något som är klockrent det här med tempsänkningen eller finns det individer som ej får denna dipp?

Vår tik fick ingen dipp,, tempen gick upp och ner dagarna före men man kunde inte se på tempen att det var på G. Vår tik började bädda och flåsa i 190 ca 1 tim före valpningen. Lycka till

Publicerat
  • Författare

Ok, det är ju bra att veta då hon idag ännu inte ätit upp sin mat och hon är extremt reserverad mot boxertiken, det är inte ens lönt att boxern visar sig så börjar hon säga ifrån så det kan ju vara nära... Ska ut nu på en kortpromenad och se om det sätter fart på det hela. Tempat hon till 37.5 idag på morgonen. Vi får se när det blir av.

Publicerat

Ok, det är ju bra att veta då hon idag ännu inte ätit upp sin mat och hon är extremt reserverad mot boxertiken, det är inte ens lönt att boxern visar sig så börjar hon säga ifrån så det kan ju vara nära... Ska ut nu på en kortpromenad och se om det sätter fart på det hela. Tempat hon till 37.5 idag på morgonen. Vi får se när det blir av.

Borde bli i natt då ;) Vi tjejer brukar ju kunna bli griniga när det är dags, så varför inte tikarna :D Jag tror inte man kan sätta fart på dem ( de valpar när de är färdiga)

Publicerat

Vi väntar med spänning att få se dessa små råttor nu. ;):lol:

Publicerat
  • Författare

Jag väntar med spänning jag med, man kan tro att hon aldrig ska ut med de små. Nu på eftermiddagen så är hon som "vanligt" ligger vid mina fötter och kollar läget men hon använder bädden jag iorningställt allt mer istället för att ligga på golvet. Vet ju inte heller om det tog vid första parningen om inte så är det ju två dygn kvar nu bara då han betäckte henne tre dygn efter första svängen...

Publicerat

Jag väntar med spänning jag med, man kan tro att hon aldrig ska ut med de små. Nu på eftermiddagen så är hon som "vanligt" ligger vid mina fötter och kollar läget men hon använder bädden jag iorningställt allt mer istället för att ligga på golvet. Vet ju inte heller om det tog vid första parningen om inte så är det ju två dygn kvar nu bara då han betäckte henne tre dygn efter första svängen...

Ja, jag förstår det! Ibland kan det ta lite tid och det är en evig väntan på att dom ska pluppa ut.

Hon ska ju ha koll på dig så att hon vet vars du är ifall. ;):lol:

Publicerat

Tempen ska ner en bit under 37 grader och när den är där så börjar de små födas inom ett dygn.

Ingen av mina tikar har blivit grinig inför en valpning i alla fall....

Publicerat
  • Författare

Ja det är dags för kvällstempning nu så vi får se om det är oförändrat, det syns ganska väl att hon är med reserverad mot boxern men kan ju vara för att hon är otympligare än normalt och dom brukar härja ganska bra tillsammans så kan ju vara att hon säger ifrån att börja inte... på promenaderna är hon som vanligt en yster "valp" som ska ut i djupsnön o busa...

Publicerat

Kör en vadslagning om när det är dags!

Jag lägger en femma på att det blir i morgonkväll 22:36 som första "råttan" tittar fram! ;)

Publicerat
  • Författare

Jag e ju partisk men jag tippar på imorgonbitti 0548 och nej har inte tagit kvällstempen än...

Publicerat
  • Författare

Än är det då lugnt och stilla på valpfronten...

Publicerat
  • Författare

Fortfarande råder lugnet här, tiken hade 37,5 i morse och inga tecken på att nått är i görningen, husse är däremot inte lika lugn och tycker att hon skulle ha valpat nu.. sen första parningen har det nu gått 67 dygn, när ska man kontakta vet? hon har inga flytningar och är pigg som en lärka äter sover pissar o skiter som hon ska..

Publicerat

Normalt är +- 5 dagar och så länge tempen inte trillar under 37 och inget händer och tiken är pigg och alert så är det ingen större fara, men är du orolig så ring och prata med en vet. Hellre en gång för mycket än en gång för lite.

Publicerat

Om det var min tik som skulle valpa skulle jag definitivt se till att den andra tiken inte får vara i samma rum.

Publicerat
  • Författare

Om det var min tik som skulle valpa skulle jag definitivt se till att den andra tiken inte får vara i samma rum.

Nä hon går inte ihop med den andra tiken nu, men måste ju få sin sociala bit ändå och det är enbart då dom träffas annars har hon egen kuppe med grind imellan.

Publicerat
  • Författare

Normalt är +- 5 dagar och så länge tempen inte trillar under 37 och inget händer och tiken är pigg och alert så är det ingen större fara, men är du orolig så ring och prata med en vet. Hellre en gång för mycket än en gång för lite.

Har väl inte tänkt ringa vet än iom hon är så pigg o alert, jag är ju hemma heldagar nu med pojken så hon är under ständig uppsyn, väntar till ons-tors annars måste jag nog ringa. Kan ju vara så att första parningen inte tog och då är det dag 64 idag sen andra omgången.

Publicerat

Åh här går man i väntans tider. Det kan ju gå över några dagar. Tiken min valpade efter 62 resp. 63 dagar. :)

Det går bra ska du se, men det är bra att du har full uppsikt över henne. :)

Publicerat
  • Författare

Dygn 69 idag sett från första parningen och inga valpar på g. Pratade med vet igår och dom tyckte jag skulle höra av mig idag igen om inget hänt.

Publicerat

Dygn 69 idag sett från första parningen och inga valpar på g. Pratade med vet igår och dom tyckte jag skulle höra av mig idag igen om inget hänt.

Hur går det kompis?

Några valpar på G ännu?

Publicerat
  • Författare

Varit in idag o röntgat tiken, en Gigantisk valp. Blev sedemera ett kejsarsnitt och en levandes tikvalp blev det. Ingen som vill köpa en valp för 20000:- ;) Kan nog aldrig sälja denna valpen utan hon får nog vara kvar... Om jag nu kan övertyga chefen om det... Jättetråkigt för alla som står i kö, men det är bara börja ringa runt ikväll. Kommer några bilder ikväll eller i morgon, måste bara landa själv först.

Publicerat

Varit in idag o röntgat tiken, en Gigantisk valp. Blev sedemera ett kejsarsnitt och en levandes tikvalp blev det. Ingen som vill köpa en valp för 20000:- ;) Kan nog aldrig sälja denna valpen utan hon får nog vara kvar... Om jag nu kan övertyga chefen om det... Jättetråkigt för alla som står i kö, men det är bara börja ringa runt ikväll. Kommer några bilder ikväll eller i morgon, måste bara landa själv först.

Hoppsan! :o Bara en valp??? :o Har det vara stora Jämtar bakåt i ledet? Det är tråkigt för alla dina valpköpare när det bara blir en.

Är A-C hård i förhandlingarna??? ;):lol: Hade inte Karl-Henry Lundin också en sådan där gigantisk hund som han avlade på för han ville ha hund som låg så nära max som möjligt men den blev högre än maxhöjden för tikar tror jag det var.

Publicerat
  • Författare

Nä den har blivit sådär stor för att den varit ensam i magen, jag tror inte det har nått med maxmåttet senare i livet att göra. Jättetråkigt för alla som stått i kö. Jag har börjat ringa runt till köparna. A-C är stenhård men jag e hårdare så vi får se om den inte blir kvar. Pratade med vetten om varför det blivit så och det kan ju ha gått snett tidigt i graviditeten och då resorberas fostren, kan även blivit fel i timingen på parningen, kan bero på tiken eller hanen så det är inte mycket att göra. vetef*n om man törs para nått mer om det skulle bli kejsarsnitt även nästa gång så blir det dyrt då försäkringen bara täcker ett kejsarsnitt. (IF).