Publicerat November 16, 201114 yr tydligen som för gevärsdelen att de här med prylar finns det mängder av. då man bara gått o småtittat lite på detta ämne så kan jag ingenting mer eller mindre. vad är egentligen VÄRT pengarna? beg eller nytt när de kommer till båge? gärna tips och råd angående vilka bågar man ska ha och vilka beg som finns för vettiga priser ja typ överallt. behövs det en båge med saker till för beg pris för över 6-7k? varför skulle man i så fall bli mer nöjd med den istället för dom man ser här för runt 5k beg såklart med lite saker till? tanken är inte i första hand jakt. utan om man skulle bli nog så sugen så man vill köpa så vill jag gärna slippa köpa för 10 000kr för att sen inse att saker för halva summan hade räckt långt nog för min del. ja även skyttemål och gärna massor med tips. ska testa bågskytte imorgon på varbergs bågskytteklubb. antar att de är mest vanliga bågar o inte "jaktbågar"? Vänliga hälsningar
Publicerat November 16, 201114 yr Hej! Jag jobbar i Vbg och har alltid med mig bågen i bilen. Om du har tid och lust kan jag glida förbi eller nått och dela med mig av det Jag vet. Plus att du kan få klämma och känna på en "jaktbåge" som i min mening är riktigt bra. För jag snackar GÄRNA om bågar och pilar etc. Mvh Henrik
Publicerat November 16, 201114 yr http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/35454-bear-carnage-som-ny/page__pid__574994#entry574994
Publicerat November 16, 201114 yr Författare H.E.N.R.I.K: vill du så kan vi stanna till på jaktmarken o sätta upp tavla någon dag. 5 min bilfärd från varberg centrum så nära till donken som trots allt har rätt gott kaffe jag har tid nästan när som. tisdagar har jag pistolkurs annars går de alltid o lösa
Publicerat November 16, 201114 yr Författare http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/35454-bear-carnage-som-ny/page__pid__574994#entry574994 har tittat där oxå. vet dock inte om jag vill lägga dom pengarna just nu på båge då jag bara funderar på detta än så länge.
Publicerat November 16, 201114 yr Hej! Jag jobbar i Vbg och har alltid med mig bågen i bilen. Om du har tid och lust kan jag glida förbi eller nått och dela med mig av det Jag vet. Plus att du kan få klämma och känna på en "jaktbåge" som i min mening är riktigt bra. För jag snackar GÄRNA om bågar och pilar etc. Mvh Henrik sluta klämma på den och börja skjuta för en gångs skull
Publicerat November 17, 201114 yr sluta klämma på den och börja skjuta för en gångs skull Hahaha kaos på dig!
Publicerat November 17, 201114 yr Författare va idag o titta på lite bågskytte. fick inte så stor inblick utan satt mest o prata strunt med en annan där dock verkar de vara väldigt olika vad folk tycker. vissa säger att en båge med det absolut mest nödvändiga inte behöver kosta mer än 4k. sen säger någon annan att man behöver grejer för en ca 8-9k. hmm mkt olika saker. ge mig tips o råd. behövs väl sikte och själva bågen o avtryckaren. pilar o måltavla är självklart oxå. mer behövdes inte enligt dom o den ena va tydligen väldigt duktig så något rätt borde det vara med de han säger
Publicerat November 17, 201114 yr http://www.bagjaktskatalogen.se/ pse Rally, .Du kan fömodligen inte få rnåt billigare o bättre "paket" för det priset. Allt ingår.. utom jaktmark.. va idag o titta på lite bågskytte. fick inte så stor inblick utan satt mest o prata strunt med en annan där dock verkar de vara väldigt olika vad folk tycker. vissa säger att en båge med det absolut mest nödvändiga inte behöver kosta mer än 4k. sen säger någon annan att man behöver grejer för en ca 8-9k. hmm mkt olika saker. ge mig tips o råd. behövs väl sikte och själva bågen o avtryckaren. pilar o måltavla är självklart oxå. mer behövdes inte enligt dom o den ena va tydligen väldigt duktig så något rätt borde det vara med de han säger
Publicerat November 17, 201114 yr Författare tack satt precis och tittade på dom färdiga paketen faktiskt. låter bra att man kan få något för den summan. väntar på att köparen av mitt gevär ska få licens så kommer det nog bli inköp av båge. vad rekommenderar ni som måltavla som är relativt portabel? mvh
Publicerat November 18, 201114 yr tack satt precis och tittade på dom färdiga paketen faktiskt. låter bra att man kan få något för den summan. väntar på att köparen av mitt gevär ska få licens så kommer det nog bli inköp av båge. vad rekommenderar ni som måltavla som är relativt portabel? mvh låter bra vadå-annonsen på Blocket menar du ja visst,förlåt ,alla låter bra, det har du rätt,de låter faktist mer än riktiga bågar fråga Henrik så han visar dig sin gammla skabbiga "paket"om veterinären har inte tagit den ifrån honom köp den istället-jag har lemmar,cammar,axlar och allt annat -priset är per kilo och det är självplockning från papperskorg nej,allvarigt talat prova Henkes nya båge och sen den andre då ser du skilnad direkt gå inte på reklamer och annonser prova allt och alla bågar så länge det går tror du verkligen att jag kan vara dum för att jag köper releaser till mig för samma pris som såna bågar kostar i inköp allt har sitt pris du kommer att ångra dig -jag lovar dig,jag vet vad jag pratar om-samt kommer det att kosta dig mer i längden än du tror såna bågar klarar inte mer en en vecka att vara inskjutna sen är det dags att skruva igen även dyrare har visa problem som är ibland omöjliga att fixa för att inte snacka om biliga även om du vill köpa en paket båge kolla noga om försäljare är auktoriserad-han ska ha en International Dealer Aplication för den märke han säljer och vara registrerad-annars kan han inte ett skit om bågar , för att inte snacka om service-han har ingen kontakt med tillverkaren utan handlar från EBEY och andra butiker i USA det kan hända att du får inte den riktiga hjälpen och att din båge blir kass och hängande hemma i garderoben i många år och du själv blir emot bågjakt bara för att du misslyckades p.g.a paket båge och annonser som låter bra P.S fråga de som rekomenderar såna bågar vad de har för bågar
Publicerat November 18, 201114 yr Författare självfallet har allt sitt pris. inte svårare o förstå. jag har dock varken tittat på reklamer på nätet i tidningar eller andra mediaställen utan ställde frågan här just pga att jag behövde hjälp med vettigt köp för en summa som fortfarande går o leva med även om man inte skulle ha det intresset för vad man tror. resten att ditt inlägg känns lite ironiskt och snabbvänt för att jag så pass tidigt på morgonen ska ha energi nog i planeten för att lyckas tolka det rätt menar du att pse Rally paketet för 5300kr inte är ett vettigt köp? vi snackar skojskytte samt testa på om man är intresserad av denna hobby. går alltid o köpa på sig nya avtryckare och allt sånt senare för att öka förutsättningarna för o bli ännu bättre/enklare o bli bättre. misstolka jag dig helt? hoppas på o få känna på Henriks båge o även få lite tips för jag kan verkligen inte ett skit o har på sin höjd skjutit 5-10 pilar i mitt liv med en compound o de va på en jaktmässa för 5 år sen så de säger väl de mesta
Publicerat November 18, 201114 yr självfallet har allt sitt pris. inte svårare o förstå. jag har dock varken tittat på reklamer på nätet i tidningar eller andra mediaställen utan ställde frågan här just pga att jag behövde hjälp med vettigt köp för en summa som fortfarande går o leva med även om man inte skulle ha det intresset för vad man tror. resten att ditt inlägg känns lite ironiskt och snabbvänt för att jag så pass tidigt på morgonen ska ha energi nog i planeten för att lyckas tolka det rätt menar du att pse Rally paketet för 5300kr inte är ett vettigt köp? vi snackar skojskytte samt testa på om man är intresserad av denna hobby. går alltid o köpa på sig nya avtryckare och allt sånt senare för att öka förutsättningarna för o bli ännu bättre/enklare o bli bättre. misstolka jag dig helt? hoppas på o få känna på Henriks båge o även få lite tips för jag kan verkligen inte ett skit o har på sin höjd skjutit 5-10 pilar i mitt liv med en compound o de va på en jaktmässa för 5 år sen så de säger väl de mesta ironisk och ironisk jag bara hatar de paket bågar så enkelt är det om du ska fastna för bågjakt eller inte spelar ingen roll det har kostat 5300 och du får nästan ingeting tillbaka om du ska sälja den båge sen oftast blir de skit dåliga efter en period och omöjliga att sälja en bra begagnad Hoyt Mathews Bowtech och andra mer värda bågar kan du hitta för samma pris-oftast kompletta en sånt båge kan du ha länge och är även lättare att sälja sen vicen är att varje fel som dyker upp på den biliga båge kostar lika mycket att fixa som på de dyra och där börjar problemet hur ska man förklara för killen att fel på hans båge kostar 1500 att fixa eller mer när själva paket båge kostade 5000 och ännu värre problem-jag har aldrig vågat lämmna garanti på mitt jobb när man vet att skiten håller inte i längden det går inte att skjuta in den heller för att sikte och hylla är oftast kass lika förbanat går annat sönder och det kostar 1000 lapp igen att fixa och det är darför folk tröttnar och får fel bild på det hela du sparar kanske 2-3000 i början men du vinner inte i längden på det och det är det jag försäker förklara till dig så brukar det vara för de flesta jag har sätt i alla fall p.s livstid garanti på båge gäller endast lämmar och inget annat
Publicerat November 18, 201114 yr där har du en båge som jag pratar om JS säljer sin Rytera komplet utan sikte för 4800 på annons torget den är kanon båge att börja med om du köper den och lyckas övertala JS att han betalar frakt då bjuder jag på enklare sikte för inköps pris och du får allt hjälp du behöver i framtiden med den båge även garanti på den båge kommer att gälla forfarande hoss mig så länge du har den
Publicerat November 18, 201114 yr där har du en båge som jag pratar om JS säljer sin Rytera komplet utan sikte för 4800 på annons torget den är kanon båge att börja med om du köper den och lyckas övertala JS att han betalar frakt då bjuder jag på enklare sikte för inköps pris och du får allt hjälp du behöver i framtiden med den båge även garanti på den båge kommer att gälla forfarande hoss mig så länge du har den Ha ha! Vilket sammanträffande. Turbo Hunter ringde mig idag och vi snackade båge. Nu ser jag att du skrivit på denna sida om det. Jag rekommenderade nämligen dig för pilinköp och framtida service. Kanske lika bra att han besöker dig om han köper bågen så du kan mäta hans draglängd och göra alla inställningar för honom. Jaja, vi får se vad det blir i slutändan.
Publicerat November 18, 201114 yr Författare haha passande värre. med tanke på vårt samtal JS. mer eller mindre bestämt mig men med tanke på att jag måste en sväng söderut innan jag kan inhandla 8 ( trodde ju inte att jag skulle hitta något så fort ) men finns den kvar senare när resan är gjord så blir det nog köp. sikte måste inhandlas då bara. så det får vi studera fram något G5 Bowhunter
Publicerat November 18, 201114 yr Ha ha! Vilket sammanträffande. Turbo Hunter ringde mig idag och vi snackade båge. Nu ser jag att du skrivit på denna sida om det. Jag rekommenderade nämligen dig för pilinköp och framtida service. Kanske lika bra att han besöker dig om han köper bågen så du kan mäta hans draglängd och göra alla inställningar för honom. Jaja, vi får se vad det blir i slutändan. sicka han hit bara så fixar vi det OBS kravet att jag fixar ällt är om han har betalt medlemskåp för 2012
Publicerat November 18, 201114 yr Författare medlemskap? jag är helt ny inom området o söker så mkt faktasidor som möjligt. om allt från skytte o prylar till jakt.
Publicerat November 18, 201114 yr Va faan! Jag som skulle kränga på Turbo hunter min gamle Bear lights out för 10 lök!!!! Nej skämt åsido den bågen har vetrinären tagit,eller hur va det dragan hood?
Publicerat November 18, 201114 yr medlemskap? jag är helt ny inom området o söker så mkt faktasidor som möjligt. om allt från skytte o prylar till jakt. Jag tror han bara driver med dig! Men om det skulle va så är det antingen Svenska bågjägarförbundet eller Svenska bågskytteförbundets medlemsavgift. Eller va det kanske Svenska för invandrare?? Va vet jag HAHAHA
Publicerat November 18, 201114 yr Författare haha okej. något sånt förbund måste man självfallet vara medlem i ju även om jag knappt vet namnet på dom så kan de säkert vara bra. lever ju på hoppet om bågjakt i Sverige jag oxå så Henrik: får man fråga vart du håller hus när du inte jobbar? tänkte om de inte är allt för långt så får man bjuda över dig på en fika även om jag inte ska köpa din gammelbåge ( internt skämt som jag förstår lika lite som kinesiska baklänges och upp och ner )
Publicerat November 18, 201114 yr haha okej. något sånt förbund måste man självfallet vara medlem i ju även om jag knappt vet namnet på dom så kan de säkert vara bra. lever ju på hoppet om bågjakt i Sverige jag oxå så Henrik: får man fråga vart du håller hus när du inte jobbar? tänkte om de inte är allt för långt så får man bjuda över dig på en fika även om jag inte ska köpa din gammelbåge ( internt skämt som jag förstår lika lite som kinesiska baklänges och upp och ner ) Hehe Dragan är bara avundsjuk på min bear! Jag bor i Björketorp 5 mil norr om vbg. Men var i Vbg bor du? Jag tänkte glida förbi till veckan annars. Mvh
Publicerat November 18, 201114 yr Författare okej de vet jag vart det är jag bor i centrala delen. sveagatan. jobbar uppe i industriområdet nära skyttelokalen för bågskytte som är på måndag från halv 7 har jag för mig haha så pass bra gammal båge då mvh
Publicerat November 20, 201114 yr Författare suttit några timmar nu och jäklar vilken prylmarknad! ( o jag som trodde det skulle vara simpelt innan jag börja läsa ) båge o sånt är jag nog färdig med o välja ( om JS:s båge finns kvar då pengarna är i hamn ) men resten då? lite saker jag funderar på. pilar och dess lagning/tillverkning, sikten, pilhållare,stabilisator och en massa mer. tänkte om ni erfarna kunde hjälpa till med en liten minilista angående detta då det är väldigt intressant både för mig o andra nybörjare. vad behövs precis i början? vad behövs när man kommit igång lite o insett att man vill fortsätta? vilka lagar o regler är det i grannländerna angående jägarexamen för bågjakt? vart läser jag om bågjägarexamen samt vart finns det kurser?
Publicerat November 20, 201114 yr suttit några timmar nu och jäklar vilken prylmarknad! ( o jag som trodde det skulle vara simpelt innan jag börja läsa ) båge o sånt är jag nog färdig med o välja ( om JS:s båge finns kvar då pengarna är i hamn ) men resten då? lite saker jag funderar på. pilar och dess lagning/tillverkning, sikten, pilhållare,stabilisator och en massa mer. tänkte om ni erfarna kunde hjälpa till med en liten minilista angående detta då det är väldigt intressant både för mig o andra nybörjare. vad behövs precis i början? vad behövs när man kommit igång lite o insett att man vill fortsätta? vilka lagar o regler är det i grannländerna angående jägarexamen för bågjakt? vart läser jag om bågjägarexamen samt vart finns det kurser? vad behövs precis i början? ingeting utom betald medlemskap hoss SBJF ta det lugn ,ingen lista utan du provar grejer sen och känner vad passar dig det viktigaste är att du har rätta grejer från början som håller bra i längden och att du trivs med de många nybörjare har lite svårt att komma igång från början men du har rätt kille nära dig att som kan hjälpa till