Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kraftigaste klass tre kalibern?

Featured Replies

Publicerat

Sant Nils det hade jag inte tänkt på. Med en 222 låda kamrad i 221 matar det klanderfritt och trycket brukar vara bättre på rena 222 bössor. Jag var nöjd med allt på min vixen utom den frukansvärda kolven.

Publicerat

Sant Nils det hade jag inte tänkt på. Med en 222 låda kamrad i 221 matar det klanderfritt och trycket brukar vara bättre på rena 222 bössor. Jag var nöjd med allt på min vixen utom den frukansvärda kolven.

Har funderat en hel del hur jag ska göra. Det blir en rejäl förlust att sälja Rugern men jag är inte riktigt nöjd med den utan att kunna sätta fingret riktigt på vad. Pipan satt ju löst innan jag lämnade in den till Kengis vapen och patronläget lämnade en hel del att önska men det är fixat. Stig Sundberg gjorde om den til en K-hornet men det blev inte riktigt bra mer behöver jag inte utveckla det. En vixen i 222 är ett säkert kort i normalfallet och skjuter nästan alltid till belåtenhet. Den minskade krutmängden borde ge mindre pipsvängningar och ännu bättre precision.

Publicerat

Har funderat en hel del hur jag ska göra. Det blir en rejäl förlust att sälja Rugern men jag är inte riktigt nöjd med den utan att kunna sätta fingret riktigt på vad. Pipan satt ju löst innan jag lämnade in den till Kengis vapen och patronläget lämnade en hel del att önska men det är fixat. Stig Sundberg gjorde om den til en K-hornet men det blev inte riktigt bra mer behöver jag inte utveckla det. En vixen i 222 är ett säkert kort i normalfallet och skjuter nästan alltid till belåtenhet. Den minskade krutmängden borde ge mindre pipsvängningar och ännu bättre precision.

bara man får ordning på hylsorna kan jag se mycket fin prestanda. Dock har jag fått en del femskottare inom klisterlappen ändå men hylsorna bör nog sorteras iaf.

Publicerat

Har haft en Anschutz 22 H och det är den mest tätskjutande bössa jag ägt. Av dom orörda kanske man ska säga. Har hört flera som är nöjda med dom så oavsett infästning på pipan så skjuter dom bra. Däremot om den ska bli en K-hornet hade jag gärna haft en låda med ordentliga låsklackar, typ en ZKW.

Publicerat

Det fins bara Remington hylsor än så länge.

http://www.midwaysve...Products/413527

Mvh.

De är väl inte världens jämnaste heller. Hur fan man än gör så har man arselet bak. Nå efter att ha halvkapat tråden så kan jag väl säga att rugern är till salu om någon ÄR intresserad.

Publicerat

inte meningen att vara dryg exabit, jag ser nu i citatet att det ser drygt skrivet ut.

Inga problem, vet ju att du är en snäll kille ;)

Publicerat
  • Författare

Tack för att ni delar med er, det är mycket värdefullt med synpunker och erfarenheter. Jag tror att jag ska börja se mig om efter en 22 Hornet eller K-hornet. Sedan får jag kanske skaffa en särskild bössa för eventuell toppjakt i alla fall, om det skulle visa sig att en Hornet inte räcker till. Nere i skogslandet är jag ju inte beroende av att kunna transportera vapnet på skotern.

Publicerat

Tack för att ni delar med er, det är mycket värdefullt med synpunker och erfarenheter. Jag tror att jag ska börja se mig om efter en 22 Hornet eller K-hornet. Sedan får jag kanske skaffa en särskild bössa för eventuell toppjakt i alla fall, om det skulle visa sig att en Hornet inte räcker till. Nere i skogslandet är jag ju inte beroende av att kunna transportera vapnet på skotern.

det är aldrig fel med en hornet men som sagt krävs det andra doningar till toppjakt.
Publicerat

Har ju en Anschutz 22 H och den är riktigt trevlig faktiskt. Med rätt plugg, har inte orkat ladda själv, skjuter den helt ok. Vet dock inte kraven på den grupper här.. Enda jag tycker är bengligt med min är kolven, duktigt vuxen kolv till en så pass pluttig kaliber...

Mvh!

Publicerat

Var just på banan med min ruger och testade. Ska nog ut en sväng ikväll och vakta på räv. Lät bössan och ammunitionen kallna och sköt ett skott på en 2cm prick. Det skottet satt i pricken. Mantlade ur och fyllde på med två skott som avfyrades utan mellanrum. Båda skotten satt inom en krona från varandra på 80 meter. Sista skottet utanför pricken men det var ett avfyrningsfel från min sida. Ammunitionen var nosler 40grain Bst och runt tio grain VV N110 samt magnumpistoltändhatt.