Hoppa till innehåll

gammal tråd "vad har ni skjutit i år"


wille

Recommended Posts

försökte leta och söka upp den gamla tråden " vad har ni skjutit iår", någon som kan vara behjhälplig att hitta den så kan vi börja fylla på från säsongen 2011-2012?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Håller på att jaga in ny taxen, så än har det inte blivit något för henne. Ska skjuta hennes första rådjur imorgon :P . Fick däremot ikull en räv som kom i 120knyck när jag stod å väntade in farsans tax.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Denna säsong har jag skjutit 1 älgkviga (min första) 6 vildsvin, 3 rådjur, 3 rävar, 5 harar, ett ganska stort antal änder, några fasaner

Det är en dag i morgon också och med tanke på hur bra det gick sist på ena marken och observationen på den andra så är chanserna goda i morgon!

Med lite tur så får du revidera listan i morgon kväll ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

kul! hoppas fler fyller på med sina framgångar som varit under hösten, givetvis är det inte tal om att vara värst och skjuta mest, men kul att se vad som trillar runtom i landet!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 klövvilt hittills men jag ska försöka skjuta en dov på söndag, då har jag skjutit alla klövviltsarter förutom mufflon. ;)

Sedan har det blivit en räv samt ett gäng änder/gäss/duvor åxå. :D

Det roliga är att jag har haft förmånen att få jaga på 16 st olika jaktmarker (hittills). :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 klövvilt hittills men jag ska försöka skjuta en dov på söndag, då har jag skjutit alla klövviltsarter förutom mufflon. ;)

Sedan har det blivit en räv samt ett gäng änder/gäss/duvor åxå. :D

Det roliga är att jag har haft förmånen att få jaga på 16 st olika jaktmarker (hittills). :D

Fan Örjan du ska vara värst men ett satans grattis ska du ha till en lyckad säsong. :D

Lasse

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För min del så har säsongen hittills bjudit mig på:

1 Älgko

6 Råbockar (vilket är mer än bra för våra marker) :)

4 rävar (blygsamt mot förra säsongen) <_<

5 Grävlingar

Ett gäng kråkor , skator(en till idag) och nötskrikor

Inte heller jag har skadeskjutit något vilket jag håller lika högt som Wisard :)

Dock så har jag gjort korta eftersök , mestadels för hundens skull :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte höra något om fåglar och det är med basta..

Lasse

Så vi skall inte räkna upp fåglarna som vi pangade hos Hippen i somras då? ;)

Samtliga löd under §3 dock

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 älgtjur(12 pinnar)

1 älgko

1 älgkviga

3 tjädrar

4 orrar

Alla med 1 skott/vilt. Död på plats utom två av älgarna, dom gick ca 50 resp 35m efter skott.

Mindre lyckat var ett skott på en knipa på ca 50m avstånd. Iof så tvärdog den men kulan(.22) gick igenom och klippte en gräsand som låg ca 20m bakom knipan och 8-10m i sida...... :ph34r:

Har avstått skott på 4-5 älgar som jag siktat på. Siktat på ung lika många skogshöns som jag bedömt att 100%igt skott inte kan garanteras.

Kanske mest nöjd över skotten jag inte tog.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2011-2012 har jag skjutit en älgkviga(första älgen och första djuret någonsin :D) Sen har jag varit jäkla nära att skjuta en hare men pga vapenproblem kunde jag inte skjuta :( Även nära en bock som jag smög mig in på men som blev skrämd av något som INTE VAR JAG!!!(bara så ni vet!! :))

Är bara 15 år oxå! :)

Ska även ut på grisjakt på söndag så då kanske jag kan få en gris på listan :) Hoppas iaf...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fan Örjan du ska vara värst men ett satans grattis ska du ha till en lyckad säsong. :D

Lasse

:D

Och det är minst 3 riktigt bra jakter inplanerade innan 31/1. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:D

Och det är minst 3 riktigt bra jakter inplanerade innan 31/1. ;)

Glöm amon hemma. :D

Är bara uppe i 4 älgar hittills men har ett gäng kalv jakter kvar så någon till ska omkull för min gamla 9,3.

Min ung Zäpo hund har visat förkärlek till älg så han gillar det har inte lyckts skjuta för honom ännu men i morgon kan det vara dags då det är kalvjakt.

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har inte skjutit så många djur den här säsongen men jag har inte skadeskjutit ett enda och det slår allt annat för mig!

+1

Har bara skjutit en kalv och en kviga i år, dvs. PB för min del. Sedan så har jag iofs lockat räv, men det enda som kom fram var en björn... Synd att lockande var för mycket, annars hade man lagt till en sådan på resultatlistan också. ;):D:P

Som tur är så verkar det ordna sig angående marklösheten jag svårt lider av, bi får se hur det går. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi*

Mod/admin: varför blir smileisarna en massa länktext om man vill redigera ett inlägg genom Tapatalk? Jag blir vansinnig! :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Under säsongen hittils har bara en gris trillat, men med tanke på mängde jakt stunder så får det vara ok! Har 2 jakter till inbokade innan 31/1 så med lite tur blir det något mer som stöts ut av någon hund! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi*

Mod/admin: varför blir smileisarna en massa länktext om man vill redigera ett inlägg genom Tapatalk? Jag blir vansinnig! :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv en felrapport på Tapatalk, det har inget med forumet att göra. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 älgtjur(12 pinnar)

1 älgko

1 älgkviga

3 tjädrar

4 orrar

Alla med 1 skott/vilt. Död på plats utom två av älgarna, dom gick ca 50 resp 35m efter skott.

Mindre lyckat var ett skott på en knipa på ca 50m avstånd. Iof så tvärdog den men kulan(.22) gick igenom och klippte en gräsand som låg ca 20m bakom knipan och 8-10m i sida...... :ph34r:

Har avstått skott på 4-5 älgar som jag siktat på. Siktat på ung lika många skogshöns som jag bedömt att 100%igt skott inte kan garanteras.

Kanske mest nöjd över skotten jag inte tog.

Ajajaj... Glömde en järpe som "förevisnings" sköts på frihand och ca 60m. En som jag utbyter lite jakt med ville se när jag sköt fågel och chansen uppenbarade sig. Han lät sig imponeras av min 7mm REM förträfflighet, när järpen damp i backen. Skjuten högt kring vingfästet, med hela bröstfiléer B)

Tyvär blev det årets enda järpe så den hamnade på en smörgås med lite rödgultrumpetsvamp som kvälls vickning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 älgtjur(12 pinnar)

1 älgko

1 älgkviga

3 tjädrar

4 orrar

Alla med 1 skott/vilt. Död på plats utom två av älgarna, dom gick ca 50 resp 35m efter skott.

Mindre lyckat var ett skott på en knipa på ca 50m avstånd. Iof så tvärdog den men kulan(.22) gick igenom och klippte en gräsand som låg ca 20m bakom knipan och 8-10m i sida...... :ph34r:

Har avstått skott på 4-5 älgar som jag siktat på. Siktat på ung lika många skogshöns som jag bedömt att 100%igt skott inte kan garanteras.

Kanske mest nöjd över skotten jag inte tog.

Får plussa på 2 tjurkalvar till statistiken idag! :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

2 älgkor

2 älgkalvar

1 älgtjur

4 rävar

1 grävling

1 mård

5 minkar

2 orrar

1 ripa

ungefär 30 kråkfåglar :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...