Publicerat Februari 6, 201412 yr Första året med egen licens! 2 bävrar 1 mink 2 grävling 4 orrtuppar 3 tjädertuppar 1 rådjur 1 mård xx kråkor
Publicerat Februari 6, 201412 yr Min första säsong med licens blev lyckad får jag säga! Tyvärr helgon på två vildsvin.. bara att lära sig av. 1 gylta i säden 1 årsgris på drev 2 grisar på eftersök 1 bock på drev 2 smaldjur på drev 2 kid på drev 1 get på drev 1 hare på drev.
Publicerat Februari 28, 201412 yr OK tänkte först inte summera året men med lite eftertanke så gör jag det. 0 klövvilt av alla slag. Kaniner 12 kaniner på Gotland 250+ kaniner i övrigt Fälthare 1 fälthare med klass 1 kula (uppsprång) 120+ harar med klass 2 kula ( 3 st i steget) Räv 1 räv- skabbig stackare Ringduva 3 ringduvor på Gotland (hagel) 10+ ringduvor i övrigt Stadsduva 5 stadsduvor på Gotland (hagel) 60+ stadsduvor i övrigt Gåsfågel 1 gås på Gotland (hagel) 80+ gäss i övrigt Andfåglar 23 på Gotland (hagel) 3 övriga Kråkfågel inklusive sådant som är oknytt runt ett 40-tal. 2 med kula resten med hagel. Min säsong 2013-14 återspeglar det jag har hunnit med i jaktlig form, vilket är för sorgligt och som kommentar till det är att jag skall skärpa mig till nästa år. /Christian
Publicerat Februari 28, 201412 yr Premiär som jägare nu i höst och det har väl gott riktigt bra. Har varit med på ett par drev, men där har jag inte själv kommit till skott. Däremot har vak/pyrsh funkat riktigt bra med 1 vildsvin, 2 råbockar, 2 smaldjur, 1 kid och en präktig kronhjort. Som kronan på verket har det blivit en ny frys också.
Publicerat Februari 28, 201412 yr Detta är en populär post. På något sätt blir mängden fällt vilt mindre viktigt med åren därför skall man vara glad för att det finns några yngre som är mer skjutglada. För min egen del såsom hundförare skjuter jag för mina egna hundar & för andras hundar, har slutat skjuta stänkdjur. Vi jagar idag väldigt mycket med kortdrivare så chanserna har blivit mindre. Resultatet är med andra ord något magert om man ser till antalet jaktdagar : Två rå bockar. En Kron (Hygglig). Två dov kalvar. //Lasse
Publicerat Februari 28, 201412 yr önskar att många av söderfolksen skulle komma och jaga i norra norrlands inland,,,inte fan är det då mängden som räknas där
Publicerat Februari 28, 201412 yr Inget levande, i år igen för tredje året i rad och sen examen avklarades. Men den kommande säsongen ska jag nog lyckas (skaffa jaktmark till en början) telefonskrivet
Publicerat Februari 28, 201412 yr önskar att många av söderfolksen skulle komma och jaga i norra norrlands inland,,,inte fan är det då mängden som räknas därDet är nog de flesta varsna om ändå utan att besöka, men som tur är så är det ingen tävling det här vi håller på med. Gudskelov.Många inklusive mig är istället avund era till synes oändliga marker.
Publicerat Februari 28, 201412 yr I år har jag bla. skjutit: På å städa garaget, det har jag nog gjort varje år när jag tänker efter. å där snackar vi mängder......... med skräp
Publicerat Februari 28, 201412 yr Ja... Hela 2013. 4 rådjur 1säl 3 Rävar 1 grävling 1 hjort Ingen gris Ingen älg Nästan 500 kaniner Över 100 gäss 50-60 harar Skräpfågel 30 duvor 4 fasaner 4 skatjävlar! Änder Osv...
Publicerat Februari 28, 201412 yr Magert år i år.... Hare. Orrtupp. Dovhind. "Gav bort" ett stånd där en annan hund också skällde fast det var i min såt. Första skjutna älgen för den andra hunden så jag lät den föraren gå in. Låtit bli några chanser till i början av jakten för tiken inte skällde fast stånd.... Men i övrigt är det nog ett av de säsmsta åren hittills.
Publicerat Mars 1, 201412 yr Nyårsafton, 30/6 alltså.Fick bara en fundering......hur är det kinesiska jaktåret....?>_>/Urban
Publicerat Mars 1, 201412 yr Fick bara en fundering......hur är det kinesiska jaktåret....?>_> /Urban Googla.
Publicerat Mars 1, 201412 yr öhm..jag väljer att bara skriva fåglarna. 1skata i fälla 2nötskrikor med hagel
Publicerat Mars 6, 201412 yr Ganska magert år med tanke på att jag nästan varit iväg varje helg. 1 älgtjur (till slut) 2 kron (spets och kalv) 3 dov (1 stång, 2 kalv) 4 årsgrisar 3 rådjur 3 räv 80 änder 30 rapphöns 5-6 gäss
Publicerat Mars 26, 201412 yr Magert i år men har inte jagat så mycket heller. Har skjutit samtliga utom kråkorna på smygjakt. 1 Bock 1 dovkalv, 1 dovhind och 1 halvskovel. 2 kråkor
Publicerat Mars 27, 201412 yr 1 hare. Tunt, men med tanke på att det var min första säsong och jag bara hade 3 jaktdagar är jag nöjd med utdelningen. Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk