Publicerat Januari 13, 201214 yr Swepointhalsbandet till hunn, det är viktigast för mig, Sen om telefon ligger hemma de är skit samma huvudsaken man hittar igen hunn på kvällsidan
Publicerat Januari 13, 201214 yr Snus. Kan lika gärna ligga hemma och stirra upp i taket annars. Tyvärr måste jag väl säga... //F
Publicerat Januari 13, 201214 yr Pipan med tillhörande tobak och tändmaterial få ej glömmas. Speciellt viktig på älgjakten.
Publicerat Januari 13, 201214 yr Jodå, det finns mossa, men den är inte så trevlig om man måste gräva fram den under snön. Bära med sig vattnen, jagar ni i öknen??? Sent from my ST17i using Tapatalk Nog för jag skulle svära ifall jag glömde kaffetermosen men för mig är faktiskt vatten obligatoriskt. Har alltid med 2 liter i bilen för man blir törstig mellan såterna om man går mycket. Även färskvatten till hunden är givet.
Publicerat Januari 13, 201214 yr Snuset hamnar högt där uppe, annars för mig Dextrosol?= Räddaren i nöden då jag som diabetiker kan droppa lite väl i blodsockret annars vid en heldags rännande efter hund o älgar....
Publicerat Januari 13, 201214 yr I ordning: Hundar, SNUS, skitpapper, vatten och chokladkaka. Skitpappret pga att det finns inget jävligare än att torka sig i arslet med mossa. (har offrat en ärm av understället nån gång . )
Publicerat Januari 13, 201214 yr Kan absolut inte vara utan tändmaterial eller kaffet som nog är nr 1.. +dasspappret har långt att åka. Vill därför gärna ha värme vid brasan, när jag är på plats vilket jag alltid är först, trots jag har längst att åka Så är det väldigt mysigt att tända brasan som skrivet och ta sig en kaffe i väntan på att övriga ska rulla in. jaa och om det krisar så är det rätt gött o slippa mossan som är som sandpapper emot röva..i dessa kalla tider..trots mild o bra vinter, där rycker dasspappret väl in Ja det ska icke att förglömmas heller att slutstycket ska ha sin givna roll i vänster ficka..tro mig det är ett par ggr som man tänkt. var det inte något jag glömt ..ja så ringer man hem och slutstycket ligger fint på köksbordet, nog för att detta ting är givet att ha med sig på jakten likaväl som bössan eller ammunitionen..Men nu så har alltid denna del sin givna roll i vänster ficka så fort man stigit upp ur sängen.
Publicerat Januari 13, 201214 yr Författare Så vi hårdrar detta så är hunden,kaffe,snuset och dasspappret som är det viktigaste?
Publicerat Januari 13, 201214 yr Toapapper, snus och kaffe går först. Hund behöver man t.ex inte vid smygjakt. (man kan ju få hämta den om det går åt hel.....) Bössan går att byta ut mot en kikare, även vädigt jobbig att ha med när man går i drev. Men visst f*a blir det mycket roligare med hund och bössa också ;-)
Publicerat Januari 13, 201214 yr Kaffet i termosen Snusen under läppen Och en glad fru när man kommer hem
Publicerat Januari 13, 201214 yr Snus, snus, hund, snus, kikare, snus, kniv och så kanske en extra dosa sn....
Publicerat Januari 13, 201214 yr Snus, snus, hund, snus, kikare, snus, kniv och så kanske en extra dosa sn.... Ha ha ha... Du har ju fan koll! Råkoll!!!
Publicerat Januari 13, 201214 yr Som så många andra säger jag hund först. Jakt utan hund är helt enkelt inte lika roligt.. Annars är väl mina viktiga saker dasspapper, kniv och tändstål.
Publicerat Januari 13, 201214 yr Som så många andra säger jag hund först. Jakt utan hund är helt enkelt inte lika roligt.. Annars är väl mina viktiga saker dasspapper, kniv och tändstål. vissa jakter funkar jättebra utan hund tex säljakt osv. dock funkar ingen jakt utan snus.
Publicerat Januari 13, 201214 yr Jag kan då fan inte va utan bössa o hund.... iofs hunden kan sitta i bilen om det är så men utan byssen så kan jag lika gärna va hemma.
Publicerat Januari 13, 201214 yr Förresten va ska man ha dasspapper till ? Har sällan tid o skita men kniper det så duger en bit av skjortan. Tar man torkbiten av det man stoppar ner i byxorna så syns de inte. Men efter några gånger så är det knepigt o stoppa ner skjortan innanför byxlinningen..
Publicerat Januari 14, 201214 yr Tycker det låter som de flesta lika gärna kunde sitta hemma på muggen och snusa och dricka kaffe.
Publicerat Januari 14, 201214 yr Otroligt många snusande jägare på sidan här är en till! Kompass och tändstickor har jag alltid med det är en bra backupp om något skiter sig.
Publicerat Januari 14, 201214 yr För mig, som varken snusar eller dricker kaffe eller har egna vapen, är bra kängor och varma sockor viktigast. Jag har gått i drev med dåliga kängor som tog in vatten från alla håll och kanter och det var ingen trevlig upplevelse
Publicerat Januari 14, 201214 yr Rätt kläder för rätt tillfälle, ägnar tid åt den biten, kaffe snus kniv tändstickor vatten