Publicerat Januari 30, 201214 yr Jägarens bror och hans namne i byn har fått hotfulla SMS och jag förmodar att det inte kommer från jägarkollegor precis. Detta enligt lokal TV och tidningar.
Publicerat Januari 31, 201214 yr Han är polisanmäld för jaktbrott men enligt polisen så är han inte misstänkt. Fattar inte vad folk håller på med. Sen detta med hot. Det börjar att gå för långt nu. http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Nyheter/2012/01/Skadad-jagare-inte-misstankt-for-jaktbrott-1.19502/
Publicerat Januari 31, 201214 yr Men vafan nu blir man ju förbannad, hota en stackare som blir attackerad av en björn? Dom där förbannade djävla extremisterna har gått åt helvete för långt, jag tycker dom gjorde övertramp då dom hotade mig och andra jaktledare under vargjakten men kunde endå förstå det strategiska syftet med det hela men detta är ju bara rent skit att hota folk som skjuter på björn i självförsvar. Nej jag hoppas dom trampar i ett ide eller något och blir uppätna.
Publicerat Januari 31, 201214 yr Skulle jag hamna i en situation där man skulle kunna bli hotat (typ den här) skulle jag skaffa spårning omedelbart. https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/fasttelefoni/tillval/tjanster/tillvalstjanster/teliasparning/teliasparning.1238058534.product Sedan kolla om det funkar att spela in samtal i mobilen. På mitt gamskrälle t telefon funkar det inte :-( Man får spela in samtal till sin egen telefon om någon funderar över det juridiska. Får jag ett samtal från ngn som jag inte känner skulle jag starta inspelning. Alla hot skulle spåras och spelas in. Ljudfilerna samt brevet från telia (osprättat) skulle lämnas in som en del av polisanmälan. //Ulf
Publicerat Januari 31, 201214 yr Men vafan nu blir man ju förbannad, hota en stackare som blir attackerad av en björn? Dom där förbannade djävla extremisterna har gått åt helvete för långt, jag tycker dom gjorde övertramp då dom hotade mig och andra jaktledare under vargjakten men kunde endå förstå det strategiska syftet med det hela men detta är ju bara rent skit att hota folk som skjuter på björn i självförsvar. Nej jag hoppas dom trampar i ett ide eller något och blir uppätna. Ge dig till tåls, det kommer. Med en växande rovdjurstam och ett större och större utbud på utomhusaktiviteter, lägg till också att människan gärna vill bo mer och mer nära/i naturen.... Det är bara en tidsfråga innan en icke jagande människa får smaka på det! Det är bara en tidsfråga...
Publicerat Januari 31, 201214 yr Han är polisanmäld för jaktbrott men enligt polisen så är han inte misstänkt. Fattar inte vad folk håller på med. Sen detta med hot. Det börjar att gå för långt nu. http://www.jagarefor...tbrott-1.19502/ Om jag nu tolkar det rätt så verkar det inte i det här fallet bli någon förundersökning om grovt jaktbrott. Eller missar jag något? Om det nu stämmer är det väl väldigt bra? Sen att nån har gjort en polisanmälan; Tja, det är kanske väntat men det känns ju lite sunt om myndigheten i detta fall faktiskt skrinlägger hela skiten. Jag håller med om att hela rovdjursfrågan har blivit rena rama hysterin. Det verkar inte finnas varken rim eller reson hos vissa individer överhuvudtaget och det är djupt tragiskt att folk tar till kriminella metoder i något som dom förmodligen inte har någon som helst kunskap om och förmodligen väldigt ringa anknytning till. Skrämmande. //F
Publicerat Januari 31, 201214 yr http://www.jaktojaga...ade-slagbjornen Tur att det finns dom som har nerver att ta på sig dessa uppdrag, det bara att lyfta på hatten.
Publicerat Januari 31, 201214 yr Inte skulle jag villa sköta ett eftersök på en skadad Björn. Dom som gör detta gör ett mycket bra jobb- Håller med hatten av för dessa eftersöksjägare.
Publicerat Januari 31, 201214 yr http://www.jaktojaga...ade-slagbjornen Tur att det finns dom som har nerver att ta på sig dessa uppdrag, det bara att lyfta på hatten. Ja, det är det verkligen och då när den är skadeskjuten också så måste det vara minst 10 gånger värre än att jaga en frisk björn.
Publicerat Januari 31, 201214 yr Har snubblat över en tråd på ett beryktat svenskt forum, där skall jägaren och hans bror med flera (även folk utan inblandning som råkat ha liknande namn) ha hängts ut med namn och andra personuppgifter, tror dock inlägget med infon är borta nu, tack och lov! Blir ju rasande på de som ens tänker tanken att hota och hänga ut etc.. Enligt uppgifter skall ju jägaren inte gjort något fel (dvs inte tjuvjagat som vissa har teorier om) utan jägaren var i fråga en normal älgjägare med en jäkla massa otur.. Sedan går jag även in i ledet och berömmer de som deltagit i eftersöket, jag skulle då inte vilja ens vara i närheten av en nalle som är påskjuten och fly förbannad.. Hoppas att jägaren återhämtar sig fullt och åter beger sig ut i skogen i framtiden och inte blir skärrad för livet av händelsen!