Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jämten ligger under kniven.. :(

Featured Replies

Publicerat

Våran jämtetös Asta, som är på foder hos ett par underbara människor i Ockelbo, ligger just nu på operationsbordet på vet.stationen i Bollnäs då hon har livmoderinflammation. :(

Röntgen visade att livmodern var rejält förstorad på henne, så det blev att operera direkt.

Kära hustrun som hade haft en fullsmetad dag på kliniken i Söderhamn, fick slänga sig i bilen och åka till kliniken i Bollnäs för att assistera vid operationen, då det bara var en veterinär där för tillfället.

Vädret och väglaget suger fett, med kraftigt snöfall och snö-rök.. :unsure:

Fan vad jag känner mig maktlös som sitter hemma och tuggar på naglarna, men tösabiten är i de bästa händer, så jag tröstar mig med det.

Fy fan för PYO, denna helvetesåkomma som drabbar tikar som en blixt från klar himmel.. :angry:

Publicerat

Håller tummarna att det går bra.

Publicerat

Håller tummar och allt annat som går att hålla!

Fan vad det suger när våra djur blir sjuka... :(

Publicerat
  • Författare

Ja det är hemskt, man sitter här och både önskar och inte önskar att frun ska ringa.

Men en sak är då säker, de tre andra tikarna vi har ska kastreras så snart som möjligt, för det här vill man inte uppleva fler gånger. :(

Publicerat

håller tummarna......

hoppas det går fint

Publicerat

håller tummarna......

Publicerat

Jobbigt, vi håller tummarna :(

Publicerat

Det går säkert bra. Är det Torleif som opererar är hon i trygga händer! :)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Det går säkert bra. Är det Torleif som opererar är hon i trygga händer! :)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Torleif har slutat på DV.

Publicerat

Torleif har slutat på DV.

Åhå...hade inte nått mina öron uppe i Härjedalen. Nåväl...hoppas allt gick bra med OHE'n!

Bästa hälsningar / Matti

Publicerat
  • Författare

Jovisst, de var väl en eller två månader sen tror jag, han ska visst flytta till Tyskland hörde jag.

Hursom, de opererar fortfarande vad jag kan förstå, då frun skulle ringa så fort de var klara, vilket hon inte gjort ännu. :/

Publicerat

Jag håller tummarna och hoppas verkligen att det går bra!

Publicerat

Aldrig roligt när det händer sådana saker! Men det blir inte bättre av att oroa sig! Håller iaf tummarna!

Publicerat
  • Författare

Operationen gick bra, och tösen var hyfsat pigg och glad efter uppvaket.

Det var nog i grevens tid som hon kom upp på operationsbordet, då livmodern, som normalt är stor som en jordnöt, vägde nu 2,1 kg på henne.. :wacko::unsure:

Publicerat

Det var nog i grevens tid som hon kom upp på operationsbordet, då livmodern, som normalt är stor som en jordnöt, vägde nu 2,1 kg på henne.. :wacko::unsure:

Åh gud va skönt att det gick bra. :)
Publicerat

Härligt att höra!

Publicerat

Klockrent att det gick bra!

Mvh.

Publicerat

Skönt.....:)

Publicerat

Skönt att höra

Publicerat

Härligt att höra att allt gick bra. Det är skit detta med livminf. min gamla tik fick detta oxå och blev akut opererad, enda fördelen med det var att hon blev som en ny hund efter det jisses hon blev som en ungdom igen ville tillomed leka med valpen :)

Publicerat

Härligt att de gick bra :)

Publicerat

Skönt att det gick bra! :)

Publicerat
  • Författare

Ja det var jäkligt skönt att allt förlöpte väl. ^_^

Frugan kom hem en snabb sväng nu på morgonen, innan hon for till jobbet, och Asta hade t o m kaxat upp sig mot en liten trasselsudd som kom in på kliniken nu på morgonen, så hon är sitt gamla jag igen verkar det som.. :D

Publicerat

skönt att höra!

Publicerat

2,1 kg...en rejäl falukorv med andra ord. Mitt 'rekord' är på 3,5 kg (se nedan)...men det var från en större hundras.

Jo, det är ju tikarnas 'gissel' detta med pyometra. Vanlig och dessutom potentiellt dödlig sjukdom :(

Skönt att allt verkar gått bra! Jo, det är härligt att se tikarna efter op. De piggnar på sig förvånansvärt snabbt nä den 'massiva varhärden' är ute ur kroppen B)

post-8252-0-67033100-1328265295_thumb.jp