Publicerat Februari 2, 201214 yr Våran jämtetös Asta, som är på foder hos ett par underbara människor i Ockelbo, ligger just nu på operationsbordet på vet.stationen i Bollnäs då hon har livmoderinflammation. Röntgen visade att livmodern var rejält förstorad på henne, så det blev att operera direkt. Kära hustrun som hade haft en fullsmetad dag på kliniken i Söderhamn, fick slänga sig i bilen och åka till kliniken i Bollnäs för att assistera vid operationen, då det bara var en veterinär där för tillfället. Vädret och väglaget suger fett, med kraftigt snöfall och snö-rök.. Fan vad jag känner mig maktlös som sitter hemma och tuggar på naglarna, men tösabiten är i de bästa händer, så jag tröstar mig med det. Fy fan för PYO, denna helvetesåkomma som drabbar tikar som en blixt från klar himmel..
Publicerat Februari 2, 201214 yr Håller tummar och allt annat som går att hålla! Fan vad det suger när våra djur blir sjuka...
Publicerat Februari 2, 201214 yr Författare Ja det är hemskt, man sitter här och både önskar och inte önskar att frun ska ringa. Men en sak är då säker, de tre andra tikarna vi har ska kastreras så snart som möjligt, för det här vill man inte uppleva fler gånger.
Publicerat Februari 2, 201214 yr Det går säkert bra. Är det Torleif som opererar är hon i trygga händer! Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Februari 2, 201214 yr Författare Det går säkert bra. Är det Torleif som opererar är hon i trygga händer! Sent from my HTC Desire S using Tapatalk Torleif har slutat på DV.
Publicerat Februari 2, 201214 yr Torleif har slutat på DV. Åhå...hade inte nått mina öron uppe i Härjedalen. Nåväl...hoppas allt gick bra med OHE'n! Bästa hälsningar / Matti
Publicerat Februari 2, 201214 yr Författare Jovisst, de var väl en eller två månader sen tror jag, han ska visst flytta till Tyskland hörde jag. Hursom, de opererar fortfarande vad jag kan förstå, då frun skulle ringa så fort de var klara, vilket hon inte gjort ännu. :/
Publicerat Februari 2, 201214 yr Aldrig roligt när det händer sådana saker! Men det blir inte bättre av att oroa sig! Håller iaf tummarna!
Publicerat Februari 3, 201214 yr Författare Operationen gick bra, och tösen var hyfsat pigg och glad efter uppvaket. Det var nog i grevens tid som hon kom upp på operationsbordet, då livmodern, som normalt är stor som en jordnöt, vägde nu 2,1 kg på henne..
Publicerat Februari 3, 201214 yr Operationen gick bra, och tösen var hyfsat pigg och glad efter uppvaket. Det var nog i grevens tid som hon kom upp på operationsbordet, då livmodern, som normalt är stor som en jordnöt, vägde nu 2,1 kg på henne.. Åh gud va skönt att det gick bra.
Publicerat Februari 3, 201214 yr Härligt att höra att allt gick bra. Det är skit detta med livminf. min gamla tik fick detta oxå och blev akut opererad, enda fördelen med det var att hon blev som en ny hund efter det jisses hon blev som en ungdom igen ville tillomed leka med valpen
Publicerat Februari 3, 201214 yr Författare Ja det var jäkligt skönt att allt förlöpte väl. Frugan kom hem en snabb sväng nu på morgonen, innan hon for till jobbet, och Asta hade t o m kaxat upp sig mot en liten trasselsudd som kom in på kliniken nu på morgonen, så hon är sitt gamla jag igen verkar det som..
Publicerat Februari 3, 201214 yr Operationen gick bra, och tösen var hyfsat pigg och glad efter uppvaket. Det var nog i grevens tid som hon kom upp på operationsbordet, då livmodern, som normalt är stor som en jordnöt, vägde nu 2,1 kg på henne.. 2,1 kg...en rejäl falukorv med andra ord. Mitt 'rekord' är på 3,5 kg (se nedan)...men det var från en större hundras. Jo, det är ju tikarnas 'gissel' detta med pyometra. Vanlig och dessutom potentiellt dödlig sjukdom Skönt att allt verkar gått bra! Jo, det är härligt att se tikarna efter op. De piggnar på sig förvånansvärt snabbt nä den 'massiva varhärden' är ute ur kroppen