Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ingen sändare på flyttad vargtik

Featured Replies

Publicerat

Var på kretsens årsmöte i tisdags då var det folk från länstyrelsen och berättade om rovdjur. Eftersom tiken förra gången den blev utsläppt släpptes alldeles utanför vår krets och kom in i kretsen efter några timmar var detta naturligtvis en av frågorna. Länstyrelsen redovisade så detaljrikt dom kunde för hur både tiken och hanen gått. Det som var intressant med det var att dom hade haft tydliga problem att ta sig över viltstängsel. Detta betonades av länstyrelsen.

Frågan blir alltså hur många viltstängsel måste hon passera den här gången för att komma till renar?

Publicerat

Det ska handla om odjuret ikväll på rapport svt 1

Publicerat

Det ska handla om odjuret ikväll på rapport svt 1

Odjuret var med på 18-nyheterna på SVT 1.

Kanske kommer 19.30.

Publicerat

Vargen är en hybrid,fattar inte varför man lägger miljoner på skjuta den istället?

Publicerat

Varsogod uppsala :P en varg mindre här i jämtland ;)

http://op.se/lanet/o...t-i-uppsala-lan

Hehe, vet med ganska stor säkerhet att den inte kommer att trivas speciellt bra här i uppsala län ;)

Publicerat

Hehe, vet med ganska stor säkerhet att den inte kommer att trivas speciellt bra här i uppsala län ;)

Nej ni har lite ont om ren för att hon ska trivas.

• 3 weeks later...
Publicerat

En varg konstaterad i Aliske strax söder om Uppsala idag, prover ifrån ett slaget rå ska skickas in. Är inte många mil ifrån sista utsättningen. Min jaktkamrat som jagar på marken där rået hittades är i vilket fall imponerad :ph34r:

Publicerat

då var den tillbaka för 3:de gången, renstek är fina fisken verkar hon tycka.

http://www.jagarefor...enarna-1.19842/

Publicerat

då var den tillbaka för 3:de gången, renstek är fina fisken verkar hon tycka.

http://www.jagarefor...enarna-1.19842/

Förvånad?

Publicerat

Dem ända som trodde på flytt av den där vargen var väl möjligen NVV och varg-kramarna... Bara att konstatera att 1 - 2 miljoner är helt bortkastad, undra hur mycket pengar dem ska lägga på "andra" åtgärder ?

Publicerat

Nej uppsala föll tydligen inte vargen i smaken B)

Publicerat

Dem ända som trodde på flytt av den där vargen var väl möjligen NVV och varg-kramarna... Bara att konstatera att 1 - 2 miljoner är helt bortkastad, undra hur mycket pengar dem ska lägga på "andra" åtgärder ?

Men det är inte så konstigt. Hade jag min hobby som jobb så skulle jag också tycka att sådant här trams var det viktigaste som fanns. Skulle också vilja åka runt i landet och springa i skogen och att få flyga helikopter samtidigt som jag fick betalt.

Det är inget konstigt att dom kommer på något nytt vansinne. Dom verkar ju ha en obegränsad budget.

Skulle vara roligt att veta hur stor del av NVVs budget till utrotningshotade djur går till varg.