Publicerat %s vid %s %d dy Detta är en populär post. 5 minutes ago Hipshot sa:Nu åker du fan ut från forumet 😁Så där enkelt ska det inte vara att skaffa en 204:a vilket den här trådjä-ln torde bevisa Men jag hade tveklöst kört på finnen även om lådan är för lång för kalibern.. Undrar förövrigt inte om jag surrade med Vildsvinsbutiken någonstans i den här processen men anar att jag formulerade frågan fel, jag tror jag frågade om ngn specifik bössa, om den gick att få i 204 Ruger.. eller så var det Astro.. minns inte riktigt.Men visst, fixa du en 204:a på typ en månad eller så och därmed gnugga in Hipshots funktionsvariation för evigt 😁Oroa dig inte. Blir inte klar på en månad. Men två....
Publicerat Igår på 09:53 %d dy 22 hours ago Islänningen sa:Några andra alternativ som jag har inte tänkt på??En låda som faktiskt är gjord för dessa småpatroner skulle ju vara smutt. En Sako 75 (eller 85?) avsedd för .222/.223 med en extrapipa i .204 och nedstoppad i en av dessa skulle ju inte göra ont i själen: https://www.krosegprecision.com/product-page/sako-competition
Publicerat Igår på 10:21 %d dy 27 minutes ago LGH sa:En låda som faktiskt är gjord för dessa småpatroner skulle ju vara smutt. En Sako 75 (eller 85?) avsedd för .222/.223 med en extrapipa i .204 och nedstoppad i en av dessa skulle ju inte göra ont i själen: https://www.krosegprecision.com/product-page/sako-competitionJag förmodar att det är lika ”lätt” att byta pipa på en Sako som på en Tikka.
Publicerat Igår på 13:37 %d dy Författare 3 hours ago LGH sa:En låda som faktiskt är gjord för dessa småpatroner skulle ju vara smutt. En Sako 75 (eller 85?) avsedd för .222/.223 med en extrapipa i .204 och nedstoppad i en av dessa skulle ju inte göra ont i själen: https://www.krosegprecision.com/product-page/sako-competitionAvgjort trevligare, x-magasin och kortare låda.. men jag tror att det blir dyrare.. ja såvida man inte hittar en begagnad 223 och bygger på den..
Publicerat Igår på 13:55 %d dy 13 minutes ago Hipshot sa:Avgjort trevligare, x-magasin och kortare låda.. men jag tror att det blir dyrare.. ja såvida man inte hittar en begagnad 223 och bygger på den..För husfridens skull (och för att undvika bli utkastad från forumet, som en onämnd admin hotade med), så tittar jag nu på en annan kaliber som verkar ungefär lika potent. Bössan är ett färdigt custombygge till ett väldigt bra pris. Ska titta på den nästa vecka.
Publicerat Igår på 18:51 %d dy Författare 4 hours ago Islänningen sa:För husfridens skull (och för att undvika bli utkastad från forumet, som en onämnd admin hotade med), så tittar jag nu på en annan kaliber som verkar ungefär lika potent. Bössan är ett färdigt custombygge till ett väldigt bra pris. Ska titta på den nästa vecka.Ur askan i elden.. dissar du 204 så är det respass i lika hög utsträckning!Och för att förtydliga.. Det är bara surr från min sida, rätt trygg i att det inte tas på allvar men jag vill i alla fall tydliggöra det. Är det en medveten cliffhanger detta att du mörkar kalibern?
Publicerat 23 timmar sedan %d hr Detta är en populär post. 29 minutes ago Hipshot sa:Ur askan i elden.. dissar du 204 så är det respass i lika hög utsträckning!Och för att förtydliga..Det är bara surr från min sida, rätt trygg i att det inte tas på allvar men jag vill i alla fall tydliggöra det. Är det en medveten cliffhanger detta att du mörkar kalibern?Självklart är jag medveten om att det är bara surr. Här ger vi varandra lite tjuvnyp med glimten i ögat. 😄Cliffhanger?? You can bet your ass on it!!!
Publicerat 6 timmar sedan %d hr Författare Sjukt spännande.. fattar inte varför jag är så förtjust i små elaka kalibrar.. OM danskjävlarna fuckar upp detta nu så ringer jag vildsvinsbutiken och beställer en Sako med kort låda i 204 Ruger. Gillar Sako så det kan bli bra.. Såg på den här SimonPPC eller vad han heter på Youtube, han körde nu en Tikka T3 i någon modell kal 223.. den såg väldigt trevlig ut med! Synd att Tikka harvar vidare med sina långa lådor.
Publicerat 1 timme sedan %d hr 21 hours ago Islänningen sa:Självklart är jag medveten om att det är bara surr. Här ger vi varandra lite tjuvnyp med glimten i ögat. 😄Cliffhanger?? You can bet your ass on it!!!.22wsm?😁
Publicerat 53 minuter sedan %d min På 2026-07-08 at 15:55 Islänningen sa:För husfridens skull (och för att undvika bli utkastad från forumet, som en onämnd admin hotade med), så tittar jag nu på en annan kaliber som verkar ungefär lika potent. Bössan är ett färdigt custombygge till ett väldigt bra pris. Ska titta på den nästa vecka.De mest sannolika kandidaterna är 223 eller 22-250 men då det är ett custombygge krånglar det till det hela såå...20 BR20 Tactical20 VartargMen min huvudgissning är 22 creedmoor!
Publicerat 4 minuter sedan %d min 48 minutes ago Mad Mike sa:De mest sannolika kandidaterna är 223 eller 22-250 men då det är ett custombygge krånglar det till det hela såå...20 BR20 Tactical20 VartargMen min huvudgissning är 22 creedmoor!NopeNopeNopeNope
Publicerat 1 minut sedan %d min Nog med gissningar och nekande. Ni får helt enkelt vänta. Men jag kan berätta såpass mycket att det blir min första vildkisse.