Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lodjursjakten 2012

Featured Replies

Publicerat

Ös på med tips och kommentarer till den stundande jakten på lodjur! ;)

Är själv riktigt sugen på lojakt i år och önskar därigenom få kontakt någon lojägare i min närhet.

Mvh

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Svar 80
  • Visningar 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Jag ska ut och förhoppningsvis får vi tag på något innan det är slut.

Publicerat
  • Författare

Jag och Offerdalingen Grund diskuterar kring lite lojakt härikring Strömsund... Tydligen verkar en hundförare och hund vara intressant och vi är ev inbjudna från två håll hittills. :)

Publicerat

Väntar på tilldelning verkar som det tar tiiiiiiiiiiiiid

Publicerat

Hoppas man hinner ut innan kvoten är fyllt, alla kustkomuner i Västerbotten har två stycken lodjur att dela på. Nja tilldelningen är för klen.

Publicerat

Uppsala sedan jämtland sedan västerbotten och norrbotten..sen är det soprent :wub:

Publicerat

Berg, Åre, Östersund och Krokoms kommuner förutom Hotagens, Laxsjö och Föllinge socknar – 3 lodjur

Va fan är det frågan om 3 katter hur fan har dom tänkt icon_evil.gificon_evil.gif bara nån dag så är kvoten fylld tack så jävla mycket!!

Publicerat

Blir bråttom då. Om alla är ute torsdag morgon så borde ni ju hinna fälla det dubbla inom en timme från starten.

Publicerat

Var glada att ni fick tilldelning...

Publicerat

Blir bråttom då. Om alla är ute torsdag morgon så borde ni ju hinna fälla det dubbla inom en timme från starten.

Jaa nu blir det att ta ledigt från arbete om man vill ha en chans att jaga lodjur det lär gå fort!

Har aldrig varit med om en så låg tilldelning men rovdjurspolitiken är som den är! :angry:

Publicerat

Jaa nu blir det att ta ledigt från arbete om man vill ha en chans att jaga lodjur det lär gå fort!

Har aldrig varit med om en så låg tilldelning men rovdjurspolitiken är som den är! :angry:

Jag går ju på en sådan bra skola som har lagt sportlovet så att jag kan vara ute dom fyra första dagarna. och jaga. Men vi får ju skjuta hela 5 stycken så :P

Förstår inte hur ni kan få sådan enorm sänkning på ett år, det är ju en halvering från förra året.

Publicerat

Jag går ju på en sådan bra skola som har lagt sportlovet så att jag kan vara ute dom fyra första dagarna. och jaga. Men vi får ju skjuta hela 5 stycken så :P

Förstår inte hur ni kan få sådan enorm sänkning på ett år, det är ju en halvering från förra året.

Ja det är helt sinnessjukt! detta handlar väl om en dålig inventering samma som i fjol då fick dom tydligen göra om inventeringen!

Skall söka tjänsten som roviltsspårare kan ju räkna 3+3=24 :ph34r: :ph34r: :huh:

Publicerat

Ja och lyssnar man på dom som jagar ikring jämtland så låter det väl inte som att det är ont om lo så du behöver nog bara räkna 3+3=6 istället för 3+3=0.

Men dom vill väl straffa oss jägare för att vi inte vill ställa upp och inventera åt dom. Här hörde jag ingen som ställde upp till skillnad mot förra året då typ alla ställde upp, bortsett från några gamla älgjägare då förstås.

Publicerat

Dom räknar bara föryngringar,Ger ganska sne bild..Klart som fan man inte ska inventera åt några som inte ger nått...

Publicerat

Här i uppland ser det ut som att det obefinliga snötäcket kommer sätta käppar i hjulet, kan nog dra ut på tiden att få ihjäl de 14 om det inte kommer nåt kallt uppefrån.

Publicerat

Här i uppland ser det ut som att det obefinliga snötäcket kommer sätta käppar i hjulet, kan nog dra ut på tiden att få ihjäl de 14 om det inte kommer nåt kallt uppefrån.

Jomen jag kommer juh! ;)

Bra med sålla agnarna från vetet,Kommer det snö rasslar det till när folk ska hålla på gå upp djur.Men visst vädret kommer ställa till det.

Publicerat

Jomen jag kommer juh! ;)

Bra med sålla agnarna från vetet,Kommer det snö rasslar det till när folk ska hålla på gå upp djur.Men visst vädret kommer ställa till det.

Glöm ej mig och merkeln :wub:

Publicerat
  • Författare

Pratade nyss med en jaktsugen Grund i telefon och han verkade vara taggad! Helvete, man blev ju besmittad och börjar tagga själv... :D

Vi får väl se vart det hela slutar. :)

Publicerat

Jo man börjar bli ordentligt taggad nu :D Och ännu mer rastlös än vanligt, måste ju spara på hundarna :ph34r:

Publicerat

Är det någon Som ska ut i Hälsingland som behöver en passkytt? :)

Publicerat
  • Författare

Tog premiärturen till skjutbanan i eftermiddag och imorrn blir det kontrollskjutning av 6,5:an. Tagga nu Simon! ;):D

post-3599-13303561068493_thumb.jpg

Publicerat

Tog premiärturen till skjutbanan i eftermiddag och imorrn blir det kontrollskjutning av 6,5:an. Tagga nu Simon! ;):D

Skidor?? Visst har ni oxå skotrar i jämtland :P

Publicerat

Vi kör enbart med skidor ;)

Publicerat

Är det någon som vet om det ska jagas lo runt omkring Bräcke?