Publicerat Mars 2, 201214 yr Här är en bild och lite text om ett de skjutna lodjoren i Västerbotten. Sen är det ju några lustiga komentarer som vanligt. http://norran.se/2012/03/norsjo/lodjursjakten-over-for-kustlandet/
Publicerat Mars 2, 201214 yr Författare Här är en bild och lite text om ett de skjutna lodjoren i Västerbotten. Sen är det ju några lustiga komentarer som vanligt. http://norran.se/201...for-kustlandet/ Nån vid smeknamnet Ordjamten har dock varit stor i käften tillbaka. Här lär det dock förmodligen inte bli någon jakt, skare och oväntade händelser sätter nog stopp för det. I alla fall på den mark som jag och Grund syftat på hittills, skall väl iofs iväg och försöka på något rävlock och om ett lo kommer framför pipan och det fortfarande finns djur kvar på tilldelningen... Mvh
Publicerat Mars 2, 201214 yr Nån vid smeknamnet Ordjamten har dock varit stor i käften tillbaka. Här lär det dock förmodligen inte bli någon jakt, skare och oväntade händelser sätter nog stopp för det. I alla fall på den mark som jag och Grund syftat på hittills, skall väl iofs iväg och försöka på något rävlock och om ett lo kommer framför pipan och det fortfarande finns djur kvar på tilldelningen... Mvh Såg det det är bra att den där Ordjämten rör om i grytan
Publicerat Mars 3, 201214 yr Mig ska ni inte gratta:) jag fick leka hund idag, alldeles för vasst för att släppa
Publicerat Mars 3, 201214 yr Mig ska ni inte gratta:) jag fick leka hund idag, alldeles för vasst för att släppa Jo . Men då ska du ta del av ärran
Publicerat Mars 4, 201214 yr Den trögaste lojakt jag varit med om då vädret varit allt annat än på våran sida! Barmark på många ställen och skare på andra. Dock fick kompisen utdelning idag då det sköts 3 katter för hans plott på en och samma mark. 2 kvar på tilldelningen nu och dom tycker jag att lappjanne får ta för stövarn.
Publicerat Mars 9, 201214 yr Vi tog det tredje och sista oxå i Gävleborg Ja vi hade en bra jakt dag igår ! Det flytter på synd att det är slut. För många lo finns det kvar
Publicerat Mars 9, 201214 yr Ja vi hade en bra jakt dag igår ! Det flytter på synd att det är slut. För många lo finns det kvar Stort grattis!
Publicerat Mars 11, 201214 yr var ute och jagade lodjur för första gången denna säsong fast lon klarade sig.
Publicerat Mars 11, 201214 yr Här i Västmanland har det ramlat två i helgen, dock ingen för mig eller min hund. Vi har spårat av områdena jag har tillgång till men det är fruktansvärt ont om snö och den som finns lämnar mycket att önska. Dock så hittade vi spår från lodjur då vi var ute och promenerade. Någon som har en idé på hur man ska få fatt på katterna utan spårsnö? Lock och vak finns ju förstås men jag skulle gärna träna hunden också, kan frisök fungera tro?
Publicerat Mars 16, 201214 yr Du har en poäng där Grund. Hur går det för folk med katterna? Här har vi ingen spårsnö, eller tja, så gott som ingen snö alls.
Publicerat Mars 28, 201214 yr oj så dålig spårsnö det är vi har inte kunnat jaga lo på hur länge som helst
Publicerat Mars 29, 201214 yr vi har snö men den är helt värdelös det går knappt se spåren och sen på dan så blir snön så blöt att det bara klibbar under skidorna