Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lodjursjakten 2012

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Skidor?? Visst har ni oxå skotrar i jämtland

Töcke hjälpmedel kan ma ju int håll på vä, man up! ;)B)

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Svar 80
  • Visningar 10,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Blir nog att ta med några stearinljusstumpar om dessa ska med... ;) 6,5:an är numera inskjuten med Sierra Varminter, snart så äre helg! :D

post-3599-13304285457974_thumb.jpg

Publicerat

Och liksom bara för att jävlas så skickade stövartiken iväg en fullvuxen katt rätt in bland husen i byn idag :angry:

Jag hade mer eller mindre bestämt mig för att skipppa lojakten i år då tilldelningen blev som den blev, känns liksom meningslöst att lägga energi på nåt när det förmodligen kommer att vara över innan man vaknat, men efter sista dagarna börjar jag tveka.....

Två olika vuxna och en hona med unge har drällt runt i trakterna sista dagarna så fan vet om man inte måste bjuda till ändå???

Publicerat

Det finns ingen snö.... Och det är först nästa vecka som det är på gång med nysnö:-((( Där jag skulle jaga har de ställ in på torsdag :(

//jonas

Publicerat

Jag ska ut och spåra av området men snön håller på att töa bort här så det känns väl inte som att jag kommer hitta något, i bästa fall hittar jag väll ett tassavtryck i leran i diket
:P
Publicerat

Och liksom bara för att jävlas så skickade stövartiken iväg en fullvuxen katt rätt in bland husen i byn idag :angry:

Jag hade mer eller mindre bestämt mig för att skipppa lojakten i år då tilldelningen blev som den blev, känns liksom meningslöst att lägga energi på nåt när det förmodligen kommer att vara över innan man vaknat, men efter sista dagarna börjar jag tveka.....

Två olika vuxna och en hona med unge har drällt runt i trakterna sista dagarna så fan vet om man inte måste bjuda till ändå???

Klart du du skall lägga ennergi på jakten!! Här verkar flera ha gett upp när tilldelningen kom men så länghe det finns tilldelning så är det ju jakt..-

Som gäller! vilken kommun jagar du i?

Publicerat

Klart du du skall lägga ennergi på jakten!! Här verkar flera ha gett upp när tilldelningen kom men så länghe det finns tilldelning så är det ju jakt..-

Som gäller! vilken kommun jagar du i?

Berg, från sydändan på storsjön och österut...

Publicerat

Verkar bli regn här på tor morgon så får se hur det bli, upp ska jag iallafall och se så det verkligen regnar :P Annars får jag hoppas på något annat område.

Publicerat

post-5858-0-53632700-1330511203_thumb.jppost-5858-0-08748500-1330511286_thumb.jpJag skotta skjutbanan idag så vi kan prova några skott så allt är klart inför jakten imorron .. Spår finns så det gäller att vara snabb.

Jag har hört att det är lite spårsnö i södra gävleborg?

Publicerat

Här har vi planerat in att skita i spårning på torsdag och skjuta papperslo istället så tar vi dom riktiga på fredag om dom inte ringer från annat håll förstås, då tar vi oss dit i ilfart jag och hunden.

Publicerat

Två katter blev ringade ikväll tydligen, förhoppningsvis får Sune visa vad han går för :)

Publicerat
Två katter blev ringade ikväll tydligen, förhoppningsvis får Sune visa vad han går för

Gött. Skit jakt på er :-)

Publicerat

Två katter blev ringade ikväll tydligen, förhoppningsvis får Sune visa vad han går för :)

Sedärja i offerdal eller :)

Publicerat
  • Författare
Två katter blev ringade ikväll tydligen, förhoppningsvis får Sune visa vad han går för

Bra skit! Skitjakt! :D

Publicerat

Lyckad dag idag för oss :) :) Duble B)

post-5858-0-17292700-1330624047_thumb.jp

Publicerat

Ser ju ut som en bra dag. Fick höra att dom skjutit ett lo för min uppfödning där i Sverige oxå...sånt gälder ju en . :)
Publicerat

Grattis :D
Publicerat

Grattis Bamse, vad det en hona med ungdjur eller?

Publicerat

Grattis Bamse, vad det en hona med ungdjur eller?

japp
Publicerat

Grattis :D

Det var inte jag som sköt det var en annan på forat :) Vi var en hel hög från forat som jaga i lag idag

:)

Publicerat

En katt blev det efter drygt en timmes drev, tyvärr flyttades katten bort innan hundarna hunnit fram så Sune fick ingen belöning för bra jobb :( vi postade om och gick på nästa ring men vi hann inte få katten på benen innan det var fullskjutet.

post-3746-13306288182792_thumb.jpg

Publicerat

Grattis ni som lyckats idag, är det någon som behöver skyttar i Uppland är det bara att skicka pm, här finns bra med ammo och ett rappt avtryckarfinger. :D

Publicerat
  • Författare

Här har det varit 8,5 grader varmt idag, så imorgon bitti lär det förmodligen vara en ganska fin skare... ;)

Vi får väl se hur det blir, vi får höras av imorrn Grund. :)

Publicerat

Här är det skare idag det blir svårt å jaga :)

Publicerat

He sket sig iår oxå en tragisk jobbig förkylning med en efterhängsam migrän gkjorde att jag inte han med innan det var över med lodjursjakten i kustkomunerna. Synd att man inte har mark i inlandet/fjällen.