Publicerat Mars 7, 201214 yr Författare Vet ej, men jag kan fråga honom nästa gång jag ska dit. Bra att du gör det iaf! Ja det kan du mer än gärna göra Jo men visst det är ju kanon det. Men du måste ju börja att jaga bäver och bisam med 8mm rem mag och 416 rem för lite mera död i det hela
Publicerat Mars 7, 201214 yr Ja det kan du mer än gärna göra Jo men visst det är ju kanon det. Men du måste ju börja att jaga bäver och bisam med 8mm rem mag och 416 rem för lite mera död i det hela Ja, det ska jag göra! Tändhatt kan jag svara på nu för det är CCI 250 och krutet är ett VV-krut men vilken sort vet jag inte. Hylsor är enbart Norma och Lapua. Haha! Jaja, det är så att man är säker på sin sak! Precis som jag inte blev blöt nog när jag sköt min första bäver på ca 2 m när den kom simmandes i strandkanten. Jag såg den tidigt att den höll riktning så jag satt färdig när den kom mitt framför mig så small det och en jäkla kaskad med vatten for åt alla håll. Även på mig.
Publicerat Mars 7, 201214 yr Författare Ja, det ska jag göra! Tändhatt kan jag svara på nu för det är CCI 250 och krutet är ett VV-krut men vilken sort vet jag inte. Hylsor är enbart Norma och Lapua. Haha! Jaja, det är så att man är säker på sin sak! Precis som jag inte blev blöt nog när jag sköt min första bäver på ca 2 m när den kom simmandes i strandkanten. Jag såg den tidigt att den höll riktning så jag satt färdig när den kom mitt framför mig så small det och en jäkla kaskad med vatten for åt alla håll. Även på mig. Okej men tack så länge. Jo förstår det
Publicerat Mars 15, 201214 yr Författare Tjenare vi kan väl också ta med en bra storviltskula till 308an.
Publicerat Mars 15, 201214 yr Lapua Mega 12 gram. Billig OCH bra Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Mars 16, 201214 yr Författare Lapua Mega 12 gram. Billig OCH bra Sent from my HTC Desire S using Tapatalk Ja är nog en bra kula för har hört mycket bra om den Har en till fråga. Vilken kula tycker ni är bäst till bäver i kaliber 30??
Publicerat Mars 16, 201214 yr Ja är nog en bra kula för har hört mycket bra om den Har en till fråga. Vilken kula tycker ni är bäst till bäver i kaliber 30?? Lapua FMJ 123 gr är övningskula och Mega jaktkula. Jag har Mega till bävern här uppe i min 308:a.
Publicerat Mars 16, 201214 yr Författare Lapua FMJ 123 gr är övningskula och Mega jaktkula. Jag har Mega till bävern här uppe i min 308:a. Jaha okej. Hur bra funkar megan till bäver då?? Blir det ett stort stort hål i bäver eller hur blir det??
Publicerat Mars 16, 201214 yr Jaha okej. Hur bra funkar megan till bäver då?? Blir det ett stort stort hål i bäver eller hur blir det?? Jag har bara skjutit 2 bävrar och dom har jag skjutit i halskotpelaren när dom har varit i vattnet och jag har fått dom bägge. Ja, det blir hål. Vad trodde du??? :lol: Som ett knappnålshuvud???
Publicerat Mars 16, 201214 yr Författare Jag har bara skjutit 2 bävrar och dom har jag skjutit i halskotpelaren när dom har varit i vattnet och jag har fått dom bägge. Ja, det blir hål. Vad trodde du??? :lol: Som ett knappnålshuvud??? Hehe jaha okej. Nja var inte så jag tänkte. Tänkte om man skulle tex sätta skottet i bogen och tänkte om halva bävern försvann eller hur det skulle bli.
Publicerat Mars 16, 201214 yr Hehe jaha okej. Nja var inte så jag tänkte. Tänkte om man skulle tex sätta skottet i bogen och tänkte om halva bävern försvann eller hur det skulle bli. Jaha, det var så du menade! Jag har inte hittat (dykt) efter någon kula i bäcken men visst blir det ett hål. Det blev då inte genomslag på varje älg han sköt men ett snyggt och prydligt hål blev det. Karlen som ägde den innan jag sköt då flera älgar med den, för vi jagade i samma lag.
Publicerat Mars 16, 201214 yr Författare Jaha, det var så du menade! Jag har inte hittat (dykt) efter någon kula i bäcken men visst blir det ett hål. Det blev då inte genomslag på varje älg han sköt men ett snyggt och prydligt hål blev det. Karlen som ägde den innan jag sköt då flera älgar med den, för vi jagade i samma lag. Jaha okej ja det har du ju rätt i
Publicerat Mars 18, 201214 yr Författare Finns en belgare på egun som säljer a-max till bra pris. Jaha okej vad tar han för dom då??
Publicerat Mars 18, 201214 yr Författare Vad tror ni om denna kula http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=Partizan+30+Cal+110+grain&id=2305〈=sv borde väl funka att få hål i en älgfigur?? Eller är det en billig skitkula som inte funkar till nått eller funkar den tex till fågel?? Eller ska man testa denna http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=Prvi+Partizan+Kula+30%2D%2E308+FMJ&id=1585〈=sv Eller är jag helt och hållet ute och cyklar??