Publicerat Mars 23, 201214 yr En ljudisolerad Land Rover Defender är kuren, oftast mycket bättre än sitt rykte,alt. en Discovery 2,3 eller 4,dock är skatten så löjligt hög att varje svartintjänad krona känns som rena skatteåterbäringen
Publicerat Mars 23, 201214 yr Nej, det är såklart inte omöjligt. Men det innebär att du hela tiden måste optimera packningen och prioritera bort saker. Du får kanske inte med dig skateskidorna till fjällen utan får nöja dig med att åka klassiskt. Du kanske inte får med dig 22:an till landet eller övningspluggen till hagelskyttet, m.m.....Det blir lite som att köpa ett för litet vapenskåp. Sen frågade han ju om en kombinerad familjebil och jaktbil. På vilket sätt är en C5:a en bra jaktbil? För att vara en bil i kombiklass är det en utmärkt jaktbil! Största bagageutrymmet i klassen. (Hela bilen har väldigt mycket mer plats än ex. V70) Hydraulfjädring, du kan dessutom höja bilens markfrigång genom ett knapptryck! Jobbar i backen och den får gå en hel del på skogsvägar och annat, då funkar höjningen bra! Men visst håller jag med er. Själv tycker jag en Landrover skulle sitta fint och är på jakt efter en sådan, bättre beg.
Publicerat Mars 23, 201214 yr Kolla på slrk.org många tips,har själv en 130hcpu en lång rackare ,baksäten och ett hyfsat flak,har dock inte blivit så hård än att jag har hundburen bak, en sk. stationwagon är egentligen bättre som kombinerad jakt,resa,familjebil
Publicerat Mars 23, 201214 yr ja jag är inne på det också. har du några förslag? Pajero kanske? Pajeron är fin dock tycker jag personligen att den är lite för stor och drar för mycket soppa, tycker kanske det för att jag bor i norra sverige och kör många mil per år. Men jag skulle nog skaffa en santafe eller nåt om jag skulle ha en som funkar till familjen och ändå ha en med rymligt bagage:-) Bara att dammsuga blocket, Lycka till
Publicerat Mars 24, 201214 yr Hade en MB E klass, den blev för liten, packningen fick ligga i kupén inte praktiskt och inte säkert, var inne på pickis men nja jag hittade inte vad jag sökte, slutade alltid med en silverado eller en avalanche när jag kollade runt, valde bort lite krav och det blev en Vito ruggigt bra bil, allt är lastat så kan jag ställa in cykeln! 5 bra sittplatser, lite fix men det är klart innan sommaren, så ska ljudet inomhus förbättras.
Publicerat Mars 24, 201214 yr kom precis på att vi provkörde en halvgammal kia sorento innan det blev ännu en Land rover ,en tämligen rymlig bil till bra pengar med 170 hk (tror jag )oljebrännare,dessutom automat. Är väl lite billigare än hundajjen också ?
Publicerat Mars 26, 201214 yr Författare Pajeron är fin dock tycker jag personligen att den är lite för stor och drar för mycket soppa, tycker kanske det för att jag bor i norra sverige och kör många mil per år. Men jag skulle nog skaffa en santafe eller nåt om jag skulle ha en som funkar till familjen och ändå ha en med rymligt bagage:-) Bara att dammsuga blocket, Lycka till jag har kollat lite på Pajeron tycker den verkar lten/låg i bagaget santafen är väl ännu mindre? jag åker många mil varje år oxå det blir några vänder till dalarna i månaden
Publicerat Mars 26, 201214 yr Nu vet jag inte vad man ska jmf med men tyckte inte Pajeron var liten. Mycket större än Santa Fe i samma årsmod(2004). Tyckte just höjden var bra. Tror den var en bit över metern hög i bagaget
Publicerat Mars 26, 201214 yr Författare Nu vet jag inte vad man ska jmf med men tyckte inte Pajeron var liten. Mycket större än Santa Fe i samma årsmod(2004). Tyckte just höjden var bra. Tror den var en bit över metern hög i bagaget jo visst men får man plats med barnvagn och hundburar? Santa fe är för liten
Publicerat Mars 26, 201214 yr Författare Amerikanare som Dodge Journey? Chrysler grand voyager? Någon som har erfarenhet om hur dessa är?
Publicerat Mars 26, 201214 yr Haha, det är ju det där med barnvagnar. Hade som sagt en enkelbur som är 55cm bred, 100cm djup och ca:70cm hög tror jag. Iaf en stor bur åt jämten. Då fick jag plats med en barnvagn på sidan om. På högkant med handtaget upp mot taket samt lite packning. Sen gick det att packa på hundburen oxå då det var kanske 40cm till taket. Men man var tvungen att ha packning i kupén oxå. En Suburban är nog det enda rätta:) Typ en sådan http://www.blocket.se/sodermanland/Chevrolet_Suburban_4WD_Flexifuel_LTZ_39336248.htm?ca=1_4&w=3
Publicerat Mars 26, 201214 yr Författare Haha, det är ju det där med barnvagnar. Hade som sagt en enkelbur som är 55cm bred, 100cm djup och ca:70cm hög tror jag. Iaf en stor bur åt jämten. Då fick jag plats med en barnvagn på sidan om. På högkant med handtaget upp mot taket samt lite packning. Sen gick det att packa på hundburen oxå då det var kanske 40cm till taket. Men man var tvungen att ha packning i kupén oxå. En Suburban är nog det enda rätta:) Typ en sådan http://www.blocket.s....htm?ca=1_4&w=3 Då kan jag ha kvar V70 det är vad jag får plats med nu. Många säger Subarun men jag vet inte om den är nå större....
Publicerat Mars 30, 201214 yr Författare Haha, det är ju det där med barnvagnar. Hade som sagt en enkelbur som är 55cm bred, 100cm djup och ca:70cm hög tror jag. Iaf en stor bur åt jämten. Då fick jag plats med en barnvagn på sidan om. På högkant med handtaget upp mot taket samt lite packning. Sen gick det att packa på hundburen oxå då det var kanske 40cm till taket. Men man var tvungen att ha packning i kupén oxå. En Suburban är nog det enda rätta:) Typ en sådan http://www.blocket.s....htm?ca=1_4&w=3 lästa visst lite fel där
Publicerat Mars 30, 201214 yr Ja det är nog en viss storleksskillnad iaf. Sen skulle jag tippa på kvalitetsskillnad oxå fast med Subarun som segrare. Dock min åsikt