Publicerat Mars 26, 201214 yr Har idag en Rav4-02 som jag är helnöjd med. Dock skulle jag behöva en pickup (diesel) då jag använder bilen varje dag i jobbet på lantbruket och funderar således på att byta Raven mot en pickis. Har suttit och kikat på L200 i prisklassen 70-80 tkr. Var det Mitsubishi som hade trassel med motorerna eller var det Nissan?? Vilka *pickup* bilar har ni och som ni är nöjda med?
Publicerat Mars 26, 201214 yr nissan king cab med 133hk motorn har nog gjort många bilmekaniker rika..vet inte om jag känner någon med en l200 som inte bytt topplock och växellåda..
Publicerat Mars 26, 201214 yr Hilux. Det finns en orsak till att de rullar i afrika och mellanöstern. Det bara funkar och funkar och funkar. Men det är ju klart det är ju en toyota
Publicerat Mars 26, 201214 yr Inte garva nu Micke.... http://www.bytbil.com/transportbilar/ssang-yong/zvj6r2ag/AUABUDIAA4PAAAQw! Typ 80+mos för denna. Jag lovar att den kommer att göra jobbet lika bra som en motsvarande Toyota men dubbla mätarställningen och 7-8 år äldre. Trevliga bilar att köra, bra komfort. Det är mercedes utvecklad motor och drivlina, drar runt 0,85 blandad. De två mest ovåliga bönder jag känner kör en sådan, och dom bara rullar vilket är otroligt.
Publicerat Mars 26, 201214 yr Inte garva nu Micke.... http://www.bytbil.co...UABUDIAA4PAAAQw! Typ 80+mos för denna. Jag lovar att den kommer att göra jobbet lika bra som en motsvarande Toyota men dubbla mätarställningen och 7-8 år äldre. Trevliga bilar att köra, bra komfort. Det är mercedes utvecklad motor och drivlina, drar runt 0,85 blandad. De två mest ovåliga bönder jag känner kör en sådan, och dom bara rullar vilket är otroligt. Taxi chaffisen som hade en sån i Östra Blekinge hade massa bekymer med att delar tog evigheter och få fram samt att slutväxel, drivaxlar och lite sån gav upp! Sen satt man ju som en påse skit i den i baksätet. Knäna i hakan för golvet var så högt och stolen så låg!! Jag personligen hade ALDRIG kunnat åka långt i baksätet, 3 mil till flygplatsen räckte för och få ont!
Publicerat Mars 26, 201214 yr Taxi chaffisen som hade en sån i Östra Blekinge hade massa bekymer med att delar tog evigheter och få fram samt att slutväxel, drivaxlar och lite sån gav upp! Sen satt man ju som en påse skit i den i baksätet. Knäna i hakan för golvet var så högt och stolen så låg!! Jag personligen hade ALDRIG kunnat åka långt i baksätet, 3 mil till flygplatsen räckte för och få ont! Nu tror jag inte micke tänkt att åka baksäte primärt, i fram åker man bra och som barn säkert i bak också. Har du provat att åka bak i en L200? Reservdelar finns i Stockholm, Gävle resp. Västerås, funkar klockrent här som är något centralare än Ö blekinge. Visst är Hiluxen en klass för sig, Navaran och L200 goda tvåor om man väger in allt såsom andrahnadsvärde. Men tycker att denna bil är mycket bättre än sin marknadsandel, hellre denna än Ford/Mazda junket. Folk spottade åt Subaru så sent som på början av 90, likaså KIA när dom kom. Nu har Subaru sveriges nöjdaste kunder och KIA säljer 3e mest i Sverige.
Publicerat Mars 26, 201214 yr L200 äldre modellen typ 00-01 är inget att köpa då det är återkommande problem med motor! Hilux är bästa köpet ! Men med dagens bränslepriser så varför inte en caddy trevlig bil drar 0.5/mil har haft en när jag jobbar i skogen
Publicerat Mars 26, 201214 yr Lyckas inte Top Gear gänget döda en gamal Hilux så kan väl ingen för del 1
Publicerat Mars 26, 201214 yr Dräller inte direkt av hilux pickisar i mickels prisklass. Kör själv en L200 årsmodell 03, min motor rasade vid 15000 mil,sitter en fabriksrenoverad i nu,älskar bilen och framförallt drivlinan. Mitt krav när jag köpte min var automatlåda och pris max 80 000,finns inte så mycket mer att välja på då än L200 och Navarra. Varför inte titta på en Ford Ranger? Vattenfall har ju valt dom vilket borde vara ett bra betyg. /Mike
Publicerat Mars 26, 201214 yr Har en kompis som ägt Mitsubishiverkstad - bytt topp på varenda L200 mellan 01-05 (tror jag det var). Klarade inte effekthöjning som infördes då. Köp Toyota. /s
Publicerat Mars 27, 201214 yr Man kan köpa billig bil och betala dyrt för den ska funka.Man kan köra sönder mycket på bilarna men motor haveri är inget man ska få, Min hilux ligger runt 0.8 -0.9 om jag slår ut 1000mil ungefär,helt ok
Publicerat Mars 27, 201214 yr Författare Inte garva nu Micke.... http://www.bytbil.co...UABUDIAA4PAAAQw! Typ 80+mos för denna. Jag lovar att den kommer att göra jobbet lika bra som en motsvarande Toyota men dubbla mätarställningen och 7-8 år äldre. Trevliga bilar att köra, bra komfort. Det är mercedes utvecklad motor och drivlina, drar runt 0,85 blandad. De två mest ovåliga bönder jag känner kör en sådan, och dom bara rullar vilket är otroligt. Jag är för mycket konservativ och antikommunist, kineserna är väl med där fortfarande, för att köpa en sådan tror jag Pratade med en mekaniker idag som skruvat Mitsu förut och Toyota i dagsläget. Mitsubishi var det fel på alltifrån motor till växellåda medans Hiluxen aldrig krånglar mer än vanligt slitage och service. Hiluxen är dyrare men dom är ju ruggigt fina. Är en Toyotafreak då Rav4án är våran 3é Toya och så nöjd som vi varit med det märket tror jag inte att vi blir med något annat. Behöver ha en dieseltank på flaket samt oljor med mig och dessutom ha markfrigången så en Caddy blir för nätt.
Publicerat Mars 27, 201214 yr Jag är för mycket konservativ och antikommunist, kineserna är väl med där fortfarande, för att köpa en sådan tror jag Pratade med en mekaniker idag som skruvat Mitsu förut och Toyota i dagsläget. Mitsubishi var det fel på alltifrån motor till växellåda medans Hiluxen aldrig krånglar mer än vanligt slitage och service. Hiluxen är dyrare men dom är ju ruggigt fina. Är en Toyotafreak då Rav4án är våran 3é Toya och så nöjd som vi varit med det märket tror jag inte att vi blir med något annat. Behöver ha en dieseltank på flaket samt oljor med mig och dessutom ha markfrigången så en Caddy blir för nätt. Det blir nog nåt sånt här för att balansera upp att du tydligen inte är så välhängd enligt Helena http://www.f650pickups.com/
Publicerat Mars 27, 201214 yr Jag är för mycket konservativ och antikommunist, kineserna är väl med där fortfarande, för att köpa en sådan tror jag Pratade med en mekaniker idag som skruvat Mitsu förut och Toyota i dagsläget. Mitsubishi var det fel på alltifrån motor till växellåda medans Hiluxen aldrig krånglar mer än vanligt slitage och service. Hiluxen är dyrare men dom är ju ruggigt fina. Är en Toyotafreak då Rav4án är våran 3é Toya och så nöjd som vi varit med det märket tror jag inte att vi blir med något annat. Behöver ha en dieseltank på flaket samt oljor med mig och dessutom ha markfrigången så en Caddy blir för nätt. Nu är det ju en korean och ingen kines, men hittar du en vetig toyota till de pengarna så är det ju avgjort ett bättre alt. Det blir nog nåt sånt här för att balansera upp att du tydligen inte är så välhängd enligt Helena http://www.f650pickups.com/ Som vanligt sitter Jansson på info som ingen annan har en susning om. Men han har 6 fingrar som ändå piffar upp en del.
Publicerat Mars 27, 201214 yr Hilux. Det finns en orsak till att de rullar i afrika och mellanöstern. Det bara funkar och funkar och funkar. Men det är ju klart det är ju en toyota Nu har jag ju inte sett en toyota på mitt nuvarande jobb som klarat 30K då är 60% i lastbilstempo, men vi har avslutat vårat service kontrakt med Rissne, förutom att man i de nya sitter som en anka så funkar den! bäst stolar har den gamla 5 växlade!
Publicerat Mars 27, 201214 yr Författare Nu är det ju en korean och ingen kines, men hittar du en vetig toyota till de pengarna så är det ju avgjort ett bättre alt. Som vanligt sitter Jansson på info som ingen annan har en susning om. Men han har 6 fingrar som ändå piffar upp en del. Har för mig att jag läst att kineserna äger en del i Sang Yong? Toyotan är avsevärt dyrare men som den övertygande märkeskonsument jag är tror jag på kända märken. Ungefär som att jämföra en polsk kultivator med våran Carrier från Väderstad.
Publicerat Mars 27, 201214 yr Författare Det blir nog nåt sånt här för att balansera upp att du tydligen inte är så välhängd enligt Helena http://www.f650pickups.com/ Den där hänger man harven efter direkt!!
Publicerat Mars 28, 201214 yr Efter många tester på firman om ny pickis vann självklart nya hiluxen Vi testa Amarok,bt50 och l200 och hiluxen och alla för dra ett tungt släp i 80kmh..Ingen utom hiluxen orkade med dra den utan varva sönder och plågas. Fan va fina bilar man får ribba bara se dom...
Publicerat Mars 30, 201214 yr Författare Har pratat med både Nissan och Mitsubishi verkstäder och dom avrådde mig starkt från att köpa årsmodell 02-06 båda två. Det tyder väl på att endera är det samma motorer eller så är lagren från samma tillverkare? Tydligen är dom felfria from 06 när nya karossen kom. Ska iaf hålla ögonen öppna. En Hilux står nog högst på önskelistan men tyvärr är det inte särskilt gott om dom i lämplig prisklass.
Publicerat Mars 30, 201214 yr Har pratat med både Nissan och Mitsubishi verkstäder och dom avrådde mig starkt från att köpa årsmodell 02-06 båda två. Det tyder väl på att endera är det samma motorer eller så är lagren från samma tillverkare? Tydligen är dom felfria from 06 när nya karossen kom. Ska iaf hålla ögonen öppna. En Hilux står nog högst på önskelistan men tyvärr är det inte särskilt gott om dom i lämplig prisklass. vevhusen som brukar bli i tusen bitar med 133hk motorn..
Publicerat Mars 30, 201214 yr Jag har en L200 till salu, 2005 årsmodell i bra skick. Slå mig en signal och föhör dig. 0730-829724 Billigt
Publicerat Mars 30, 201214 yr Varför inte titta på en Ford Ranger? Vattenfall har ju valt dom vilket borde vara ett bra betyg. /Mike Skulle starkt avråda från Ford Ranger, dom håller ganska dåligt när dom får jobba lite. Vet ett annat någorlunda stort företag som har mestadels Ranger och det är där i från jag har mina erfarenheter.
Publicerat Mars 30, 201214 yr Jag stod i samma fundering för ett år sedan och slutade med en Isuzu D-max. Det känns lite tidigt att uttala sig seriöst men går gör den i alla fall. Den hade fått ganska bra i tester och så, vilket var anledningen till att jag valde den. Om inget annat så ytterligare en kandidat att fundera över.