Publicerat Mars 29, 201214 yr En misstänkt skåpbil med utländska registreringsplåtar åker runt i Skåne och framförallt i Örkelljunga, bilen är försedd med ett tjugotal tomma hundburar. En elev på hundgymnasiet i Västra Spång som var ute och rastade en hund, såg hur männen med bilen slog en lösspringande hund kraftigt över ryggen... för att få in hunden i bilen som var försedd med ett 20-tal burar. Bilen skall ha iakttagits ett flertal gånger utanför hundgymnasiet, men också på andra orter i Skåne skall männen ha rört sig. VARNING - HÅLL ERA HUNDAR UNDER UPPSIKT!
Publicerat Mars 30, 201214 yr Gillar inte att generalisera men med skåpbil luktar det öststatare lång väg.....
Publicerat Mars 30, 201214 yr Författare Gillar inte att generalisera men med skåpbil luktar det öststatare lång väg..... Gillar inte att generalisera men ibland måste man... Tror du kan ha rätt där!
Publicerat Mars 30, 201214 yr Gillar inte att generalisera men med skåpbil luktar det öststatare lång väg..... Inte fan är det i Sverige hundarna hamnar i alla fall! Majoriteten är ju chippade och det skulle upptäckas... Nej, dessa hundarna skall användas till allehanda grisjakter eller liknande ute i östeuropa - det är min kvalificerade gissning. Behöver nog inte skriva vad jag skulle göra om någon stannade till med en skåpbil på min gård och började kolla efter mina hundar... En lirare körde in på gården en gång för att tjata till sig järnskrot och fattade inte mitt mer än tydliga NEJ direkt och han satte nog nytt rekort i att backa fort i en sliten oregistrerad skåpbil - den saken är säker! Jag kan vara ganska övertygande om inte poletten trillar ner på första försöket... Min gård och min mark är privat mark och nu skall det upp nya skyltar så att folk inte skall ha något att skylla på framöver! Hundtjuvar, fifflare, jehovas, jultidningsförsäljare, flygfotografer och annat löst mög skall hållas på bra avstånd! Blir så satans förbannad på att man skall stjäla djur!!! Vad har de gjort??? En sak om de stjäl materiella ting. Fortfarande lika illa men det går att ersätta, men ett djur? Fy fan säger jag bara! Hoppas någon mindre nogräknad individ får tag i dem...
Publicerat Mars 30, 201214 yr Sådana här hundtjuvar borde gå under §28. Det gör dom i alla fall i Edsvalla med omnejd.
Publicerat Mars 30, 201214 yr Inte fan är det i Sverige hundarna hamnar i alla fall! Majoriteten är ju chippade och det skulle upptäckas... Nej, dessa hundarna skall användas till allehanda grisjakter eller liknande ute i östeuropa - det är min kvalificerade gissning. Behöver nog inte skriva vad jag skulle göra om någon stannade till med en skåpbil på min gård och började kolla efter mina hundar... En lirare körde in på gården en gång för att tjata till sig järnskrot och fattade inte mitt mer än tydliga NEJ direkt och han satte nog nytt rekort i att backa fort i en sliten oregistrerad skåpbil - den saken är säker! Jag kan vara ganska övertygande om inte poletten trillar ner på första försöket... Min gård och min mark är privat mark och nu skall det upp nya skyltar så att folk inte skall ha något att skylla på framöver! Hundtjuvar, fifflare, jehovas, jultidningsförsäljare, flygfotografer och annat löst mög skall hållas på bra avstånd! Blir så satans förbannad på att man skall stjäla djur!!! Vad har de gjort??? En sak om de stjäl materiella ting. Fortfarande lika illa men det går att ersätta, men ett djur? Fy fan säger jag bara! Hoppas någon mindre nogräknad individ får tag i dem... Öststatare brukar dra runt på stöldturné i landet i sina skåpbilar, äldre lantbrukare som "har mycket pengar i madrassen" är en målgrupp som är speciellt utsatta och även hundägare. Dom brukar recca ett tag innan dom slår till och det brukar även hända att dom kommer och ska "köpa" bil eller skrot för att testa hur vaksam personen i fråga är. Dom lever lite på hur naiva vi svenskar är. Lika bra att gå ut hårt mot dem från början. Kolla generaliserade lite igen
Publicerat Mars 30, 201214 yr Med våren i skåne har även dessa drägg anlänt och det som inte är fastskruvat försvinner nu på nolltid. Just nu har vi så kallade "guldförsäljare" som med hot försöker sälja "guld" till folk efter vägarna... Klädcontainers töms på löpande band och lirarna dyker upp med första färjan på morgonen och tar sista på kvällen hem igen - med full last. Vi har vågor av inbrott hos hantverkare där de stjäl verktyg och det är samma sak med färjorna här. Snart kommer även våra trevliga asfaltsläggare som så gärna asfalterar tamefan vad som helst med stulna fordon och material... Här är anledningen till varför jag sätter upp nya skyltar i år med texten "Privat Mark" och tydliga tecken på att man inte får komma in. Kommer det ändå in någon lirare anser jag det vara hemfridsbrott eller liknande och avvisar folk direkt! Synt att jag inte har lite elakare hundar för även om mina vaktar så gör de bara det när det är mörkt. På dagen kan de i värsta fall slicka någon i ansiktet och vifta som fan med svansen men inte är de aggressiva direkt (och det är precis så jag vill ha dem också!) En av grannarna har precis skaffat en Australiensk kamphund/vakthund eftersom han har haft så många påhälsningar att han nu är less.
Publicerat Mars 30, 201214 yr Författare Tur man har rottisar då slipper man både att någon stjäl hunden och oväntat besök.
Publicerat Mars 30, 201214 yr Författare Vet en gubbe som fick påhälsning mitt i natten av ett gäng muslimer. Han jagade bort dom [mod: raderat olämplig text] Man ska akta sig för gamla gubbar och speciellt bönder. Dom är farligast...
Publicerat Mars 30, 201214 yr Ok, lite retorik nu. Oavsett hur jävla förbannad man blir på tjuvar och annat löst pack kan man inte bruka övervåld. Det är lätt att säga "jag skall skjuta den jäveln" som symbolisk beskrivning på hur förbannad man blir men inte menar det bokstavligen. Alla läser inte mellan raderna nämligen! Blir man hotad med vapen och det är ett övergripande hot så får man givetvis bruka så mycket våld som situationen kräver men så långt är nog inte dessa lirare beredda att gå. Bara en ordningsregel här i forumet! Allt ni skriver sparas i all oändlighet - tänk på det när ni skriver! (Google indexerar oss var 5:e minut ) Mvh, Admin
Publicerat Mars 30, 201214 yr Författare Ok, lite retorik nu. Oavsett hur jävla förbannad man blir på tjuvar och annat löst pack kan man inte bruka övervåld. Det är lätt att säga "jag skall skjuta den jäveln" som symbolisk beskrivning på hur förbannad man blir men inte menar det bokstavligen. Alla läser inte mellan raderna nämligen! Blir man hotad med vapen och det är ett övergripande hot så får man givetvis bruka så mycket våld som situationen kräver men så långt är nog inte dessa lirare beredda att gå. Bara en ordningsregel här i forumet! Allt ni skriver sparas i all oändlighet - tänk på det när ni skriver! (Google indexerar oss var 5:e minut ) Mvh, Admin Oops, sorry! Tänkte inte på det. Självklart förstår jag hur ni alla menar, ville bara delge vad jag hört. Räknas det som hemfridsbrott i lagens mening om en obehörig beträder gårdsplan?
Publicerat Mars 30, 201214 yr Räknas det som hemfridsbrott i lagens mening om en obehörig beträder gårdsplan? Nej, det gör det givetvis inte om de har ett legetimt ärende men har man skyltat PRIVAT MARK - OBEHÖRIGA ÄGA EJ TILLTRÄDE så får de banne mig ha en riktigt bra förklaring var sjutton de gör där Har man däremot hägnat in gården så räknas det som inbrott/motsvarande vad jag vet om man har skyltat.
Publicerat Mars 31, 201214 yr Blev uppmärksammad på att denna mycket väl kan vara en vandringssägen som ofta florerar runt men faktum kvarstår att inte bara värmen och blommorna kommer med våren... ...även klåfingriga rackare dyker upp denna tiden! Här nere verkar de ha klippkort på polenfärjan och det är mer eller mindre bara ett citat från Ystadpolisen så där är jag fortfarade politiskt korrekt Vi skall alltid ha våra djur under uppsikt för i dag kan man banne mig inte lita på folk. När vi var små så kunde vi bada nakna i en pool på gården, i dag kan barnen nästan inte ens leka utomhus själva utan en vuxen! När vi var små satte man hunden utan koppel utanför affären, i dag lämnar man hunden hemma. När vi var små låste man aldrig dörrarna, i dag är det big business med hemlarm och bevakning - på förekommen anledning! Jag blir inte förvånad över någonting längre om jag skall vara ärlig och jag bor ändå mitt ute på landet!
Publicerat Mars 31, 201214 yr Författare Var någonting med min "varning" felaktig ber jag om ursäkt. Fick höra det via en bekant och ville uppmärksamma så många jag kunde.
Publicerat Mars 31, 201214 yr Var någonting med min "varning" felaktig ber jag om ursäkt. Fick höra det via en bekant och ville uppmärksamma så många jag kunde. Helt rätt gjort, inte jämt man ska vara så jädra PK
Publicerat Mars 31, 201214 yr Var någonting med min "varning" felaktig ber jag om ursäkt. Fick höra det via en bekant och ville uppmärksamma så många jag kunde. Inte alls!!! Jag tycker det var skitbra utan tvekan! Men ibland så berättelsen om en incident leva väldigt länge och det var just det jag skrev om. T ex så florerar det insamlingsbrev på fejjan och andra ställen till cancersjuka barn osv som är flera år gamla och det är aldrig fel med källkritik. Säger inte att det är så alls i detta fallet men när man hör om en incident så är det alltid bra att fråga om hur de har hört det och när det skall ha inträffat. Vet du om denna incidenten är anmäld till polisen t ex? Ser vi till att anmäla alla dessa misstänkta individer med detaljerade fakta om observationen är det lättare att följa hur de färdas genom landskapet och då vet man när det är på riktigt och när det eventuellt är gammal information man får. Hör vi något som detta så är det riktigt bra att man varnar omgivningen - precis som du gjorde - och jag var den första här som direkt spred det vidare!
Publicerat Mars 31, 201214 yr Hundstölder är inget nytt o tyvärr blir det vanligare o vanligare. T.om i norrländska skogarna har de börjat trafikeras alldeles för mkt på små grusvägar.
Publicerat Mars 31, 201214 yr Inte alls!!! Jag tycker det var skitbra utan tvekan! Men ibland så berättelsen om en incident leva väldigt länge och det var just det jag skrev om. T ex så florerar det insamlingsbrev på fejjan och andra ställen till cancersjuka barn osv som är flera år gamla och det är aldrig fel med källkritik. Säger inte att det är så alls i detta fallet men när man hör om en incident så är det alltid bra att fråga om hur de har hört det och när det skall ha inträffat. Vet du om denna incidenten är anmäld till polisen t ex? Ser vi till att anmäla alla dessa misstänkta individer med detaljerade fakta om observationen är det lättare att följa hur de färdas genom landskapet och då vet man när det är på riktigt och när det eventuellt är gammal information man får. Hör vi något som detta så är det riktigt bra att man varnar omgivningen - precis som du gjorde - och jag var den första här som direkt spred det vidare! Enl. reportage i Radio Kristianstad härom dagen har en tjej polisanmält det hela med reg nr. osv.
Publicerat April 1, 201214 yr Jag kan bara bekräfta öststatarnas framryckningar i Skåne. Har själv blivit utsatt för inbrott nattetid när vi låg och sov på en gård i Kristianstad. 2 polacker gick in trots att det stod 4 bilar på gårdsplanen. När frun i huset vaknade stod de inne i ett av barnens rum. Det var rätt otäckt. De drog direkt när vi vaknade i tumultet som blev och ute på gården låg deras tjuvgods i högar så de hade jobbat ett tag. Dessvärre fick polisen inte tag på dem. Mina hundar är också vakthundar på natten men på dagen reagerar de bara på män som de inte känner men efter någon sekund viftar de bara på svansen.