Publicerat April 1, 201214 yr Jag har vaknat upp med en främmande karl som tittade in i sovrummet en gång... ...jag vann kan jag bara meddela! Har sluppit odågor inne på gården än så länge men det har inte alla i byn dessvärre. Får jag tag i en inbrottstjuv eller liknande och jag finner att mina barn är hotade kommer jag inte att vara nådig! Problemet är att de verkar varken vara rädda för konsekvenserna eller ha den minsta skam i kroppen och vad fan skall man då göra? Om landet brunsås faktiskt tog sig i kragen en gång för alla och satte stopp för skiten genom att belasta genomsöka alla skåpbilar på färgan i Ystad och Trelleborg och hålla färjan i hamn tills de är nöjda - då skulle kanske dessa idioterna ge upp efter ett tag. Lastbilschaffisarna skulle bli skitsura på att vänta, rederiet likaså, och då skulle de nog börja att ange idioterna som de vet befinner sig på färjorna. Alternativt så förbjuder de skåpbilar på färjorna framöver samt granskar alla lastbilar - case closed... Trist som fan för alla lastbilschaffisar men nog skulle de ha förståelse hoppas jag. Larm och kameraövervakning funkar inte på landet så jag kör med arga gäss i stället
Publicerat April 1, 201214 yr Jag har vaknat upp med en främmande karl som tittade in i sovrummet en gång... ...jag vann kan jag bara meddela! Har sluppit odågor inne på gården än så länge men det har inte alla i byn dessvärre. Får jag tag i en inbrottstjuv eller liknande och jag finner att mina barn är hotade kommer jag inte att vara nådig! Problemet är att de verkar varken vara rädda för konsekvenserna eller ha den minsta skam i kroppen och vad fan skall man då göra? Om landet brunsås faktiskt tog sig i kragen en gång för alla och satte stopp för skiten genom att belasta genomsöka alla skåpbilar på färgan i Ystad och Trelleborg och hålla färjan i hamn tills de är nöjda - då skulle kanske dessa idioterna ge upp efter ett tag. Lastbilschaffisarna skulle bli skitsura på att vänta, rederiet likaså, och då skulle de nog börja att ange idioterna som de vet befinner sig på färjorna. Alternativt så förbjuder de skåpbilar på färjorna framöver samt granskar alla lastbilar - case closed... Trist som fan för alla lastbilschaffisar men nog skulle de ha förståelse hoppas jag. Larm och kameraövervakning funkar inte på landet så jag kör med arga gäss i stället Ja du, sedan inträdeslen i EU har mycket blivit sämre..Vet inte hur många gånger man har klivit ut på farstukvisten i kallingar, springskor och med baseballträet i högsta hugg och motat iväg folk. Nu ska det väl givetvis sägas att långt i från alla öststatare gör inbrott och att även andra nationaliteter där ibland svenskar är jävligt klåfingriga. För kanske 4-5 år sedan låste jag in en tjuv i en bil med centrallås när denne försökte tjuvkoppla bilen, när Polisen kom så visade sig att det var en kille som jag gått i samma skola som i ett par år men som sedan hamnade på "fel spår".
Publicerat April 1, 201214 yr Undrar bara om de vet att de på landet oftast besitter bra med eldkraft? Glömmer aldrig frugan för 20 år sedan och vi hade precis köpt gården vi bor på idag.. Jag skulle iväg och jaga älg på annat håll och skulle vara borta i ett par dagar. Innan jag begav mig iväg ville hon ha en grundlig utbildning på hagelbössan som blev hennes vän och låg under sängen, de dagarna jag var borta. Redan då fanns det ohederligt folk som körde runt och en av dem togs av polisen. De hittade en karta i bilen och på de gårdarna som hade hundar, var märkta med ett kryss.. Dit ville de inte! Annars har vi klarat oss bra, förutom att någon slangade bensin från fruns bil när vi var på semester för flera år sedan. Kanske har mina varningsskyltar (varning för hunden) haft effekt, jag vet inte.. Nu sitter det även uppsatt en dold bevakningskamera! Bättre än ingen alls.. Mer saker kommer inom kort!! Säger som några andra.. Det blir mest synd om tjuven som inte lämnar gården, om jag är i närheten! Drägg och annat lösaktigt folk skall icke göra sig besvär..