Publicerat April 12, 201214 yr Jörgen korpelainen, 33 årig grävlingsjägare i exil, född i västmanland men bosatt i Sveg... Tog sambo å barn å flyttade hit för 3 år sedan eftersom jag ändå var här hela tiden... :-) Jagar i princip enbart rovdjur med för tillfället plott, foxhound och en russel.
Publicerat April 12, 201214 yr Författare Bamse - Vilka jagade du med då.? Sent from my ST17i using Tapatalk
Publicerat April 12, 201214 yr Jag var med på holmens jakt . Jag bodde vid järnvägen på hundsjön området Dåsktjärn om du känner till det ..vi sköten en ovan för skidstadion på tisdagen första veckan Annars jagar jag mellan fågelsjö å rullbo med svartåvallen
Publicerat April 12, 201214 yr Författare Ok, den kan ni tacka mej för..! :-) Ja var uthyrd på en såld jakt första dagarna, annars e ja hundförare åt holmen på dom samordnade jakterna, å fick tips om en liten björn där som ja ringde Lindkvist om. Ja jagar på björnberget där den sköts. :-) Sent from my ST17i using Tapatalk
Publicerat April 12, 201214 yr Hej och välkommen! Kul med en grävlingjägare. Om du nu inte är en sån där som gräver fram dom.
Publicerat April 12, 201214 yr Okej tack.. ja det var en syn obs där.. vi var där första dan med men då blev det räv med plottarna å älg med jämthund .
Publicerat April 12, 201214 yr Författare Hörde det, lätt hänt... Var ingen succé att sitta 8 mil bort och konstatera att d promenerar en liten fin nalle på hemmamarken... Hann med några bra jakter sen och sköt en liten björn i Ytterberg innan maggie fick stryk, bettan löpte och jakten var över... Musköt - Har grävt sönder ett par spadar i mina dar, men höjdpunkterna var med en finnspets..! Kommer säkerligen aldrig mer skjuta så mycket per år som med den hunden på dom markerna... Sent from my ST17i using Tapatalk
Publicerat April 13, 201214 yr Författare Musköt, ja håller med.! :-) Just nu hade ja kunnat betala för en natt i bra grävlingsmarker... Sent from my ST17i using Tapatalk
Publicerat April 14, 201214 yr Musköt, ja håller med.! :-) Just nu hade ja kunnat betala för en natt i bra grävlingsmarker... Sent from my ST17i using Tapatalk välkommen! vi får väll byta då i augusti, grävling o gris i sådd/skog, vill jaga björn o älg jag. mvh
Publicerat April 14, 201214 yr Välkommen hit, du känner till en suorra uppe i Gällivare vad jag fatta,bra ingång
Publicerat April 14, 201214 yr Välkommen hit då ja svegsskogarna känner man igen, var där o jagarde björn i höstas