Publicerat April 16, 201214 yr Jag har precis börjat skjuta trapp och tycker det är svårt. Min ytterst begränsade erfarenhet är det är inte många som sjkuter bra. Jag träffar kanske 11 av 25. Vad skjuter ni?
Publicerat April 16, 201214 yr skjuter inte på bana längre så svårt o säga. när jag sköt låg jag på 22-24 oftast. ytterst sällan 25 pga vet inte vad.
Publicerat April 16, 201214 yr En av de sista gångerna jag provade skeet sköt jag 200-märket och det vår väl anses som hyggligt men det var en form jag enbart tränade för att kunna repetera samma mönster om och om igen. Trap beror på... ABT så brukade jag snitta 98% och Double Trap/Olympic Trap kanske 95-96% över en period. Jag har dock många gånger skjutit 25/25 och det är en bra träning inför sportingen!
Publicerat April 16, 201214 yr 19-21 träff ligger jag oftast på, ju högre man kommer desto värre är det att höja snittet med ytterligare en träff.
Publicerat April 16, 201214 yr Snitt 20, bäst 23, sämst hemligt . Km i fjol blev de 23 20 22 har ja för mig. Skjuter enbart med jaktbössan för träning, Beretta Ul.
Publicerat April 16, 201214 yr När man sköt som mest så låg jag på snitt strax över 20 och jag vet inte hur många 24:or jag skjutit.. dock aldrig fullt någon gång, sååå jävla irriterande! Enbart hjärnspöken vet inte hur många gånger jag bommat sista duvan. Men det är ett hyggligt enkelt skytte, nöter man lite och har en bössa som passar så kommer man rätt snart upp i träffprocent. Mvh!
Publicerat April 17, 201214 yr 17-19 på trap....inte nöjd med det. Dålig koncentration bara....blir lika irriterad varje gång. På något sätt har jag svårt att hålla fokus och börjar fundera och det ska man ju som bekant inte göra i hagelskytte.
Publicerat April 17, 201214 yr Runt 15-19 träff från höften på Jägartrap. Runt fyra duvor bättre om jag skjuter från axeln.
Publicerat April 22, 201214 yr Om jag orkar hålla mej vaken 23+, har dock en tendens att somna av. Nordisk trap är ju lite tråkigt.. Wizard: Du skulle fortsatt!!! 96% på dubbeltrap hade räckt till OS guld i Peking och silver i olympiska trapen.
Publicerat April 22, 201214 yr Wizard ska vi räkna bort här. Han är proffs. Olympisk trap har jag aldrig skjutit. Jägartrap så låg jag nog på typ 22 i snitt när jag var som bäst.Skeet så har jag slitit mitt hår för att nå 25 vilket aldrig har hänt. 24:or ja väldigt många
Publicerat April 22, 201214 yr Snitt 20, bäst 23, sämst hemligt .Km i fjol blev de 23 20 22 har ja för mig. Skjuter enbart med jaktbössan för träning, Beretta Ul. Exakt den nivå jag har Har ungefär samma nivå på såväl nationell skeet såsom nordisk trap. Men jag är upp på 24 nån gång då och då och harvar. Aldrig skjutit en 25:a i trap men faktiskt ett par i skeet. Har skjutit sedan 15-års ålder dvs ca 30 år. Dock sällan mer än kanske 1000 skott per säsong...aldrig så mycket att 'det riktiga flytet' infunnit sig...eller så har jag inte talang för bättre resultat Är mer av en 'kulskytt' som då och då 'fuskar' med hagelskytte Tycker ändå hagelskytte är jäkligt kul...ansvarar för trapbanan på lokala jaktskytteklubben sedan några år tillbaka (känns dock som man mest jobbar där och inte hinner skjuta nå mycket själv ). Sköt dock mer skeet än trap när jag var lite mer aktiv i 20-25 års åldern (därav kanske de enstaka 25-orna där). Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2
Publicerat April 22, 201214 yr Wizard: Du skulle fortsatt!!! 96% på dubbeltrap hade räckt till OS guld i Peking och silver i olympiska trapen. Men hur kul skulle det bli... Jag är betydligt mer stolt över mina placeringar i English Sporting och fitasc - där blev man utmanad kan jag lova!!! En duktig sporter skytt skall rensa både skeet och trap, oavsett utformning. Det är liksom några av grundduvorna som vi skjuter... Sen har vi resten av repertoaren som skall funka också och det är bara att nöta på. Hade jag fortfarande tyckt det var roligt så hade jag blivit heltidsskytt men då hade jag fått gå ner rejält i lön och så hade jag precis fått mitt första barn så jag valde att lägga ner alltihopa och bara jaga i stället. Nu är jag ringrostig som fan men har mycket roligare än vad jag har haft på många år och det är det som räknas för mig. Personligen kan jag inte förstå hur man kan stå och nöta skeet och trap... Enformigt så det förslår...
Publicerat April 22, 201214 yr Sist jag skjöt så skjöt jag 23 bommade första och sista, Men över 20 brukar man hålla sig. Många 24or men alldrig en 25. Skeet är samma med färre 24 or Men målet för säsongen är en 25 som jag vet att jag inte kommer klara. Skjöt 19 igår med en lånad bössa. S.
Publicerat April 22, 201214 yr Det varierar, men det märks när man inte har skjutit på ett tag. Skjuter jag under 20 träff så är jag inte nöjd, men det var när man tränade lite mer än vad det blir nu för tiden. Som för en del andra här så har det blivit många 24 serier men bara en enda 25 serie och det kan vara något irriterande.
Publicerat April 22, 201214 yr Men hur kul skulle det bli... Jag är betydligt mer stolt över mina placeringar i English Sporting och fitasc - där blev man utmanad kan jag lova!!! En duktig sporter skytt skall rensa både skeet och trap, oavsett utformning. Det är liksom några av grundduvorna som vi skjuter... Sen har vi resten av repertoaren som skall funka också och det är bara att nöta på. Hade jag fortfarande tyckt det var roligt så hade jag blivit heltidsskytt men då hade jag fått gå ner rejält i lön och så hade jag precis fått mitt första barn så jag valde att lägga ner alltihopa och bara jaga i stället. Nu är jag ringrostig som fan men har mycket roligare än vad jag har haft på många år och det är det som räknas för mig. Personligen kan jag inte förstå hur man kan stå och nöta skeet och trap... Enformigt så det förslår... Du är en modest o blygsam person Jensa. Du skjuter som en gud
Publicerat April 22, 201214 yr 21 har jag skjutit som bäst när jag höll igång någorlunda för 4 år sen, men nu har jag inte skjutit någe hagel på flera år.
Publicerat April 22, 201214 yr Har kämpat mig upp till en 18-19 som bäst. Tyvärr vet jag inte om jag kommer nå högre med nuvarande bössa, en rejält baktung höger bössa är inte optimalt för en vänsterskytt. Dock är det den bössa jag har råd till och då övar jag med den det jag hinner. Brukar väl bli ca 500-1000 skott. Mest för att det är kul då årets hageljakter brukar kunna räknas på det två öron jag har...
Publicerat April 23, 201214 yr Snittade 22-23 då man höll på som värst för många år sen. Nu får man vara glad om man kniper 20...
Publicerat Maj 4, 201214 yr Jag är ung och får räkna mig som oerfaren men måste man inte börja med kolven vid höften? (Nils l) Jag sköt sist sommare 2011 då sköt jag 19 men har som mål att klara 25 innan jag fyller 18 så har nästan 1,5 år på mig!
Publicerat Maj 4, 201214 yr Kolvens position skiljer sig grenarna mellan. ISU skeet kräver kolv under en linje på fickan medans English skeet inte gör det. FITASC kräver kolv under en linje på fickan medans Olympic Trap inte gör det... I de statiska grenarna som trap och skeet är det bara dumheter att ha kolven mot höften eftersom det inte fyller någon funktion medans det tillför något inom delar av sportingen. Jag är förespråkare av pre-mount (kolven mot axeln) där det är tillåtet.
Publicerat Maj 4, 201214 yr I nordisk trap tycker jag att det gör skillnad, alla får givetvis tycka vad de vill men i skogen står du ju inte med kolven mot axeln och det är bra träning att försöka hitta rätt köttkudde vid snabb anläggning.
Publicerat Maj 4, 201214 yr I skogen står man inte med specialbyggda vapen för att endast skjuta frångående duvor heller med mysko skränkta kolvar Pre-mounted är i princip ett krav vid ABT eller riktigt snabb trap för att få rätt kindkontakt. Blir det bara det minsta fel tappar man en duva och så är man ute ur tävlingen och rankingen får en törn. På klubb nivå spelar det kanske föga roll men i en OS final tar man inga risker. Men att det är viktigt att kunna göra en bra och konsekvent anläggning är absolut lektion nummer 1 inom hagelskyttet!
Publicerat Maj 4, 201214 yr Menade på amatörnivå, alla har inte specialbyggda jag kör en 50 år gammal miroku..