Publicerat Juli 19, 201213 yr Igår skedde första cykelincidenten med tyskterriern. Cyklar alltid med koppel och har tidigare funkat bra. Igår hade jag jycken på högersidan och gav en hint om att vi skulle ta en vänstersväng. Zorro tog dock lite väl seriöst på hinten och gjorde en kraftig vänster framför cykeln som jag inte hann väja. Först en smäll med framdäcket, sen såg det ut som han kom under cykeln för på nåt sätt hamnade han på vänstersidan. Rullade runt ett varv på backen och jag satte mig och kände och klämde på jycken för att kolla om han verkade ha ont. Väl på cykeln var det full fart igen som om inget hänt. Terriers är och förblir terriers. De är hårda våra kära hundar.
Publicerat Juli 19, 201213 yr Slänger in en fråga..ni som cyklar med hunden och vill att den ska dra er har ni halsband eller sele på hunden?
Publicerat Juli 19, 201213 yr Använder alltid sele på hunden när jag cycklar med dom. Skickat från min ST17i via Tapatalk 2
Publicerat Juli 19, 201213 yr Jag låter min hund dra lite grand då den har sele. Men enbart på komando! Dvs i uppförsbackarna Använt springern, i 7år, där hunden kan avlasta med fjädern så de inte blir så ryckigt. Riktigt nöjd
Publicerat Juli 28, 201213 yr Laikan får 2-3 gånger i veckan cykellänk med fart så att den joggar/springer och ca. 15 km. Däremellan ca. 1 timmes raska promenader varje dag och lite simning....detta alltså under sommaren så att den är i form till jakten, våren lite lättare med endast promenader.