Publicerat Juni 4, 201214 yr Författare Bohman det är du som har lärt mig att man måste våga tända på när man har läge. Minken, det vetet är bra kort än så länge, det är inte mer än 7-10 cm högt, än. /Christian
Publicerat Juni 4, 201214 yr Bohman det är du som har lärt mig att man måste våga tända på när man har läge. /Christian Jäpp, helt rätt
Publicerat Juni 4, 201214 yr Grattis! Och man är väll inte dum för vad man gör utan om man vägrar att lära sig av det.. Så nästa gång kanske du tar emot hjälp
Publicerat Juni 4, 201214 yr Om du inte är en idiot så är jag tydligen det. Hade näranog samma läge som du för några veckor sedan. Dock nöp jag bara en av två den gången... Dock såg inte den bst-kulan lika "homogen" ut som din... /Må
Publicerat Juni 4, 201214 yr Författare Frågan är väl, hade du hjälp och hur långt var det till farbar väg, sen har vi alla olika stark rovdrift, i vanliga fall hade jag säkert nöjt mig med en, men nu var det så länge sedan jag jagade..... /Christian
Publicerat Juni 4, 201214 yr Bohman det är du som har lärt mig att man måste våga tända på när man har läge. Minken, det vetet är bra kort än så länge, det är inte mer än 7-10 cm högt, än. /Christian Okej
Publicerat Juni 4, 201214 yr Jag är inte ett dugg förvånad, att du inte bara kom till skott men också förvaltade skottillfällena med excellens. Vem som helst hade nog dragit sig för att dra en smäll på en till gris men jag är trygg i min fövissning om att du visste vad du gjorde. Hatten av
Publicerat Juni 4, 201214 yr Författare Ni är så snälla grabbar, tack för de värmade orden, hade jag bara varit hälften så vass med en pang som jag kan vara i truten, då hade jag varit farlig på riktigt... /Christian
Publicerat Juni 4, 201214 yr Dubbel Grattis!!! Det är väl inte idioti att förvalta chansen när den kommer, speciellt inte när det är frågan om att förhindra/begränsa skador på grödor och annat. Jag lider själv av problemet att skjuta först och fundera hur man ska lösa framtransporten efteråt, men det brukar lösa sig
Publicerat Juni 4, 201214 yr Lyfter även jag på hatten och tackar för detta året. Du är en stor källa att ösa kunskap ur vilket uppskattas /M
Publicerat Juni 4, 201214 yr Grattis -kul. Tur att kvällarna är långa nu, man är inte speciellt sugen på att sova ändå.
Publicerat Juni 4, 201214 yr Författare Sova kan man göra en annan dag, tackar, ja det var riktigt kul och en fin upplevelse. /C
Publicerat Juni 4, 201214 yr Peter- Det är 144 grain och vad som återstår av en 178 grains A-max. satt under skinnet på utgångssidan, hög träff i bogen och två skulderblad senare. Jag anser helt klart att det är en mycket effektiv kula som inte slår sönder uppseendeväckande mycket. /Christian Hur hade en dito i 168 gr i 823 m/s gjort jobbet? /Må
Publicerat Juni 4, 201214 yr Svarar för Chris räkning då han är här nu,den kommer göra jobbet precis hur bra som helst. Mina grisar skjuter jag med 155:or och dom stendör. /Mike
Publicerat Juni 4, 201214 yr Va. Menar ni verkligen att grisar dör även om man inte kommer upp i åtminstone 250grain och 4000Joule... Skämt åsido, Vad ligger du på för hastigheter med 155or?
Publicerat Juni 5, 201214 yr Författare Mike o jag ägnade lite tid åt att analysera kulan igår, 18,4 mm eller minst 2,5 gr diameter, var den genomsnittliga expanderade diametern, höjden på kulan var som högst 16 mm och det var minst 9 mm kvar av kulkroppen som inte hade expanderat. I alla avseenden och aspekter är detta oerhört imponerande. /Christian
Publicerat Juni 7, 201214 yr Det var väldigt nära att jag skulle sälla mig till idiotskaran i natt.... Sköt en som blev på platsen och hade sedan full bredsida på en annan men någotstans i reptilhjärnan var det något som bromsade precis innan jag tryckte av. Tack Christian för tråden så jag slapp göra samma misstag!
Publicerat Juni 7, 201214 yr Författare Fegis------- Men samtidigt grattis o du tar dig tydligen i frågan om skottplacering, visst är det bättre att de blir på plats?! /Christian
Publicerat Juni 7, 201214 yr Är det samma ställe som ni båda har pangat? Verkar vara bra fart på grisarna där... /Må
Publicerat Juni 7, 201214 yr Är det samma ställe som ni båda har pangat? Verkar vara bra fart på grisarna där... /Må Stämmer bra det, inte bara på samma mark utan på samma ställe också Hade 23 stycken grisar ute i går men bara 22 gick "hem"... Sammantaget på våra åtlar så har vi tre olika grupper med grisar som går och de är totalt ca 60 grisar