Jump to content

Fiske?

Guest MANGE (Gve)

Recommended Posts

lsjonsson
Så här har det gått för mig iaf en öring på 4.0kg 71cm :D

Vad är det för älv i bakgrunden? Är det Kalixälven el. något annat biflöde?

• 1 month later...

Fina fiskar det där  ;D  Själv så har fisket vara lite knagligt i år men helgen som var fick jag några Öringar upp i Tärna fjällen.

Guest jonase

Var ute och kastade efter lite småfisk med två kompisar för en timme sen.

Plötsligt hugger den här 6kgs gäddan på en väldigt liten spinnare, oväntat var ordet.

Ska kanske tillägga att det inte var jag som fick den =)

post-932-1152656499_thumb.jpg

Tolle

Ha varit ganska bra på fiskefronten:

börja med 4st havsöringar i våras, sen va efterleksfisket på gädda en riktig höjdare i år största 8,2kg 102cm och antals mässigt var det också bra,

84st avkrokade på 5,5tim som mest(3pers) och 53st på 3,5tim(2pers)=BONANZA!

Har bara fiskat med nät sen pimpelfisket men tänkte eventuellt dra upp något i helgen  :)

Måste ha ny lina till flugspöt tror ja och spinnspöt knäcktes sist  :-

• 9 months later...
Foffe

Skakar liv i denna tråd igen. Har som sgat bara fått en Lax iår men hoppas på fler fångster innan jakten börjar i höst.

Guest Telgetok
Skakar liv i denna tråd igen. Har som sgat bara fått en Lax iår men hoppas på fler fångster innan jakten börjar i höst.

Bra ide att väcka denna tråd till liv igen ;D

Guest Telgetok
Jo men visst, fiskesesongen har dragit igång nu. Kom hem i förrgår och ska ut imorn igen, här en bild från torsdag. dryga 1000 m.ö.h

Mäktig bild  :D

Foffe
Mäktig bild  :D

KAn bara skriva under  ;D

Guest T.S

Här är en från ihelg, var rätt hård tur. Vi klev upp kl.2.00 för att bara äta frukost o hoppa på skidorna, för att hinna med fisket på morgonen. Var inte så lång sträcka i km, kanske 2,5-3 men då blir det en 400 meter stigning i höjdmeter, puh. Man fick delvis skida och delvis gå, och det tog kanske en 2-2,5 timme innan vi kom upp till sjön. Vi fick inte så stora fiskar som vi hoppats på, men en 10 mat-rödingar fick åka ned hem, efter en 12 timmars fiske.

post-775-1178562947_thumb.jpg

Guest Telgetok
Här är en från ihelg, var rätt hård tur. Vi klev upp kl.2.00 för att bara äta frukost o hoppa på skidorna, för att hinna med fisket på morgonen. Var inte så lång sträcka i km, kanske 2,5-3 men då blir det en 400 meter stigning i höjdmeter, puh. Man fick delvis skida och delvis gå, och det tog kanske en 2-2,5 timme innan vi kom upp till sjön. Vi fick inte så stora fiskar som vi hoppats på, men en 10 mat-rödingar fick åka ned hem, efter en 12 timmars fiske.

Ps,isen ser tunn ut !!!Ni har väl isdubbar med er ;D

Guest balo

Var ute och metade gös och gädda i natt. Vi fick 5 gösar mellan 2,5 och 4,5 kg, en gädda och en hyffsad aborre.

Återsatte allt utom dessa två, en gös på 4,2kg och en på 3,7kg.

lsjonsson
Var ute och metade gös och gädda i natt. Vi fick 5 gösar mellan 2,5 och 4,5 kg, en gädda och en hyffsad aborre.

Återsatte allt utom dessa två, en gös på 4,2kg och en på 3,7kg.

Grattis! Dom ser ju fina ut, men än har Du en bit kvar upp till mina storgösar. ;D I vilken sjö fick Du dom.

Lycka till med fotsatt gösfiske!

http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=5955.0;all

:D

Guest balo
Grattis! Dom ser ju fina ut, men än har Du en bit kvar upp till mina storgösar. ;D I vilken sjö fick Du dom.

Lycka till med fotsatt gösfiske!

Dom är fångade i Aspen mellan Lerum och Partille.

Det är ju en bit kvar till dina största, men en kompis tog sin första (och hittills enda) gös förra veckan. Den vägde 7,2 kg så han skryter om sin fina snittvikt... ;)

lsjonsson
Dom är fångade i Aspen mellan Lerum och Partille.

Det är ju en bit kvar till dina största, men en kompis tog sin första (och hittills enda) gös förra veckan. Den vägde 7,2 kg så han skryter om sin fina snittvikt... ;)

Okej! ;D Då vet jag. :D Jag förstår att han måste ha skrävlat en hel del över den. ;D

Det var en fin gös förstår jag. 7 kg och däröver är det fin vikt på dom. :D

• 1 month later...

VAr ut en liten sväng och testade lite fluga efter harr men det var magert denna gång blev bara 5 stycken Harrar, som inte var tillräckligt stora för att behållas för mat. Dåligt med vatten för varmt.