Guest MANGE (Gve) Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Hur har fisket gått hittils i år om de e nån som fiskar? Quote Link to post Share on other sites
Guest MANGE (Gve) Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Så här har det gått för mig iaf en öring på 4.0kg 71cm Quote Link to post Share on other sites
Guest MANGE (Gve) Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Å så fick ja den här me på 3.6kg å 71cm brosan som håller upp den Quote Link to post Share on other sites
lsjonsson 7,706 Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Så här har det gått för mig iaf en öring på 4.0kg 71cm Vad är det för älv i bakgrunden? Är det Kalixälven el. något annat biflöde? Quote Link to post Share on other sites
Foffe 707 Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Fina fiskar det där ;D Själv så har fisket vara lite knagligt i år men helgen som var fick jag några Öringar upp i Tärna fjällen. Quote Link to post Share on other sites
Guest jonase Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Var ute och kastade efter lite småfisk med två kompisar för en timme sen. Plötsligt hugger den här 6kgs gäddan på en väldigt liten spinnare, oväntat var ordet. Ska kanske tillägga att det inte var jag som fick den =) Quote Link to post Share on other sites
Tolle 1,543 Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Ha varit ganska bra på fiskefronten: börja med 4st havsöringar i våras, sen va efterleksfisket på gädda en riktig höjdare i år största 8,2kg 102cm och antals mässigt var det också bra, 84st avkrokade på 5,5tim som mest(3pers) och 53st på 3,5tim(2pers)=BONANZA! Quote Link to post Share on other sites
Jonti 2 Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Har bara fiskat med nät sen pimpelfisket men tänkte eventuellt dra upp något i helgen Måste ha ny lina till flugspöt tror ja och spinnspöt knäcktes sist :- Quote Link to post Share on other sites
Foffe 707 Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Skakar liv i denna tråd igen. Har som sgat bara fått en Lax iår men hoppas på fler fångster innan jakten börjar i höst. Quote Link to post Share on other sites
Guest Telgetok Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Skakar liv i denna tråd igen. Har som sgat bara fått en Lax iår men hoppas på fler fångster innan jakten börjar i höst. Bra ide att väcka denna tråd till liv igen ;D Quote Link to post Share on other sites
Guest T.S Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Jo men visst, fiskesesongen har dragit igång nu. Kom hem i förrgår och ska ut imorn igen, här en bild från torsdag. dryga 1000 m.ö.h Quote Link to post Share on other sites
Guest Telgetok Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Jo men visst, fiskesesongen har dragit igång nu. Kom hem i förrgår och ska ut imorn igen, här en bild från torsdag. dryga 1000 m.ö.h Mäktig bild Quote Link to post Share on other sites
Foffe 707 Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Mäktig bild KAn bara skriva under ;D Quote Link to post Share on other sites
Ijahman 1,006 Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Verkligen. Ser suveränt ut. Quote Link to post Share on other sites
Guest T.S Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Här är en från ihelg, var rätt hård tur. Vi klev upp kl.2.00 för att bara äta frukost o hoppa på skidorna, för att hinna med fisket på morgonen. Var inte så lång sträcka i km, kanske 2,5-3 men då blir det en 400 meter stigning i höjdmeter, puh. Man fick delvis skida och delvis gå, och det tog kanske en 2-2,5 timme innan vi kom upp till sjön. Vi fick inte så stora fiskar som vi hoppats på, men en 10 mat-rödingar fick åka ned hem, efter en 12 timmars fiske. Quote Link to post Share on other sites
Guest Telgetok Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Här är en från ihelg, var rätt hård tur. Vi klev upp kl.2.00 för att bara äta frukost o hoppa på skidorna, för att hinna med fisket på morgonen. Var inte så lång sträcka i km, kanske 2,5-3 men då blir det en 400 meter stigning i höjdmeter, puh. Man fick delvis skida och delvis gå, och det tog kanske en 2-2,5 timme innan vi kom upp till sjön. Vi fick inte så stora fiskar som vi hoppats på, men en 10 mat-rödingar fick åka ned hem, efter en 12 timmars fiske. Ps,isen ser tunn ut !!!Ni har väl isdubbar med er ;D Quote Link to post Share on other sites
Guest T.S Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Jo, alla gånger Quote Link to post Share on other sites
Guest balo Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Var ute och metade gös och gädda i natt. Vi fick 5 gösar mellan 2,5 och 4,5 kg, en gädda och en hyffsad aborre. Återsatte allt utom dessa två, en gös på 4,2kg och en på 3,7kg. Quote Link to post Share on other sites
lsjonsson 7,706 Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Var ute och metade gös och gädda i natt. Vi fick 5 gösar mellan 2,5 och 4,5 kg, en gädda och en hyffsad aborre.Återsatte allt utom dessa två, en gös på 4,2kg och en på 3,7kg. Grattis! Dom ser ju fina ut, men än har Du en bit kvar upp till mina storgösar. ;D I vilken sjö fick Du dom. Lycka till med fotsatt gösfiske! http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=5955.0;all Quote Link to post Share on other sites
Guest balo Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Grattis! Dom ser ju fina ut, men än har Du en bit kvar upp till mina storgösar. ;D I vilken sjö fick Du dom.Lycka till med fotsatt gösfiske! Dom är fångade i Aspen mellan Lerum och Partille. Det är ju en bit kvar till dina största, men en kompis tog sin första (och hittills enda) gös förra veckan. Den vägde 7,2 kg så han skryter om sin fina snittvikt... Quote Link to post Share on other sites
lsjonsson 7,706 Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Dom är fångade i Aspen mellan Lerum och Partille.Det är ju en bit kvar till dina största, men en kompis tog sin första (och hittills enda) gös förra veckan. Den vägde 7,2 kg så han skryter om sin fina snittvikt... Okej! ;D Då vet jag. Jag förstår att han måste ha skrävlat en hel del över den. ;D Det var en fin gös förstår jag. 7 kg och däröver är det fin vikt på dom. Quote Link to post Share on other sites
Ijahman 1,006 Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Ser jätte fina ut. Man längtar ut på sjön när man läser om fiske. Quote Link to post Share on other sites
Flex 417 Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Snyyygt grattis ;D Mvh. Quote Link to post Share on other sites
Foffe 707 Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 VAr ut en liten sväng och testade lite fluga efter harr men det var magert denna gång blev bara 5 stycken Harrar, som inte var tillräckligt stora för att behållas för mat. Dåligt med vatten för varmt. Quote Link to post Share on other sites
Flex 417 Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Måste åka o fiska harr i sommar-hösten har alldrig fått en harr. Mvh. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts