Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fiske?

Featured Replies

Publicerat

Var en sväng på två dagar i arjeplog och dess strömmar, blåste för jävligt mycket men vi fick ändå lite harrar 8-9 hg polarn fick en över kilot. Det kläckte i blåsten och dem tog på torrt ändå. Men livsfarligt med flugspöt i storm ;):P

mvh skitfiske på er

Publicerat

Blev en lite fiske sväng i gar kväll, som resulterade i 3st harrar i 0,5-0,7kg och en liten öring runt halv kilot.

Publicerat

Jag blir lite avis nu  ::)  Flugfiska harr är bland det bästa jag vet......Tyvärr så finns det inte så många bra harrställen här i närheten  ::) (Stockholm)  ;D

Mina bästa harrminnen är från nedre indalsälven, vid Bergeforsen.

//Roggman66

Publicerat

F..n vilka lyckosar som får fiska harr >:(;) ;D

Mvh.

Publicerat

Grattis ni alla som får fiska,själv rattar jag bussjävlar :-

Publicerat
Grattis ni alla som får fiska,själv rattar jag bussjävlar :-
tack  ;)
  • 1 month later...
Publicerat

Så nu är jakten lagt åt sidan  ;) ....för nu är fisket igång !  :D

Fick idag min första firre för året...en drygt 3 kilos öring. :) ...som kommer att grillas till kvällen...Gott ,goti,gott,gott !!!  :P

post-438-1186404992_thumb.jpg

Publicerat
Så nu är jakten laggt åt sidan  ;) ....för nu är fisket igång !  :D

Fick idag min första firre för året...en drygt 3 kilos öring. :) ...som kommer att grillas till kvällen...Gott ,goti,gott,gott !!!  :P

:o :o :o Imponerande :o :o :o

Publicerat

Grattis till den fina firren. ska väl ut nån gång i veckan men ikväll är pangande som gäller o morgon husvisning.

Publicerat

Grattis till den fina öringen!  ;D Vad fick du den på?

Publicerat

Grattis foxkiller! En verkligt stilg firre. :D Kommer säkert att smaka bra till middag. :D

Publicerat

En stadig bit grattis ;D

Mvh.

Publicerat

Hmm.. ;D ;D ;D En yrkesfiskare som fick sin första fisk för året...fishing.gif

Publicerat

Trollforsen på söndag blir det, öring och harr fiske och på flugspö såklart.

mvh

Publicerat
Hmm.. ;D ;D ;D En yrkesfiskare som fick sin första fisk för året...fishing.gif
Yrkersfisket är "laggt på hyllan" för tillfället  :- pga dom jä*** begränsningar som gör så att man inte längte kan leva på fisket.  >:(

Nu är det hobbyfiske som gäller tills det blir bättre tider. ;)

Publicerat
Yrkersfisket är "laggt på hyllan" för tillfället  :- pga dom jä*** begränsningar som gör så att man inte längte kan leva på fisket.  >:(

Nu är det hobbyfiske som gäller tills det blir bättre tider. ;)

Ajj.fan är det så illa menar du...????

I så fall är det ju i närmaste katastrof !!!!!!!

Satan i gatan ...så illa trodde jag inte att det var..?? Hur får du pengar till brödet nu då ????

Publicerat

Jag fick en ganska fin gädda på nästan 12 kilo på 0.12 lina och ul-utrustning :) Den var 92 cm lång...

gadda.jpg

Publicerat
Jag fick en ganska fin gädda på nästan 12 kilo på 0.12 lina och ul-utrustning :) Den var 92 cm lång...

gadda.jpg

Grattis Dahla! Äntligen en gädda som gör stjäl för namnet och kort och tjock var den också. Östersjögädda som levt på strömming ??? :D

Publicerat

Hoo vilket as till gädda grattis till den fina fisken kanon på så lätta gregor

Mvh.

Publicerat
Östersjögädda som levt på strömming ??? :D

Nej, jag tog den i Mälaren :)

Publicerat

Tänkte precis skriva nåt om gäddans buk och färg då den inte alls ser ut som en strömmingsgädda !!

Att den är tagen i Mälaren gör saken ännu mer intressant.. Stort grattis ;D

Fan vilken tunn lina....... ;D

Har själv tagit ett par i den kalibern,dock med grövre lina 8)

Publicerat

Okej, men den ser ju att ha mått gott för så kort och fet som den är. :D Dom brukar ju vara längre i den där viktklassen annars. :D

Publicerat
Okej, men den ser ju att ha mått gott för så kort och fet som den är. :D Dom brukar ju vara längre i den där viktklassen annars. :D

Isjonsson..jag håller inte alls med dej ang.buken på gäddan att den skulle se ut som en "strömmingsgädda"

Jag har massor av fotografier på strömmingsgäddor på över 10 kg och däröver,tyvärr dock på vanliga bilder som papper och dia >:( Annars hade jag lagt in bilder för jämförelse..

Strömmingsgäddorna från Trosa skärgård (det är det jag jämför med) Uppvisar betydligt fetare buk,samt en gulare färg.

Som ett exempel har jag bilder i min ägo där dessa gäddor mer eller mindre ser groteskt feta ut runt buken,för att inte säja absurt runda om magen !!

Nåja,alla har vi våra olika sätt att se på saken.

Som parentes fick jag en gädda en gång som vägde strax över 10 kg i en insjö..den var smal som en stör !! Minns inte hur lång den var..men den var jättelång !! Hade denna gädda varit en gädda som tuggat strömming med sin då trinda buk hade vikten på den gäddan varit i rekordklass ;D

Publicerat
Isjonsson..jag håller inte alls med dej ang.buken på gäddan att den skulle se ut som en "strömmingsgädda"

Jag har massor av fotografier på strömmingsgäddor på över 10 kg och däröver,tyvärr dock på vanliga bilder som papper och dia >:( Annars hade jag lagt in bilder för jämförelse..

Strömmingsgäddorna från Trosa skärgård (det är det jag jämför med) Uppvisar betydligt fetare buk,samt en gulare färg.

Som ett exempel har jag bilder i min ägo där dessa gäddor mer eller mindre ser groteskt feta ut runt buken,för att inte säja absurt runda om magen !!

Nåja,alla har vi våra olika sätt att se på saken.

Som parentes fick jag en gädda en gång som vägde strax över 10 kg i en insjö..den var smal som en stör !! Minns inte hur lång den var..men den var jättelång !! Hade denna gädda varit en gädda som tuggat strömming med sin då trinda buk hade vikten på den gäddan varit i rekordklass ;D

Den är då kortare än en normal insjögädda i samma viktklass hemifrån Huskvarnatrakten. Där hade den varit över metern lång. Jag har sett korta feta strömmingsgäddor och vet hur dom ser ut. ;D