Publicerat Juli 3, 201213 yr Folk kan få punka på samma ställe... Jaha och det har exakt vad med saken att göra?
Publicerat Juli 3, 201213 yr Jaha och det har exakt vad med saken att göra? Med millgards intelligenta kommentar är det ju lika omöjligt att det skulle ske en viltolycka på platsen, APU-nörden blev ju inte påkörd, så va fan skulle han stanna där för?
Publicerat Juli 3, 201213 yr Det var en extrem upphetsning för att nån snubbe stannat på fel ställe för att laga ett viltstängsel. För att minimera faran för andra drog han på saftblandaren, som då var olagliga. Klantigt, även om jag inte vet hur långt han körde av vägbanan eller om bilen stod mitt i vägen. Viss skillnad när det gäller framkallandet av fara. Den enorma upprördheten rör ju inte detta utan det rör uppenbarligen det faktum att snubben har med APU att göra, men det är ju helt irrelevant i sammanhanget. Han kanske är kommunist också, vad vet jag.
Publicerat Juli 3, 201213 yr Det var en extrem upphetsning för att nån snubbe stannat på fel ställe för att laga ett viltstängsel. För att minimera faran för andra drog han på saftblandaren, som då var olagliga. Klantigt, även om jag inte vet hur långt han körde av vägbanan eller om bilen stod mitt i vägen. Viss skillnad när det gäller framkallandet av fara. Den enorma upprördheten rör ju inte detta utan det rör uppenbarligen det faktum att snubben har med APU att göra, men det är ju helt irrelevant i sammanhanget. Han kanske är kommunist också, vad vet jag. det är väl det de flesta har skrivit, eller?
Publicerat Juli 3, 201213 yr Det spelar ingen roll om det hade varit APU, SJF, JRF, SRF, SNF eller GUD. Beter man sig som en idiot och tror att man står över lagen så ska man böter och skit få. Frågan kvarstår fortfarande Mille
Publicerat Juli 3, 201213 yr Det var väl det där med "tro man står över lagen" för att man stannar och lagar ett viltstängsel... Det var en bra gärning i stort, även om vissa delar förtjänar kritik. Och det fick de ju också.
Publicerat Juli 3, 201213 yr Författare Sen är det ju lite roligt hur man hanterar detta med att bli påkommen.. Förneka brott och hävda nödvärn?? Detta då efter att ha konsulterat någon i ämnet skolad vän
Publicerat Juli 3, 201213 yr Det råder väl delade meningar om det är en bra gärning eller inte, tanken i sig är god men vem tar ansvaret för att arbetet utförs på ett korrekt sätt? Samtidigt så försvårar det ju för de som ska reparera stängslet på riktigt om det finns en lagning som gör att felet är svårare att se. Sen så handlar ju inte frågan ett jäkla dugg om att han lagade viltstängsel eller inte, han stannade på en motorväg och använde en olaglig saftblandare på bilen. Kan du inte bara svara på frågan hur du kan jämställa en punktering (en omständighet du inte själv styr över) med en medveten (förbjuden) handling som utsätter andra fara?
Publicerat Juli 3, 201213 yr Det var väl det där med "tro man står över lagen" för att man stannar och lagar ett viltstängsel... Det var en bra gärning i stort, även om vissa delar förtjänar kritik. Och det fick de ju också. Min uppfattning Stefan är att du inte helt inser vad APU är, vi, i form av samhället och rättstaten accepterar inte medborgargarden i någon form eller skepnad, särskilt inte med paramilitära inslag, egna uniformer och ett helt enkelt fantastiskt och oförnekat förakt för andras rättigheter och gällande lagstiftning, de har fn gått rakt in hemma på tomten hos folk och därefter påstått att den och den har olagliga vargfällor i aktivt bruk i polisanmälan, att det sedan är frågan om igenslagna grävlingfällor som står under pressenning är helt irrelevant för dem. Med andra ord, de är väldigt, väldigt obehagliga som organisation. Det är i egenskap av medlem i APU som detta gjordes inte, som den goda samariten. /CHristian
Publicerat Juli 3, 201213 yr Jag skall erkänna att jag undvikit att undersöka APU i det mesta - klart verkar vara att de är tomtar - även om jag har svårt att se kopplingen i detta fall...
Publicerat Juli 3, 201213 yr De använder de hål i viltstängslet som faktiskt kom att öka i antal ganska påtagligt längs E18 efter deras tillskapande (oklart vem det är som tar upp hålen, utöver att jag vet om två platser där det är ungdomar som skall till bussen) som en grund för att beslå "dem" med att det sker illegal jakt på varg i området, där E18 är en fälla och det har betats med villebråd på vägen, (kan inte vara frågan om trafikdödat vilt), det ger APU rätt att "försvara" vargarna genom att ta sig rätten att använda blåljus och stanna på motorvägen. I media har de fått samma goda medhåll som du gav dem ovan, duktiga som gör något, osv. Dem som har haft oturen att träffa på APU eller haft dem på sin jaktmark har inte samma förlåtande syn. De anmäler allt och alla för de mest befängda påstådda brott som kan härledas till vargar. /Christian
Publicerat Juli 3, 201213 yr Dessutom börjar det väckas misstankar om att de har kontakt med de allra värsta vargfanatiker i form av P.T.P och WAS. http://www.jaktojagare.se/aktuellt/apu-samarbetar-med-ptp
Publicerat Juli 3, 201213 yr Var in till the big city östersund i dag När jag kommer åkandes efter sträckan som är inom mitt trafikeftersöks område så står- Det två privat gubbar o lagar ett grindhål .. till viltstängsel" bilarna står vid vägkanten inga varning triangel ingenting!!! Då kom första tanken efter att läst denna tråd APU ,, :sad: ??????? Nej svaret är att dom fått uppdraget av svevia men har inte förstånd Eller vetskapen ang detta med att ställa fordon efter E14,,, några APURAE Såg dom inte ut att vara såg ju trevliga ut,, ja ungefär som jag
Publicerat Juli 5, 201213 yr Det är obehagligt med människor som anser sig stå över lagen. Handlar det om medborgargarden eller liknande är det sju resor värre. För vad är nästa steg? Och hur lång tid tar det innan vi ser de första lynchningarna?
Publicerat Juli 5, 201213 yr Det är obehagligt med människor som anser sig stå över lagen. Handlar det om medborgargarden eller liknande är det sju resor värre. För vad är nästa steg? Och hur lång tid tar det innan vi ser de första lynchningarna? Och speciellt när medborgargardet i fråga är befolkat av aktiva poliser, militärer och väktare...jävligt obehagligt faktiskt.
Publicerat Juli 5, 201213 yr Jag skulle tom vilja säga att förekomsten av polis o militär är en gemensam nämnare för flera av de mest urspårade medborgargardena om man kollar lite historia. Det och att de började vällovligt eller i alla fall harmlöst...