Publicerat December 22, 201213 yr Om tvivel råder kan jag scanna sidan i normas katalog Personligen föredrar jag att läsa om dina och andras erfarenheter av olika laddningar och kulor i 6,5
Publicerat December 22, 201213 yr Ehhh, JOPE!!!!!!!!!!!! 850m/s gjorde den då enligt asken! Vulcan 9g skulle också enligt asken gjort 870m/s. Men mycket riktigt, (från 1996 tror jag) den nya laddningen håller inte klass 1 enligt asken men som jag skrev tidigare, det viktiga är vad kulan gör i DIN bössa. norma eller för den dela annan tillverkare lär gå fria om det skulle bli juridiskt. Glömde att det var den gamla asken,,så det är helt riktigt. Tänkte på nya asken. O även normas hemsida. Sen om man vill köra klass 2 ammo när det finns bra klass 1, så är det upp till var o en.
Publicerat December 26, 201213 yr Finns en annan bra kula o det ör northfork kulan.. använder den själv och den gör vad den ska o lite till...