Publicerat Juli 5, 201213 yr Nu har beslutet över tilldelningen för Norrbotten kommit och det blev en höjning med 18 nallar till 90. Ett bra beslut. :thumbsup: http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6474129 :smile: :smile:
Publicerat Juli 5, 201213 yr 52 i Dalarna. Varav högst 13 björnhonor får skjutas. http://www.lansstyrelsen.se/DALARNA/SV/DJUR-OCH-NATUR/JAKT-OCH-VILT/LICENSJAKT/Pages/bjornjakt-2012.aspx
Publicerat Juli 7, 201213 yr Nu har beslutet över tilldelningen för Norrbotten kommit och det blev en höjning med 18 nallar till 90. Ett bra beslut. :thumbsup: http://www.kuriren.n...ticleid=6474129 :smile: :smile: Här i Jämtland är det mer eller mindre som vanligt. På södra området får dom skjuta 45st, för tredje året i rad. På norra området får vi 35st. En sänkning med 10st från dom två senaste åren. P.g.a att 22st sköts under skyddsjakt på våren. Så i år kommer det gå ännu fortare än vanligt att fylla kvoten på norra...
Publicerat Juli 7, 201213 yr Författare Här i Jämtland är det mer eller mindre som vanligt. På södra området får dom skjuta 45st, för tredje året i rad. På norra området får vi 35st. En sänkning med 10st från dom två senaste åren. P.g.a att 22st sköts under skyddsjakt på våren. Så i år kommer det gå ännu fortare än vanligt att fylla kvoten på norra... Ska jag räkna med skyddsjakten så får vi skjuta 118 st. Alltså 28 st på skyddsjakt och det är ingen dålig tilldelning. Dom som har lidit mest här uppe är samerna. Läser du länken nedan så förstår du. http://bjornpredation.blogspot.se/
Publicerat Juli 7, 201213 yr Det blir hårt Jhonson att fälla alla dom nallarna, ni kanske behöver lite hjälp med dom?
Publicerat Juli 7, 201213 yr Författare Det blir hårt Jhonson att fälla alla dom nallarna, ni kanske behöver lite hjälp med dom? Har du en jäkligt bra hund-ar så kanske du kan få komma upp.
Publicerat Juli 7, 201213 yr Fasen tänkt om man kunde få jaga björn nån gång skulle vara spännande..jag som bara skakar av att komma nära en grävling som hunden ställt hehe
Publicerat Juli 8, 201213 yr Har du en jäkligt bra hund-ar så kanske du kan få komma upp. ska kolla om jag kan skaka fram en hund .....
Publicerat Juli 8, 201213 yr Har du en jäkligt bra hund-ar så kanske du kan få komma upp. blir vsäterbotten för mig o kompisen, vi kommer ha 2 am-foxar, en jämte o han jagar bara björn/gris. samt min ung laika/karelare.
Publicerat Juli 8, 201213 yr Författare ska kolla om jag kan skaka fram en hund ..... Trots att vi har flera iden på marken och på grannmarkerna runt om så har vi då ingen stationär björn på marken. Vi har inte haft en björnobs under älgjakten på mina 23 år här. 2-3 misstänkta men inte så att vi kan bevisa att nalle ha varit där.
Publicerat Juli 8, 201213 yr Författare blir vsäterbotten för mig o kompisen, vi kommer ha 2 am-foxar, en jämte o han jagar bara björn/gris. samt min ung laika/karelare. Kul!
Publicerat Juli 8, 201213 yr ja visst, är vi runt Kalix trakterna så hör ja av mig får du bjuda på kaffe
Publicerat Juli 8, 201213 yr Författare ja visst, är vi runt Kalix trakterna så hör ja av mig får du bjuda på kaffe Ja visst kan jag göra det. Är du handelsresande i björnjakt så att du mycket väl kan vara här runt bygden? Isf kan jag se vad jag kan ordna med. Välkomna!
Publicerat Juli 8, 201213 yr jo han o en till kompis va upp förra året o lyckades fixa ihop så han ha 100000ha att jaga nalla å till hösten o ja kommer vara flyttbar så har ni björn runt är de bara höra av er så kommer ja
Publicerat Juli 8, 201213 yr Författare jo han o en till kompis va upp förra året o lyckades fixa ihop så han ha 100000ha att jaga nalla å till hösten o ja kommer vara flyttbar så har ni björn runt är de bara höra av er så kommer ja Ok! Då är det väl bara att man hänger ut några burkar med surströmming i lite träd här och där så att dom är inne på marken tills den 21/8. Det har pratats om ett rovdjursjaktkort med grannlagen men än har dom inte kommit till skott. Där rör det sig om ca. 25 000 ha och det är väl inte dåligt isf om det skulle bli av. Gå upp i Galleri och titta på filmer och fototävlingar så hittar du 3 filmer som Niclas L har lagt in åt mig, för jag kunde inte göra det själv ifrån min dator. "En av våra kompisar.....
Publicerat Juli 9, 201213 yr Har du en jäkligt bra hund-ar så kanske du kan få komma upp. Nja, hund har vi men ännu har ingen björn ramlat för den, dock har den haft björnkontakt och är intresserad, den har gått en säsong. Har även en unghund som planeras för björn om hon visar intresse.
Publicerat Juli 10, 201213 yr Författare Nja, hund har vi men ännu har ingen björn ramlat för den, dock har den haft björnkontakt och är intresserad, den har gått en säsong. Har även en unghund som planeras för björn om hon visar intresse. Ok!
Publicerat Juli 10, 201213 yr Ska upp en sväng till Härjedalen en vecka och testa på björnjakt i Sverige. Har dock inga större förväntningar förutom att få jaga på nya marker och förhoppningsvis få en trevlig semestervecka
Publicerat Juli 15, 201213 yr 48 för oss i Gävleborg, ska bli riktigt roligt! Hundarna är laddade jag med så klart
Publicerat Juli 15, 201213 yr 48 för oss i Gävleborg, ska bli riktigt roligt! Hundarna är laddade jag med så klart Max 13 honor var det va ?!