Publicerat September 3, 201213 yr Hemma en sväng efter 2 veckor i björnskogen, inte haft mycket jakter då det verkar som björnarna rör sig lite dåligt av någon anledning. Men 2st björnar har det blivit hitils. Varav en jag fick skjuta själv och den andra skjöt en kompis. Nu blir det vila ett par dagar och ompackning innan bilen rullar igen. Skit jakt på er alla. Grattis! det var en fin hund du har där
Publicerat September 3, 201213 yr Hemma en sväng efter 2 veckor i björnskogen, inte haft mycket jakter då det verkar som björnarna rör sig lite dåligt av någon anledning. Men 2st björnar har det blivit hitils. Varav en jag fick skjuta själv och den andra skjöt en kompis. Nu blir det vila ett par dagar och ompackning innan bilen rullar igen. Skit jakt på er alla. Grattis
Publicerat September 5, 201213 yr Detta är en populär post. Den 29 augusti fick min lille Pilo sig en liten nalle.. Det allra roligaste i det hela är att både jag och sambon alltid hävdat att Pilo aldrig någonsin skulle skälla björn, han är alldeles för mycket älghund för det... Och nu har han haft två bra björnarbeten efter björnen han fick också...
Publicerat September 5, 201213 yr Den 29 augusti fick min lille Pilo sig en liten nalle.. Det allra roligaste i det hela är att både jag och sambon alltid hävdat att Pilo aldrig någonsin skulle skälla björn, han är alldeles för mycket älghund för det... Och nu har han haft två bra björnarbeten efter björnen han fick också... Grattis!!
Publicerat September 6, 201213 yr Författare Den 29 augusti fick min lille Pilo sig en liten nalle.. Det allra roligaste i det hela är att både jag och sambon alltid hävdat att Pilo aldrig någonsin skulle skälla björn, han är alldeles för mycket älghund för det... Och nu har han haft två bra björnarbeten efter björnen han fick också... Grattis Annis! Hälsa skytten! 14 nallar fällda och en påskjuten i BD.
Publicerat September 10, 201213 yr Författare Björn skjuten i Töre, Kalix kommun. http://www.kuriren.n...ticleid=6539658 Grattis till skytten.
Publicerat September 10, 201213 yr Författare Ytterligare en fälld inom kommungränserna men vet ej var. Tot. 24 skjutna av 90.
Publicerat September 11, 201213 yr Detta är en populär post. Minskade ner björn stammen lite idag med en liten en på 50 kg.. Rätt skönt att blåsa ur 9,3an efter en längre tids vilt torka:D Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat September 11, 201213 yr Minskade ner björn stammen lite idag med en liten en på 50 kg.. Rätt skönt att blåsa ur 9,3an efter en längre tids vilt torka:D Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2 Han vägde väl 51kg innan du blåste ur han med 9,3an Grattis
Publicerat September 11, 201213 yr Författare Minskade ner björn stammen lite idag med en liten en på 50 kg.. Rätt skönt att blåsa ur 9,3an efter en längre tids vilt torka:D Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2 Grattis till lillen!
Publicerat September 11, 201213 yr Rätt skönt att det går bra ibland när det har varit en del motgångar inom jakten.. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat September 11, 201213 yr Författare Rätt skönt att det går bra ibland när det har varit en del motgångar inom jakten.. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2 Ja visst är det det! Vad har det varit för motgångar då? Hos oss springer älgarna delvis andra vägar än vad dom har gjort förut och allt annat möjligt och sedan har vi lite mindre med älg än vad vi brukar ha.
Publicerat September 11, 201213 yr Nja jag har som jagat 20 jakt dagar sen 21 aug.. Har väl sett en älg och varit nära björn ett flertal ggr... Älg har det varit tomt på 17 släpp efter älg har det resulterat i ett upptag på marken.. Björnjakten har varit bättre med många halvchanser osv .. Listan kan göras rätt lång:mellow: Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat September 12, 201213 yr Grattis! Bluetick? Grund. de är en old english coonhound Gratts till alla björnar ni som lyckats stå ivägen
Publicerat September 12, 201213 yr Björn hona skjuten norr om Boden efter Ljusåvägen. Grattis till grannjaktlaget Sörbyn
Publicerat September 12, 201213 yr Författare Björn hona skjuten norr om Boden efter Ljusåvägen. Grattis till grannjaktlaget Sörbyn Gott att dom fick en!