Publicerat Augusti 9, 201213 yr Funkar bra än så länge.. Verkar käka en del batteri, men är inte säker på laddningen då jag satte i det, så jag låter det var osagt. Skulle tro den sprider för stort för ankor. Skulle väl gå och sänka motorhastigheten för kortare spridning enligt manualen...
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Tycker den är lite lik "galten" spridaren i utseendet... Det var ett riktigt skit. Köpte tre förra hösten och vi fick plocka ner alla tre innan vintern va slut för dom keckade ur..
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Skulle väl gå och sänka motorhastigheten för kortare spridning enligt manualen... Manualen? Trodde det var emballage...
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Manualen? Trodde det var emballage... http://biltema.se/Documents/manualer/48/48-826_man.pdf där står att det finns tre hastigheter ivartfall!
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Författare Är nöjd med biltemas spridare så här långt iaf, det stämmer att det finns tre hastigheter tror det var 50%-75%-100%
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Om nu någon vill veta så är det dem här som tillverkar dem http://www.mtt-tech.com/production.php?type=hunting-feeder De kostar från 23-36 USD/st + frakt när jag pratade med dem för typ 1½ år sedan?
Publicerat September 11, 201213 yr Observera! Denna spridare är INTE avsedd för så många här på forumet... Läs sid 3, punkt 2, 1:a meningen under Varning... http://www.biltema.se/Documents/manualer/48/48-826_man.pdf
Publicerat September 11, 201213 yr Observera! Denna spridare är INTE avsedd för så många här på forumet... Läs sid 3, punkt 2, 1:a meningen under Varning... http://www.biltema.s.../48-826_man.pdf låter som du har upptäckt det av egen erfarenhet ??
Publicerat September 11, 201213 yr låter som du har upptäckt det av egen erfarenhet ?? Tyvärr kan vi inte bilda klubb och om så vore fallet så skulle jag nog inte vara så dum att jag skröt om det här iaf... Spridarn är på plats och fungerar och jag är oskadd.
Publicerat September 11, 201213 yr Tyvärr kan vi inte bilda klubb och om så vore fallet så skulle jag nog inte vara så dum att jag skröt om det här iaf... Spridarn är på plats och fungerar och jag är oskadd. jag har inte hamlat i den klubben än då jag bara har packat upp den en sväng
Publicerat September 15, 201213 yr Min har suttit uppe ett bra tag nu o den är bättre än både american hunter o remington som var rent skit,alla var 12v.Jag kör min på 50% effekt och det går kanon.
Publicerat Augusti 4, 201312 yr Min har suttit uppe ett bra tag nu o den är bättre än både american hunter o remington som var rent skit,alla var 12v.Jag kör min på 50% effekt och det går kanon. Hur långt sprider den på 50%? Jag är sugen på att skaffa en för utfodring av änder så den får ju inte skicka iväg fodret allt för långt.
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Hur långt sprider den på 50%? Jag är sugen på att skaffa en för utfodring av änder så den får ju inte skicka iväg fodret allt för långt. Ett annat sätt att reglera kastlängd är att sänka spridarplattan, men då måste du även gå ner i tid då den sprider mer men kortare.
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Nu så här ett år efter att tråden skapades vore det kul att få en recension av de som köpte biltemaspridaren då det begav sig.
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Spridaren är helt värdelös Skjuter majskorn så det smäller i trädstammarna trots sänkt effekt till 50%, klarar snö och mög i ur och skur. Värst är att man måste ladda batteriet... *IRONI* Är helnöjd. Möjligen lite knasig konstruktion vad gäller gallret runt propellern, men då de är "billiga" vågade man modifiera utan att behöva oroa sig för att bli bankrupt om något gick i sönder. Fick ladda batteriet i vintras då kylan tog ut sin rätt. /M
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Spridaren är helt värdelös Skjuter majskorn så det smäller i trädstammarna trots sänkt effekt till 50%, klarar snö och mög i ur och skur. Värst är att man måste ladda batteriet... *IRONI* Är helnöjd. Möjligen lite knasig konstruktion vad gäller gallret runt propellern, men då de är "billiga" vågade man modifiera utan att behöva oroa sig för att bli bankrupt om något gick i sönder. Fick ladda batteriet i vintras då kylan tog ut sin rätt. /M Hej M er det et vanligt 12v 7,2amp du bruger ved du hvorlænge sådan et kan holde? har ikke solpanel så jeg må lade dem op igen til næste skif mvhkalle dk.
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Även här tuffar spridarna på. Nu kommer min Biltemaköpta spridare att fortsätta vara kvar i jaktlaget och jag hoppar av. Men jag kommer inte tveka att köpa biltema spridare igen den dagen en ny åtel på en ny mark skall fixas till. Den har fungerat bra som sagt Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat September 8, 201312 yr Skriver som längre upp i tråden, vad använder ni för batteri i era spridare?
Publicerat September 8, 201312 yr Min biltema spridare har vart igång sedan 4 april och har funkat hur bra som helst hittills. Har laddat batteriet en gång och kör på det som biltema rekommenderar. Hastigheten är på 50% och den sprider i 5 sek sedan 2 månader tillbaka. Men kommer nog öka lite mer spridning till vintern.
Publicerat September 9, 201312 yr Är inne på andra året nu kompleterad med en biltema solpanel så behöver man inte bry sig. Aldrig haffte en bättre än den .
Publicerat September 9, 201312 yr Pratade med folket på Biltemas monter på Elmia, de hade 85% marknadsandel. Förmodligen av en anledning.
Publicerat September 9, 201312 yr Är inne på andra året nu kompleterad med en biltema solpanel så behöver man inte bry sig. Aldrig haffte en bättre än den . Är det den här du kör med http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/12-Volt/Solcellspanel-31631/