Publicerat September 9, 201312 yr År det någon som har koll på hur mycket det skiljer i fodermängd om man kör på 100% eller 50% varvtal under samma tid med Biltemas spridare? Är det en fördel att sprida över en större yta, 100%, eller ska man ha fodret på en mindre yta, 50%? Kör på 100% nu och majsen hamnar väl över en yta med ca 12 meters radie. (ca450 m2)
Publicerat September 10, 201312 yr Har sex st upp som fungerar klanderfritt. Dock finns ett problem. Bygger du något för klen ställning kan grisarna gunga den och majsen trillar lätt igenom spridaren. Sen har du en tömd tunna på några dagar... men bygger man bara rejält så är det inga problem!
Publicerat Augusti 10, 20169 yr Har strul med spridaren, är det någon som vet vad det är för säkring som sitter i (min sitter några mil bort)?
Publicerat Augusti 10, 20169 yr på min är det glassäkring som det står F8AL250v kan vara 2,50v men ser ingen kommatecken (gammal å gaggig och liten text tanten fick dubbelkolla)
Publicerat Augusti 10, 20169 yr F = fast, 8A 8 ampere L ? 250v = 250 volt Så en snabb 8A glassäkring borde fungera
Publicerat Augusti 10, 20169 yr Har en med trasig säkring och ska till Clas Olson och köpa imorgon, tycker att 6x32 säkringar ser rätt ut. Lyckades förlägga den trasiga men ur minnet känns det som rätt storlek. Dock får det bli 10A eftersom 8 inte finns. http://www.clasohlson.com/se/Glasrörssäkring-6x32,-snabb/Pr120898001 Passar det inte så mekar jag i en ny säkringshållare för flatstiftssäkringar istället. Kostar 29 spänn + 2 crimphylsor. Sen kan man gå till macken och köpa säkringar när det kniper.