Publicerat Juli 16, 201214 yr Ska köpa gsm pejl nu i dagarna tänkte jag, har lite beslutsångest angående vad jag ska välja. Valet står då mellan tracker G500 elr swepoint. borde finnas några här som kan ge mig lite vägledning... Min lilla enkla hjärna är ganska ointresserad av teknik, så det får gärna fungera smärtfritt. Har en Samsung x-cover samt en gayphone 4s som skall användas, vad jag har hört så fungerar int iPhone till dessa pejlar? Kom gärna med förslag.........
Publicerat Juli 16, 201214 yr Går oxå i samma funderingar. Men har dock redan bestämt mig. Det blir den nya G500:an från Tracker. De har ju kommit ut med en Android-version nu oxå för programvaran. Men själv kommer jag att uttnyttja min gamla E52:a så jag hålls därför oxå med Trackern. Sen när det behövs så tror jag det blir en X-cover till följande.
Publicerat Juli 16, 201214 yr Författare Ja G500 verkar riktigt intressant, swepointen oxå tyvärr, sen e det ju bra support man söker, iaf jag.. X-covern har jag egentligen inte ett skit för, stänger av sig själv och jävlas, men den e riktigt stryktålig.
Publicerat Juli 16, 201214 yr Ja G500 verkar riktigt intressant, swepointen oxå tyvärr, sen e det ju bra support man söker, iaf jag.. X-covern har jag egentligen inte ett skit för, stänger av sig själv och jävlas, men den e riktigt stryktålig. Ja, har hört att de kan ha sådanna knyckar, väntar då hellre ser om det blir bättre. Sen om Swepoint, har jag aldrig sett en hos nån på jakt, men vissa snackar om deras GSM-antenn som en svag punkt. Trackern igen haft andra problem. Men var själv van med dem sedan tidigare, åså ville jag ha chansen att använda halsbandet i en väst. Det är väl stora skillnaden hos dessa två. Trackern har allt i ett, medans swepointen har en skilld gps-del på halsbandet.
Publicerat Juli 16, 201214 yr Hej Har kört med DooGps några säsongen nu och den nya versionen för Android funkar riktigt bra. Ska testa i höst med min HTC one X, Povat lite hemma och det är ett jädra klipp på nedladdning av kartor osv. Använde en Motorola Defy förra säsongen och den funkade bra men inte lika snabb som HTC. Har bytt antenn en gång på halsbandet och då har jag ändå en stor Jämte som inte skyr några hinder eller tätningar så det tycker jag inte är något stort problem.
Publicerat Juli 16, 201214 yr Författare Jo jag var inne på samma tanke själv, att kunna använda väst, då är ju trackern enda alternativet. Sen hållbarheten är väl nog så viktigt när man har så kallat "grytstövare".... Nåväl, blir nog nöjd vad jag än köper, båda pejlarna är ju välprövade så.
Publicerat Juli 20, 201214 yr Jag skickade ett mail till Tracker i början av veckan för att fråga om dom planerar att komma med en programvara till Iphone. Jag har fortfarande inte fått något svar! Tycker det var lite dåligt. Dom kan ju ha semester eller liknande men då borde dom ha det kopplat så att det omgående kommer ett returmail med den infon tycker jag. Jag köpte en Astro 320 förra veckan och den funkar riktigt fint! Har testat den ut till 4,8 km med god täckning Men jag skulle vilja kompletera med en riktig telefonpejl på samma halsband.
Publicerat Juli 21, 201214 yr Jag köpte en Astro 320 förra veckan och den funkar riktigt fint! Har testat den ut till 4,8 km med god täckning Men jag skulle vilja kompletera med en riktig telefonpejl på samma halsband. Vad har du för antenn då? har oxå köpt en 320 nyligen och den börjar tappa efter 1,5 km och tappar helt efter 2,5 km. Jag har G400 och är väldigt nöjd med den, håller med om att deras support är ganska seg, tyvärr. Har provat TH3 i android oxå, verkar vara riktigt bra och betydligt snabbare än min gamla TH2 och samsung. Har aldrig provat swepoint så kan inte uttala mig, men är så nöjd med trackern att jag inte skulle byta till en swepoint iaf. Det är mina korvören
Publicerat Juli 21, 201214 yr Verkar tyvärr att Garmin har samma ojämna kvalitet på de nya 320 som den gamla 220. Vid ett jaktprov hade vi 3 st. 220 igång mot samma halsband och det skillde över 2 km i räckvidd mellan apparaterna. Vilket jag tycker är kass, det borde gå och trimma dom mer likvärdigt!!!
Publicerat Juli 21, 201214 yr Vad har du för antenn då? har oxå köpt en 320 nyligen och den börjar tappa efter 1,5 km och tappar helt efter 2,5 km. Jag har G400 och är väldigt nöjd med den, håller med om att deras support är ganska seg, tyvärr. Har provat TH3 i android oxå, verkar vara riktigt bra och betydligt snabbare än min gamla TH2 och samsung. Har aldrig provat swepoint så kan inte uttala mig, men är så nöjd med trackern att jag inte skulle byta till en swepoint iaf. Det är mina korvören Det var med den långa antennen som följer med. Men det var i relativt öppet landskap med viss höjdskillnad. jag var lite högre än sändaren som låg ute i min trädgård. Jag tappade täckningen helt redan vid 1,9 när jag var nere i en rejäl svacka med ett litet berg i mellan.
Publicerat Juli 25, 201214 yr Fortfarande inget svar från Tracker! Får väll skicka samma mail till Swepoint o se om dom svarar...
Publicerat Juli 27, 201214 yr Vad har du för antenn då? har oxå köpt en 320 nyligen och den börjar tappa efter 1,5 km och tappar helt efter 2,5 km. Jag har G400 och är väldigt nöjd med den, håller med om att deras support är ganska seg, tyvärr. Har provat TH3 i android oxå, verkar vara riktigt bra och betydligt snabbare än min gamla TH2 och samsung. Har aldrig provat swepoint så kan inte uttala mig, men är så nöjd med trackern att jag inte skulle byta till en swepoint iaf. Det är mina korvören Jag har en helt annan syn på deras support, skickade ett mail till en kille som svarade på en gång sen har han svarat inom en timme varje gång jag skickade. Jävligt trevlig och hjälpsam sen efter nån dag så ringde nya chefen på tracker sverige och frågade om jag hade fått hjälp med allt. Han var jävligt trevlig och hjälpsam han med. Summasumarum så kan jag säga att tracker har den bästa support jag någonsin har talat med, alla kategorier. Ante
Publicerat Juli 27, 201214 yr Jag har en helt annan syn på deras support, skickade ett mail till en kille som svarade på en gång sen har han svarat inom en timme varje gång jag skickade. Jävligt trevlig och hjälpsam sen efter nån dag så ringde nya chefen på tracker sverige och frågade om jag hade fått hjälp med allt. Han var jävligt trevlig och hjälpsam han med. Summasumarum så kan jag säga att tracker har den bästa support jag någonsin har talat med, alla kategorier. Ante Kan du skicka mig den mailadressen du skickade till? Jag har fortfarande inte fått något svar från Tracker. Swepoint svarade igår men fick inte svar på frågon om dom planerar att utveckla en programvara till Iphone... Och sen har jag inte fått något mer svar.
Publicerat Juli 27, 201214 yr Jag har en helt annan syn på deras support, skickade ett mail till en kille som svarade på en gång sen har han svarat inom en timme varje gång jag skickade. Jävligt trevlig och hjälpsam sen efter nån dag så ringde nya chefen på tracker sverige och frågade om jag hade fått hjälp med allt. Han var jävligt trevlig och hjälpsam han med. Summasumarum så kan jag säga att tracker har den bästa support jag någonsin har talat med, alla kategorier. Ante Den största fördelen är tycker jag att man nästan aldrig behöver kontakta dem:-) Det är bar typ när man byter telefon... Rine
Publicerat Juli 28, 201214 yr Tror inte den kommer komma till ifåne då kostnader lär vara så stora för så få användare..Den är väl inte känd för klara sig bra utan för betong och asfalt för delen heller dåligt batteri på köpet...
Publicerat Juli 29, 201214 yr Jag har haft iphone i ca 4 år. först en 3Gs och nu en 4s. Att dom inte skulle klara sig utanför betonen kan iaf inte jag hålla med om. Med ett lämpligt skal så blir dom väldigt tåliga. Jag har till o med råkat tappa min 4s i toaletten (på något klantigt sätt) men den funkar lika bra för det. Batteritiden kan jag hålla med om. Men laddar man den var dag så ser jag inte problemet. Finns ju dessutom skal med extra batteri och en 12v USB adapter är ju nästan gratis på biltema... på tal om dåliga telefoner så ska jag iaf aldrig skaffa en HTC! Xet hade en sådan och efter en helt vanlig vinterpromenad med hundarna tå sprack hela skärmen. Sen kanske jag är insnöad på iphone bara för att jag har det men jag tycker helt klart att deras menyer är fan så mkt smidigare än Android. Och försäljningssifrorna talar väll ganska mkt för att iphone inte är helt värdelöst?
Publicerat Juli 29, 201214 yr Ja men väljer man ha en ifåne i skogen så sätter man lite ribban på hur viktigt pejlen ska funka..Dinky toy ..Skulle aldrig köpa en pejl som inte tål vatten eller har så dålig batteri tid till någon av mina hundar då...Har x-cover och en Nokia vattentålig till pejl..
Publicerat Juli 29, 201214 yr Lustigt att ingen av mina ifånar har haft problem med fukt under jakten. Dom gamla benefon till dom førsta GPS pejlarna var væll knappast mer vattensækra? Alla mobiler utan vanlig knappsats ær mer fuktsækra æn dom med knappsats. Givetvis ær en fuktsæker mobil ett bættre val om man ændå ska køpa ny mobil till pejlen... Men jag som har iphone har ingen lust att skaffa en mobil till och ett till nummer bara før pejlen. Dæssutom så kommer jag att kombinera med Astro så har backupp om batteriet mot førmodan skulle ta slut...
Publicerat Juli 30, 201214 yr Författare Det vart en swepoint, ska damma av x-covern som har legat i byrån sen i våras. Blir nog bra det.
Publicerat Juli 30, 201214 yr Har en Iphone 4 ja och den har aldrig krånglat, inte hakat sig eller något och updatera dem ska man inte säger tekniknördarna här hemma för då börjar dom krångla å jag har klarat mig bra, laddar min var tredje dag om jag inte lyssnar på spotify mellan 6 och 4 för då får jag ladda den varje dag. Känner ingen som har så bra batteri i någon av alla androidtelefoner, laddar kompisarna sina och har swepoint dogps så är batterit tomt efter någon timme, Samsung har gått bäst enligt mig, har hjälpt många med telefoner och swepoint dogps pejlar. jag har ett Otter box "skal" på min Iphone, klumpig som fan blev den men lite vatten och mycket stöttålig och reptålig då man slipper ta på displayen då skalet har en "egen" display" så min är repfri och allt funkar efter 1 år, tappat den i vatten på 2dm djup och den höll men utan skalet har den inte funnits kvar för jag gör av med många telefoner annars.... Sen har jag min förra telefon : sony ericsson satio som pejltelefon (swepoint såklart) och den håller batteriet hela dagen när jag kör med 3 sec intervaller på uppdateringarna och har 7 hundar tillagd som man kollar upp några gånger också under jakten, aldrig krånglat för mig med swepoint dogps men pappa hade en äldre dogps med tyg halsband och den blev vattenskadad så han fick en ny, min stövare är inte som andra stövare och badar gärna och min är hel. Lätt och smidig är den och vill man ha väst så stoppar man den i en väst bara. Och i pejltelefon har jag halebop med gratis surf och sms och lika så i halsbandet, kostade 600 kr att ladda dem och tom blev de i mars och jag använde pejlen nästan varje dag och i min Iphone som jag ringer och smsar med så har jag halebop abonnemang med gratis surf, sms och samtal. Har även använt äldre telefoner till "nya" v4 programvaran och den funkar i många olika telefoner och de är de telefonerna som klarar av en jaktdag utan att få batteritorsk men då får man mindre skärm osv tyvärr men ska man kompltettera med en dogps så tycker jag man ska ha en äldre telefon för då är skärmen inte lika viktig om du redan har en garmin man ser bra på och ofta startar dom telefonpejlen när garmin inte räcker till och tappar kontakten eller för att se om hunden driver eller ståndar och du behöver inte vara rädd för att batteriet ska dö snabbt. Täckningen har jag aldrig haft problem med, halebop går ju i Telias nät. och det funkar bra för mig och alla jag känner här och jag jagar även i norrland ibland:) och många här har swepoint och kompletterar med en garmin, inte ett måste att ha garmin men kul för en harjägare när hunn buktar 3 timmar på 200x200 m om de vill se mer hur och vart hunn har sprungit, zoomen saknas ju på swepointen så en garmin ska inhandlas nå tag när det passar.. det var mina synpunkter det:) MVH
Publicerat September 12, 201213 yr Det vart en swepoint, ska damma av x-covern som har legat i byrån sen i våras. Blir nog bra det. hur funkar swepointen håller den till en grytstövare?
Publicerat September 14, 201213 yr Författare Dom påstår att antennen har haft en tendens till att gå av när hunden är nere och rotar i hål. Dom har visst gjort om antennfästet lite med annan vinkel på antenn mm. Sen e det ju så fiffigt att det sitter en reserv-antenn i dosan, som går igång när den befintliga går av/går sönder.
Publicerat Januari 7, 201313 yr Köp en billig android och stoppa i västen, installera real time gps tracker på både din och hundens telefon. Autoanswer funktion om du vill ha skallindikator. Man kan välja uppdaterings intervall från 5 sek och uppåt. Det blir spår efter hunden och du ser även vilken fart hunden har. Den använder Google maps och med satellit bilderna blir det rätt så trevligt.