Publicerat April 6, 200521 yr Var och kollade efter storån igår. Såg tre stycken på samma ställe. Tyvärr så var dom 500m eller +25 knäpp på kikaren utanför jaktgräns. Ska prata med kyrkan om det finns någon möjlighet att få skjuta där också. Det ligger flera sommarstugor efter stranden och det börjar se för eländigt ut. Det är alldeles klart väder här och jag är ledig imorgon 8) så jag packar nog sovsäck och liggunderlag och gör en natt ute i det fria.
Publicerat April 7, 200521 yr Lyckades få in några bäverbilder i albumet med lånad kamera. Har varit en lång dag. Efter att ha lyssnat på en gnagande bäver i säkert 20 min som var skymd så lyckades jag tillslut att få skjuta en när den ställde sig på bakbenen för att nå några saftiga grenar i en liten björk. Har sett 5st totalt men bara ögonblick sedan har dom dykt.Vorstehn bärgade bävern åt mig. Jag var orolig att den skulle rulla ner i vattnet så jag kommenderade apport. Helt i onödan, den satt stenhårt fast i björken som hade varit sista måltiden. Akkis gick bärsärk innan hon fick lös den. Bara det att jag hade 1km till bilen på den sida jag stod och det var ca 100m till väg på andra sidan ån, men är huvet dumt ska kroppen lida. Jag gick runt på grund av helt fel vind. När hon hade lämnat av den och jag hade lagt ifrån mig vapnet och tagit lös vapenremmen för att göra axelväska av bävern så kommer det en lika stor en utflygande från andra stranden och ner i vattnet trots att hunden gått lös på björken bara en bit ifrån. Fjärde för i år och det har bara börjat. Hittar fler och fler hyddor eftersom
Publicerat April 16, 200521 yr på tanke på bäver jakten, finns de någon som anordnar bäver jaktresor ? hade varit intresant å få prova på. Mvh Lalle Det ska inte vara något problem alls att få jaga bäver i allafall i jämtland,härjedalen,eller dalarna. Jag vet inte vad gästkorten kostar på besparingsmarken häruppe men jag tror inte att det handlar om många kronor. Själv skulle jag vilja prova kaninjakt, vildsvin eller fasan. : Finns bara intresse går det alltid att byta jakt.
Publicerat April 21, 200521 yr Jag ska ut och reka bäveridag eller i morgon, nu borde det vara nog öppet kring bäckar och någon vak i sjön.
Publicerat April 21, 200521 yr Författare Jag har varit och kollat upp bäcken utanför byn. Det har öppnats här och var och jag hittade färska gnag på några ställen. Väntar någon dag till innan Sakon får följa med ;D